Pirates of the XXI Century tråden

Permalänk
Medlem

Pirates of the XXI Century tråden

Jag förutspår att inom några månader kommer Pirates of the XXI Century att blomma upp lite här och var och alldaga sig inför alla oss spelfantaster, det har varit under utveckling under några år av spelföretaget Diosoft (vilka inte har en så värst uppdaterad hemsida) och börjar nog snart nå enormt publicitets stadie. Att dömma av skärmdumpar av spelet så påminner det om en blandning av GTA:SA och FarCry.

Ni får ursäkta de mastodontstora bilderna, tänk också på att de är aningen gamla så vid slutproduktion kan det tänkas att ljus mm är förbättrat.

Ytterligare information:

Tired from the dull corridors of present-day’s FPS?
Tired from the endless flow of the fanciful monsters and terrible mutants? It looks like 100% déjà vu? We’re agree!
Maritime air, caressing surges of the Ocean, magnificent underwater landscapes and coral reefs, islands, palms, hot sun, beauties and other gems of tropical climate. Relaxing?
This idea is certainly NOT the best. Clear the decks for action!
On air, on land, on- and underwater.

What player gets:
- Blockbusting storyline, which however allows gamer spend lots of time exploring outward things.
- Near 30 types of weapon, including special ones for underwater operations.
- A lot of underwater, marine, ground and air transport.
- Chance to join the story as a member of Hong Kong’s triads, nowadays pirates or soldiers of US Special Forces.
- Huge unified playing level, interactive environment.
- Swimming, crawling, quadrupeds and the most dangerous, two-legged predators.
- Serious and redoubtable AI opponents.

Game Engine Data.
3D engine: Monstrator
Developer: DIOsoft
Operating systems supported: Windows, Linux, Mac OS X
Graphic API: OpenGL
Programming language: C++

Features:
- Applicability for open and closed spaces.
- Hi-detailed graphic using all the features of the cutting edge video-cards (nVidia GeForce 6800 and ATI X800).
- High detailed objects and textures.
- Dynamic reflection of all environments from the water surface.
- Three-dimensional sound, using EAX 4.0 effects from Creative Labs.
- Special mode for the underwater representation.
- Dynamic shadows only.
- Realistic physical modeling for all object types.
- Real-time physics with solid body dynamics.
- Inertia, acceleration, damping and application of force.

We engaged in the project development experts: former military of special divisions of the Soviet army and the Navy, as advisors.

Ni som har mer information om spelet eller nyare screenshots (2005), lägg gärna till det

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Låter verkligen ballt, nåt att hålla ögonen på under E3.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

simma bland vit hajar såg rätt så nice ut.
värt att testa lär det ju vara:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Karraktärerna verkar vara väldigt välgjorda, snudd inpå mänskliga, tycker om den sista bilden där det verkar som de har tagit till vara på att vi faktiskt inte har symetriska ansiktshalvor

Här kommer lite fler bilder!

(En för mangemani)

Fler bilder hos gamestar.de

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem

alltså,får man hoppa i vattnet och trakassera den där vit hajen,då är jag nog riktigt såld på det där spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
alltså,får man hoppa i vattnet och trakassera den där vit hajen,då är jag nog riktigt såld på det där spelet.

Hehe, du verkar ha en grej för vithajar
Jag tror att det kommer gå, de säger i beskrivningen att det kommer bli en story som kommer utspela sig på land, vatten och under vattnet, så vithajar blir det nog att slakta/kela/gosa med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Karraktärerna verkar vara väldigt välgjorda, snudd inpå mänskliga, tycker om den sista bilden där det verkar som de har tagit till vara på att vi faktiskt inte har symetriska ansiktshalvor

Här kommer lite fler bilder!

(En för mangemani)

http://www.nofrag.com/screenshots/actualite/2004-08-19_il_Pir...

Fler bilder hos gamestar.de

Bara jag som tycker killen ser lite bögig ut?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe, du verkar ha en grej för vithajar
Jag tror att det kommer gå, de säger i beskrivningen att det kommer bli en story som kommer utspela sig på land, vatten och under vattnet, så vithajar blir det nog att slakta/kela/gosa med

wohoo:):)

finns så få spel där man får nöjjet att mucka gräl med vithajar och jag har längtat efter ett sådant,så än en gång...WOHOO:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Bara jag som tycker killen ser lite bögig ut?

Lägger han inte en liten mök då bara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Lägger han inte en liten mök då bara?

Mök?

Hur som helst, ger mig fan på att den karaktären är bög

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

bara att vänta och se:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Mök?

Hur som helst, ger mig fan på att den karaktären är bög

Mök (jag tillhör gruppen "en del")

Visa signatur

Permalänk

Verkar skitkul, stod det någonstans i texten när det borde komma?

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Var e skuggorna?

