Öppna ofärdiga .rar-filer?

Permalänk
Medlem

Öppna ofärdiga .rar-filer?

Kom att tänka på en sak. Är det möjligt att öppna en ofärdig .rar-fil och få ut den information som finna där?

Säg att man har rarat ner 50 filer i en rarfil som tar 50mb. Säg sen att man skickar filen till någon, men nedladdningen stängs av efter 25 mb.
Är det då möjligt för den personen att öppna filen och få ut den del av datan som skickats?

Permalänk
Medlem

i winrar ska det finnas alternativ som låter dig behålla trasiga filer när du packar upp.

Permalänk
Medlem

Låt oss säga att du har ett RAR-arkiv på 10 rarer. Om du nu lyckades ladda ner/upp alla utom tex. 3st, så kan du ändå klicka på en av dom rarer du lyckades få hem och se vad den inehåller (gäller ej vid kryptering), men du kan inte extrahera innehållet. Om sedan alla rarer var packade till 1st rar/zip och du inte får ner hela rar/zipen, så kan du varken se eller extrahera innehållet, du får då ett felmeddelande direkt i stället.

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAHP3369
Låt oss säga att du har ett RAR-arkiv på 10 rarer. Om du nu lyckades ladda ner/upp alla utom tex. 3st, så kan du ändå klicka på en av dom rarer du lyckades få hem och se vad den inehåller (gäller ej vid kryptering), men du kan inte extrahera innehållet. Om sedan alla rarer var packade till 1st rar/zip och du inte får ner hela rar/zipen, så kan du varken se eller extrahera innehållet, du får då ett felmeddelande direkt i stället.

Detta gäller om man packar ner EN stor fil i flera rar-filer. Frågan gällde dock flera filer packade i en rar-fil. Då finns en chans att få ut en del av filerna även om inte hela rar-filen är hämtad. det funkar inte alltid men med turen på sin sida och solen i ryggen så kan det gå.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.