Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Ju högre tal ju bättre performance.

3d marks 2005:
6515 - 2240/1900

3d marks 2003
6515 - 5400/4800

3d marks 2001
6515 - 15000/13800

Detta är med först GO 6600 GT och sedan GO 6600.

Vad som skal ske för kunder som redan har beställt, det tar vi ett möte med Zepto om i morgon. Du är välkommen att kontakta mig i morgon (om du har beställt hos oss), och så skall vi se vad vi kan göra.

En snabb fråga bara; Vad var det för processor som användes i testen? 1,6? 1,73?

Permalänk

Det var 1,6 som användes.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrfreebie
Vad rekommenderar du för någon istället då?

Som det är nu tycker jag JME burken verkar fin, iallafall på pappret. Dock verkar de mindre bra när frågor om vad det egentligen är som sitter i...

Annars ser Asus: M6V serien fin ut, uller V6V serien... Båda med X600 mobility 128 MB kort och vikt vid 2.6 respektive 2.47 kg...

Jag är ingen expert på datorer som så, dessa tycker jag då ser fina ut på papprett... Acer har varianter med x700 mobility kort också som är fina. Finns många olika andra tillverkare med maskiner med x600 och x700 mobility kort också, inga jag direkt kan nämna vid namn vid tillfället Sen tycker jag var person bör kolla på vad de behöver, klarar man sig utan att flytta datorn så mycket och ska spela är Dell 9300 ett bra val. Är man som mig och vill kunna flytta datorn lätt kanske man bör söka sig in på lättare val, därför tyckte jag zepton verkade perfekt. Fast så länge batteritiden är sådan så känns det för mig mindre bra

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

kollade runt lite på spec men hittade inget intressant, hur är det med skärmutgångar ? s-video? dvi? lr är det bara en analog ?

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk

Derox>> Du verkar trött bitter och fattig : )

Ursprungligen inskrivet av Derox
Varför jag sågar dell? Dells 9300 är i mina ögon skit, aldelles för tung och dyr. Och ni som snackar om att man ska välja bort garanti och försäkring, nej? E ni dumma

Dell 9300 bara skit...ja den va bra...har du testat den? vad är skitet me den..dyr?? ja ska man ha bra saker kostar de...

Valt bort garanti...ja har 1 år garanti..de räcker...då har ja betalt min...o då kan man börja leta nytt objekt om man känner för de... : )

E ni dumma, Zepton var den mest prisvärda och bästa datorn runt 15000 i mina ögon, sen ändrades graffet och batteritiden. Nu skulle jag inte ta emot en sådan äns om jag fick den gratis

Skulle inte ta emot gratis ens..snyft ..snyft...den va bra!

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Avstängd

RUNE på Pc-Direct..

Vad är det för möte?

Vad är problemet nu då?

Skall ni diskutera det här med batteritiden?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Måste lägga in några frågor a la dum...
1. Vad är DVI-utgång?
2. Vad är PS/2?

Sen kan både Rune och Zerom ta och reda ut detta med batteriet...om man säger att man spelar en DVD...hur länge pallar batteriet då?!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk

jag väntar fortfarade på svar angående mina frågor om tv-tunern, har mailat både pc-direct och zepto, men ingen har svarat på tre dagar. lite slö service imho.

Visa signatur

Laptop: Ascentia 800n | 50MHz Intel i486DX2 | 8MB RAM | 300 MB HDD
WS: Venice 3200+ | SeaSonic S12-430W | AC Freezer64 | 1GB RAM | 5200RPM 80GB 2.5' HDD | GF6600GT passivt | ASUS A8N-SLI
Srvr: mini-itx Via C7 1.2GHz passiv + PSU i en papplåda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dum-Dan
Måste lägga in några frågor a la dum...
1. Vad är DVI-utgång?
2. Vad är PS/2?

DVI utgång är en kontakt så du kan koppla in en extern skärm med DVI kontakt. Ersättaren till VGA.
DVI :

PS/2 är en vanlig mus/tangentbordskontakt som mer och mer ersätts av USB
PS/2 :

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Någon som har ett hum om när den börjar levereras?
I min orderbekräftelse stod det först 3-5 arbetsdagar....sedan på nästa bekräftelse 5-15 arbetsdagar. Nu har jag väntat i 16 arbetsdagar och fortfarande inte ett knyst.
Pc-direct vägrar svara på frågan men jag antar att någon måste veta mer än mig!
Vore skönt att veta på ett ungefär iaf!

Permalänk

Beklagar om du inte har fått svar från PC-Direct, jag har inte själv mottagit någon mail el. telefonsamtal omkring detta utan att ha svarat.