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Ögongodis

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhebb
Var e skuggorna?

På bilderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CurunirOfValinor
Verkar skitkul, stod det någonstans i texten när det borde komma?

Hittade på en rysk sida att det kommer komma i November (2005), men de har ingen utgivare än verkar det som. Vi kan nog anta att det dröjer till 2006.

Ok gott folk, lite fler bilder!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

oh shit...

jag får lust att skrika "DAAAAMN" när jag ser på bilderna, men klockan är 1 på natted!

tjejens hår var rätt blockingt. annars ser rested jäääääävligt snyggt ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khaal
oh shit...

jag får lust att skrika "DAAAAMN" när jag ser på bilderna, men klockan är 1 på natted!

tjejens hår var rätt blockingt. annars ser rested jäääääävligt snyggt ut

Hehe jag vet, första gången jag såg spelet så tänkte jag att det är nog fake, någon som har suttit och påtat i 3d Studio bara och lagt upp ett fake spelföretag med sina polare

Visa signatur

Permalänk

Nån som vet om det kommer vara multiplayer stöd? Typ coop eller dm?

Permalänk
Medlem

Nya screenshots har anlänt!
Det är nog det mest underbara vatten som jag sett i ett spel, för övrigt är det nog bra att låta dem tala för sig själva

Fler bilder finns att hitta här

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet systemkraven? Kommer nog suga musten ur datorn.

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

Vattnet ser grymt ut, bara jag som blev besviken att det inte handlade om riktiga pirater nar ni såg namnet? Mafia spel ar iaf jag ganska trött på.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som inte är speciellt imponerad? ser ut som farcry med lite fler polygoner. skeppet såg rätt bra ut men annars är texturerna fattiga. gillar dock vattnet.

hoppas bara att det inte liknar gta när det gäller gameplay och story. tiden när jag tyckte det var coolt att slå ner oskyldiga kom och gick över en natt när jag var 13.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
bara jag som blev besviken att det inte handlade om riktiga pirater nar ni såg namnet?

Jag också, trodde det var något nytt fett pirat-mmorpg eller något sådant.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
är det bara jag som inte är speciellt imponerad? ser ut som farcry med lite fler polygoner. skeppet såg rätt bra ut men annars är texturerna fattiga. gillar dock vattnet.

hoppas bara att det inte liknar gta när det gäller gameplay och story. tiden när jag tyckte det var coolt att slå ner oskyldiga kom och gick över en natt när jag var 13.

Vad jag har förstått så kommer det likna GTA på det viset att det är helt öppen spelyta, men det skiljer sig väldigt mycket för övrigt. Som utvecklarna beskriver det så kommer det att utspela sig ungefär lika mycket under vattnet som på land, men det väljer man nog en del själv.
Vad det verkar så försöker de eftersträva realism till högsta grad när det gäller spelstilen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

detta spel kommer ta kål på min dator!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas dom gör nåt åt grafiken, ser ut som pacman-grafik imho. Dessutom, tänk på att det lär dröja 2-4 år innan spelet släpps, då lär grafiken verkligen vara out-dated!

Det låter bra på pappret, spelet alltså...verkar rätt trevligt kunna dyka och se på dom tropiska fiskarna, mata dom med lite brödsmulor och sånt. Fiska lite haj och steka den på en strand...nåväl...på pappret låter allt bra...Sen är det ju hobbyprogrammerare som gör spelet, alltså lär dom inte ha köpt någon bra grafikmotor utan försöker själva knåpa ihop nåt...om jag själv får säga det så tror jag det blir pannkaka av alltihop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Vi får hoppas dom gör nåt åt grafiken, ser ut som pacman-grafik imho. Dessutom, tänk på att det lär dröja 2-4 år innan spelet släpps, då lär grafiken verkligen vara out-dated!

Det låter bra på pappret, spelet alltså...verkar rätt trevligt kunna dyka och se på dom tropiska fiskarna, mata dom med lite brödsmulor och sånt. Fiska lite haj och steka den på en strand...nåväl...på pappret låter allt bra...Sen är det ju hobbyprogrammerare som gör spelet, alltså lär dom inte ha köpt någon bra grafikmotor utan försöker själva knåpa ihop nåt...om jag själv får säga det så tror jag det blir pannkaka av alltihop...

Mycket möjligt att det blir pannkaka, svårt att avgöra något när det inte finns några riktiga demonstrationsvideos på hur spelet kommer te sig. De har inte köpt någon grafikmotor utan bygger den själva och den kallas Monstrator. De har dock använt sig av SceneGraph till den.

Här kommer ytterligare lite skärmdumpar:

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det hela ser enormt tomt ut. Stora landskap utan några detaljer. Det är väl en tidig version, så det kanske fixas till senare. vattnet är dock jävulskt snyggt!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.