Permalänk
Medlem

Verkar som det är hårddisken som man hör! Tjuter gö det iallafall.

Någon som vet om hur man får tag på "instant on media" programmet?

RUNE?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Sash
Verkar som det är hårddisken som man hör! Tjuter gö det iallafall.

Vilken av diskarna har du? en snabbare på 7200?

Visa signatur

Vanliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
fan va nice, gutt thx ska du ha

När du startar bf2 laggar det då en stund eller flyter det på direkt?

och ljudet, vad menar du med bakgrundsskrik och tjut?

- Bf2 laggar några sekunder.

- svårt att förklara men bakgrundsbrus x10, inget man tänker på direkt när man har ljud igång.

Men ljudet kan säkert bli bättre med nya drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSeal
Vilken av diskarna har du? en snabbare på 7200?

Ja en 7200! Tror ni att det kan fixas med ny drivrutin!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren

-Skärmen
min första platta skärm, skarp och bra i färgerna vad jag sett hittills. Jag har inte märkt ngn eftersläpning och då har jag spelat wc3 och bf2. Jag har inte hittat ngn död pixel än helller, finns det några så är lyser de inte i någon färg utan är svarta. Upplösningen känns lagom för skärmens storlek.

wc3, finns det stöd för widescreen? eller kör du "utdragen" upplösning så att allt blir utdraget och gubbarna bredare ?

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Wc3 har nog inte stöd för WS, såg nån site som hade screenshots från diverse spel på WS-skärmar jämfört med vanliga skärmar och WC3 var utdraget. Men det var inte så stor skillnad, nog inget man kommer irritera sig särskilt mkt på.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Citat:

Wc3 har nog inte stöd för WS, såg nån site som hade screenshots från diverse spel på WS-skärmar jämfört med vanliga skärmar och WC3 var utdraget. Men det var inte så stor skillnad, nog inget man kommer irritera sig särskilt mkt på.

BUHUUUÄÄÄÄ :'(

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren
- Bf2 laggar några sekunder.

- svårt att förklara men bakgrundsbrus x10, inget man tänker på direkt när man har ljud igång.

Men ljudet kan säkert bli bättre med nya drivrutiner.

Hör du bruset om du lyssnar på musik eller sådant?

Visa signatur

Vanliga hälsningar

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad mellan 6515 multimedia och 6515 Value?
satte ihop samma konfig. på båda på pcdirect och multimedia var mkt billigare.

varför?

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk

ingen skillnad alls, bara försäljningsknep, beroende på vad du vill ha för prestanda så är det tänkt att du ska få lite rabatt ju mer kraft du vill ha, så är det iaf på den norska och danska sidan, verkar inte vara så på den svenska dock.

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Sash
Borde man inte fått det där instant on media programmet till datorn... Hittar ingen info om det har du exact namn?

Jo det borde du ha fått.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Jo det borde du ha fått.

Nix! Inget Instant media program här inte! Den enda skivan jag fick var Zepto Drivrutin Cd... Kan ni skicka en kopia elller kan man ladda ner det någon stans?

Permalänk
Medlem

Jag fick inte någon cd skiva förutom drivrutinskivan, så det vore trevligt ifall programmet till media knapparna läggs ut på ftpn för drivrutiner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
herrfreebie: Det var också första lösningen vi kom fram till. En del kunder hann vi lova ett extrabatteri till, som man kan läsa i en annan tråd här på forumet.
Släng iväg ett mail till mj@zepto.se (min e-mail adress) om ni har beställt en 6515WD med den utlovade 5h batteritiden så ska vi se vad vi kan göra.

Jag har hört på vilovägar att ett ett nytt batteri är under utveckling, ett 9 cells batteri, stämmer det eller är det bara ett rykte. Vad kommer det kosta?

Det här med fjärrkontrollen, ska man kontakta dig angånde det här också?

Annars måste jag säga till alla er som tvekar, jag är hur nöjd som helst annars...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Sash
Nix! