Permalänk
Medlem

Var klankar dom ner på hårddisken? Hittar inget sådant, men är inte vidare bra på danska heller :/

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon
Var klankar dom ner på hårddisken? Hittar inget sådant, men är inte vidare bra på danska heller :/

Inte så jättemycket men tillräckligt för att jag skulle störa mig på de :P...

"Et lille minus kan være harddisken der er en 7200 RPM, den bruger lidt mere strøm end en 5400 RPM og den ekstra kraft fra harddisken er oftest ikke nødvendigt i en bærbar."

Permalänk
Medlem

Aha, där hade vi det. Kan det göra någon större skillnad tros? Skulle gärna se lite längre batteritid på den där laptopen.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon
Aha, där hade vi det. Kan det göra någon större skillnad tros? Skulle gärna se lite längre batteritid på den där laptopen.

Grejjen är ju att de verkar klaga på att 7200 RPM finns som tillval... smarta killar...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Inte för att försvara Tweak, när dem kritiserar våra bärbara ( ); men dem tittar inte på vilka val man kan göra, dem tittar på den dator som vi har skickat till dem; och den var med en 60GB 7200RPM, och där ville dem nog själva ha valt en 60GB 5400RPM i stället, för att få mer batteritid.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Några bilder tagna med web-camen skulle vara skoj att se.

Rune: Går zepton att få med 5400-rpm disk, och gör det i så fall någon större skillnad när det gäller batteritid?

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Skulle vara ännu mer intressant med en fläskig reccension!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk

Att Khendon:

Man kan själv välja hur man vill konfigurera sin Znote, både med minne, processor, hårddisk, optisk enhet och OS.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Hur är det med firewire porten?
400 eller 800 på hastigheten?

Permalänk
Medlem

Lutar åt en 6515 för min del, trots att batteritiden var fel från början. Verkar vara den mest kompletta och flexibla maskinen, och har förhoppningsvis högre kvalitet än Acer 5021...

Är dom fortfarande lika svåra att få tag i, eller har situationen rättat till sig lite?

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Har kollat igenom bilder på
http://www.notebookworld.dk/default.asp?s=article&t=&id=47&p=...
Och funderar nu på vart man ansluter antennkabeln till tvkortet.
Nån som vet?

Visa signatur

Vanliga hälsningar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSeal
Har kollat igenom bilder på
http://www.notebookworld.dk/default.asp?s=article&t=&id=47&p=...
Och funderar nu på vart man ansluter antennkabeln till tvkortet.
Nån som vet?

http://www.tweak.dk/test703/6.jpg

EDIT: http://www.tweak.dk/test703/7.jpg under det svart lilla locket måste det då vara.

Men jag är mest förbryllad över upplösningen 1280x800 som verkligen känns för lite. Rune m.fl. har ni koll på om det eventuellt kommer någon annan skärm som tillval?

Permalänk
Medlem

Är det inte nätsladd som ska in där? :/

Visa signatur

Vanliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSeal
Har kollat igenom bilder på
http://www.notebookworld.dk/default.asp?s=article&t=&id=47&p=...
Och funderar nu på vart man ansluter antennkabeln till tvkortet.
Nån som vet?

Det verkar vara på vänster kortsida. Kolla här på sida 6:

ftp://ftp.zepto.dk/Brugervejledninger/6515wd.pdf

Permalänk
Medlem

Ohh, där ja Verkar vara en bra dator. Väntar med spänning på en recention.

Visa signatur

Vanliga hälsningar

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på en 6515 och planerar köpa nu i veckan. Ni som redan har en, hur är det egentligen med batteritiden. Klarar den att visa en 2 timmarsfilm? Den angivna batterispecifikationen brukar ju alltid vara högre än den verkliga och två timmar film skulle är ju bra nära den angivna gränsen.

En allmän recension är ju också välkommen.

Visa signatur

GGS-Data M860TU Corsair-GTS, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), P9500, 2GB DDR3, 250GB 7200rpm, 9800M GTS

Permalänk
Medlem

Hmm, enligt http://www.zepto.se/specifications/sv/Zepto%20Znote%206515WD.... så finns det ingen TV-utgång på själva laptopen, utan man är tvungen att köpa till dockningsstation (något jag inte har någon som helst nytta av i övrigt). Kan någon bekräfta detta?

Edit: Enligt PDF-filen någon länkade så finns det TV-out, så verkar ju vara ok )

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk

det finns tv-out i form av s-video som du kan se här:

http://www.tweak.dk/test703/6.jpg

den runda porten längst te vänster

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

halå. En dum fråga bara. Funderade på en zepto dator utan windows då ja redan har ett. Saknar erfarenhet av bärbara datorer. Är installations rutinerna samma på en bärbar som på en stationär? Med andra ord: När ja får datorn, är det bara att trycka in min gamla cd-skiva eller får ja problem?=)
Jag är läskunnig men där slutar mina datorskills...

Visa signatur

krom

Permalänk

det är nog ingen skillnad ska du se

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk

Det är absolut inga problem!

Permalänk

Rune m.fl. har ni koll på om det eventuellt kommer någon annan skärm med högre upplösning som tillval senare?

Permalänk
Medlem

Har inte hört något om att det skulle komma en bättre skärm senare.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk

Har jag

Men nog inte förrän om tidigast två månader; och jag ville nog gissa på 3-3½ månad innan den kommer.

Vi pratar då om en 1650x1080 WSXGA skärm.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Hej Rune,
Finns det några möjligheter att uppgradera sin 6515WD med t.ex den nya skärmen eller andra komponenter om man så skulle vilja i framtiden?

Eller år sådant kanske för dyrt och bökigt med laptops rent generellt. Har aldrig ägt en innan så det är mycket nytt för mig

Visa signatur

GGS-Data M860TU Corsair-GTS, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), P9500, 2GB DDR3, 250GB 7200rpm, 9800M GTS

Permalänk
Medlem

Hej. riktar mig till Rune på pc-direct. jag undrar om det finns någon chans för ett företag att få längre betalningsvillkor (nuvarande 15 dagar) jag undrar om det finns någon chans att man kunde få 30 dagar istället? företaget jag arbetar på är intresserad av två såna här modeller som tråden handlar om.
Dessutom det står att man måste vara kredit godkänd hos Zepto Computers AB. vad menas med det ? och hur fixar man det?

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
Hej. riktar mig till Rune på pc-direct. jag undrar om det finns någon chans för ett företag att få längre betalningsvillkor (nuvarande 15 dagar) jag undrar om det finns någon chans att man kunde få 30 dagar istället? företaget jag arbetar på är intresserad av två såna här modeller som tråden handlar om.
Dessutom det står att man måste vara kredit godkänd hos Zepto Computers AB. vad menas med det ? och hur fixar man det?

Ehhm....? Vad spelar det för roll om du får 15 eller 30 dagar? Räntevinsten är ju minimal....... visst är det bra med 30 dagar istället för 15......OM man är löpande kund och handlar ofta och mycket. Men i detta fallet spelar det ju ingen roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Randy
Ehhm....? Vad spelar det för roll om du får 15 eller 30 dagar? Räntevinsten är ju minimal....... visst är det bra med 30 dagar istället för 15......OM man är löpande kund och handlar ofta och mycket. Men i detta fallet spelar det ju ingen roll.

Jo du har helt rätt. men det var inte i detta avseende jag hade tänkt. nu är det så här att företaget får in pengar om en månad ungefär. men jag vill beställa redan nu. och då håller inte 15 dagars.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
Jo du har helt rätt. men det var inte i detta avseende jag hade tänkt. nu är det så här att företaget får in pengar om en månad ungefär. men jag vill beställa redan nu. och då håller inte 15 dagars.

Aha ok.....

Fast det kanske är läge att se över kassalikviditeten om 2st bärbara orsakar dessa problem

Permalänk

Håller me föregående talare.............:p

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA