XP fryser vid högerklick?

Permalänk

XP fryser vid högerklick?

När jag högerklickar på filer/mappar i så fryser explorer.exe och måste omstartas för att kunna användas.
Jag har sökt igenom datorn med ett antivirusprogram och tre anti-spyware program så jag tror inte att problemet ligger på den fronten.
Någon som vet vad det kan bero på?.

Visa signatur

I wanna die in my sleep, like my grandfather -- Not screaming in terror, like his passengers.

Permalänk
Medlem

med min gamla dator så blev den overhört seg när man högerklickade, problemet va norton antivirus

prova avinstallera det om du nu har det..

Permalänk

Min gissning är att du har installerat ett program som lägger in sig på menyn när man högerklickar på en fil, typ som WinZip/WinRar brukar göra. När du högerklickar kommer Explorer i bakgrunden starta detta program för att "fråga" vad det vill lägga in för alternativ på menyn, och då kan man tänka sig att programmet hänger sig. Prova att avinstallera program tills det förhoppningsvis löser sig!

Permalänk
Medlem

Om inte... Kör du något "mushanteringsprogram"? D.v.s. något att programmera musknappar med, testa stänga av det isf.

Permalänk
Medlem

Det ar antagligen som MegamanX64 sager. Kolla om du har nagot skumt program i context-menyn nar du hogerklickar.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net