Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

vill klocka mitt grafikkort

Tjenare allesammans.
nu har jag bestämmt mig för att klocka mitt grafikkort. Det är ett: inno3d geforce 5700le 256mb. Så nu undrar jag vilka program rekommenderas?? och hur kollar man så att allting fungerar när det är klockat. Finns det någon kylning som rekomenderas till grafikkortet ?? Vill klocka både minnen och gpu. jag har testat :
Cooler Master Cool Viva och den va faktiskt grymt värdelös. alldelles för stora aluminium klumpar och för små flänsar för att hjälpa nånting och så har jag varit inne på att köpa zalmans alternativ Zalman VF700-CU den verkar ganska fin om man kör i normalläge men om det finn någon härinne som vet något bättre alternativ så är jag öppen för förslag (bara det inte är vattenkylning eller kolsyreis eler något sånt liknande jag vill ja luftkylning spelar ingen roll om den är passiv bara den kyler bra så bygger ja en fläkt hållare till den tack på förhand //Viktor aKa LiGhTeR

Visa signatur

VK

Permalänk

VF700, eller om det finns, nv silencer.

Det finns en miljard trådar om detta så jag tänker inte svara mer. Du får fan visa vilja nog att trycka på sökknappen. Jag har svarat på 40 såna här och jag är fan inte ens speciellt gammal på det här forumet.

Visa signatur

Your days are numbered, puny human race,I am conquering you with blasphemy,Religious foolishness,enslavement of the weak
I am your saviour the blasphemer