Zepto har börjat bygga och skicka iväg 6515WD idag.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

En fråga, vem bryr sig igentligen om den här skit datorn?
Enligt mig är den både ful och instabil. Massa b-grejer som tv-tuner och webcam. Vad är det som gör att så många vill ha just denna?

Permalänk
Medlem

ful och instabil? jag tycker den verkar helt ok
Vad är det som är så dåligt?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk

ChesseWeaver>> Dina frågor om tv turner m m finns redan besvarat i andra trådar...ja har själv köpt en Dell 9300 så ja är inte så brydd i Zepto mer,men kan förstå att de kan va tungt för Rune m f l från PC direkt o hinna med alla frågor..dessutom när svaren redan finns i andra tyrådar...kortet är DIGITALT!

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Beklagar om du inte har fått svar från PC-Direct, jag har inte själv mottagit någon mail el. telefonsamtal omkring detta utan att ha svarat.

Zepto har börjat bygga och skicka iväg 6515WD idag.

Hej Rune!

Det är just dig jag har haft kontakt med via mail och jag kan inte hålla med dig när du säger att du inte mottagit något mail angående detta. Jag räknade till 4 olika mail med 4 skilt ställda formuleringar på min fråga om leveransen, så jag drog slutsatsen att ni ignorerade frågor kring leveransdatumet. Du har svarat mycket snabbt och bra på mina mail men något svar som berör detta ämne har jag inte fått.

-Andreas Norrby

Permalänk
Medlem

Arvika> Visst läste du att han skrev "utan att ha svarat.", förmodligen visste han lika lite som du och därmed inte kunde ge dig ett exakt svar??!

1. Någon som vet vad symbolen längst till höger är?

2. Går det inte få ut 5.1-ljudet fastän det finns en S/PDIF på datorn?
http://www.pc-direct.se/Image.aspx?src=images/components/6515...

3. Någon som hört något om batteriet?

Sen så ser ni att det är en VGA utgång och inte en DVI...sen så tycker jag denna skapelse är OHYGGLIGT...bedårande och underbar!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

1. Power-on tycker jag det ser ut som. För vad? Ingen aning! Satt inte on-knappen uppe till höger där skärm och underdel "möts"?
2. Jo, om du köper till dockan.
3. 2,5-3h enligt specifikationer. Jävligt tråkigt men det är nog inte mycket att göra åt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dum-Dan
Arvika> Visst läste du att han skrev "utan att ha svarat.", förmodligen visste han lika lite som du och därmed inte kunde ge dig ett exakt svar??!

1. Någon som vet vad symbolen längst till höger är?
http://www.notebookworld.dk/images/Tests/Zepto_6515WD/Zepto_6...

2. Går det inte få ut 5.1-ljudet fastän det finns en S/PDIF på datorn?
http://www.pc-direct.se/Image.aspx?src=images/components/6515...

3. Någon som hört något om batteriet?

Sen så ser ni att det är en VGA utgång och inte en DVI...sen så tycker jag denna skapelse är OHYGGLIGT...bedårande och underbar!

Hm, illa. Jag måste ha DVI, så är det bara. Får rikta in mig på någon annan dator.

Jag ringde Zepto igår och snackade med en försäljare;

(j) -"Hej jag undrar om Zepto 6515WD har DVI-utgång?
(f) - "Vad är DVI-utgång?"
(j) - "Tja, en digital videoutgång"
(f) - "Jaha, ja vänta ska jag fråga *mummel mummel*"
(f) - "Jo, den har DVI"
(j) - "Ok, va fint, adjö"

Ungefär så gick samtalet. Då talade han osanning alltså. Damnit!

Permalänk

Att: Raskus

Det fins inte DVI-utgång på 6515WD, beklagar att Zepto har gett dig fel information där.

Att: Arvika

Jag kan se att jag inte har fått svarat på just den frågan i de mail du har skickat till mig, jag beklagar detta. Jag har helt enkelt haft för bråttom när jag svarade första gången.

Det är inte för att vi ignorerar frågor omkring detta. Det är mer ett bevis på att jag har för mycket att göra.

Att: Dum-Dan
Det är en power on.
Det är möjligt att se DVD och avspela CD (och MP3 tror jag), utan att starta OS på datorn, det som sitter på fronten är knappar till detta.

Nu har jag inte provat själv, men då det finns en S/PDIF på 6515WD, så borde man kunna få ut 5.1 ljud igenom den utgången, om man kopplar den till en förstärkare?
Det borde finnas folk härinne som vet mer om S/PDIF än jag gör.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Hej!

Ursäkta att jag inte svarat tidigare, men jag ville vara säker på vad som nu gäller innan jag svarade.
Batteritiden är alltså ändrad till 2,5 - 3h istället för dom 5 timmar som vi fått i uppgift ifrån leverantören att batteriet skulle klara sig.
Vi trodde först vi fått fel batteri, men det visade sig att det inte var så.
Alla som köpt en 6515WD med den utlovade 5 timmar batteritiden får möjligheten att skicka tillbaka datorn till oss och få pengarna tillbaka om dom inte blir nöjda med datorn.
Ni som alltså köpt en 6515 redan och är missnöjda med batteritiden kan alltså få hem datorn och titta på och testa, och skulle batteritiden anses vara för kort så kan ni skicka tillbaka datorn.
Angående den utblivna fjärrkontrollen, så finns det faktiskt fjärrkontroll till datorn, dom uteblev i leveransen bara och kommer anlända senare. Vi kommer alltså skicka ut dom senare.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Att: Raskus

Det fins inte DVI-utgång på 6515WD, beklagar att Zepto har gett dig fel information där.

Tackar för svaret, då vet jag definitivt vad som gäller.
Kommer det finnas möjlighet att välja ett annat grafikkort MED DVI någon gång i den närmaste framtiden tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Hej!

Ursäkta att jag inte svarat tidigare, men jag ville vara säker på vad som nu gäller innan jag svarade.
Batteritiden är alltså ändrad till 2,5 - 3h istället för dom 5 timmar som vi fått i uppgift ifrån leverantören att batteriet skulle klara sig.
Vi trodde först vi fått fel batteri, men det visade sig att det inte var så.
Alla som köpt en 6515WD med den utlovade 5 timmar batteritiden får möjligheten att skicka tillbaka datorn till oss och få pengarna tillbaka om dom inte blir nöjda med datorn.
Ni som alltså köpt en 6515 redan och är missnöjda med batteritiden kan alltså få hem datorn och titta på och testa, och skulle batteritiden anses vara för kort så kan ni skicka tillbaka datorn.
Angående den utblivna fjärrkontrollen, så finns det faktiskt fjärrkontroll till datorn, dom uteblev i leveransen bara och kommer anlända senare. Vi kommer alltså skicka ut dom senare.

Nu när det blivit en sådan försämring av batteritiden så tycker jag ni borde skicka med ett extrabatteri
som kompensation till era kunder så länge tills ni löst det problemet.

Permalänk
Medlem

Då var en beställd då, ingen som fått sin än? som kan ge ett uttalande så man vet ifall man köpt grisen i säcken eller inte

Permalänk
Medlem

herrfreebie: Det var också första lösningen vi kom fram till. En del kunder hann vi lova ett extrabatteri till, som man kan läsa i en annan tråd här på forumet.
Släng iväg ett mail till mj@zepto.se (min e-mail adress) om ni har beställt en 6515WD med den utlovade 5h batteritiden så ska vi se vad vi kan göra.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
herrfreebie: Det var också första lösningen vi kom fram till. En del kunder hann vi lova ett extrabatteri till, som man kan läsa i en annan tråd här på forumet.
Släng iväg ett mail till mj@zepto.se (min e-mail adress) om ni har beställt en 6515WD med den utlovade 5h batteritiden så ska vi se vad vi kan göra.

Jag har hunnit avbeställa min 6515WD, är inte lika säker på att jag hade avbeställt den om jag hade fått
ett erbjudande om ett extra batteri.
Så jag är väl för sent ute gissar jag

Permalänk
Medlem

Bra att zepto kompenserar kunderna men ett extra batteri betyder ju mer vikt och ett batteri är väl den tyngsta komponenten i en bärbar?

Tror ni det kommer en omarbetat version med bättre batteritid om ett tag?

Permalänk

Någon som fått sin 6515WD?

ingen!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Nu har jag inte provat själv, men då det finns en S/PDIF på 6515WD, så borde man kunna få ut 5.1 ljud igenom den utgången, om man kopplar den till en förstärkare?
Det borde finnas folk härinne som vet mer om S/PDIF än jag gör.

Enligt mig borde det ju funka...ser inget annat som skulle hindra det...förutom att det inte finns någon optisk ljudgång på sin HEMMABIO....crap!

Någon som fått sin än, ALLA kan ju inte ha avbeställt den efter "batteri-skandalen"...eller?

Har/kan någon på Zepto eller Pc-Direct prova om kortläsaren klarar MS Pro? Har som väntat på de...så de vore snällt!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

Jag har iallafall inte avbeställt den, utan väntar fortfarande... dom sa att jag skulle få den denna vacka men vem vet....

Permalänk

Tycker resultatet på 3d marks 2001 var lite dåligt, jag får 18.500 på min SHG 9000 som är i samma prisklass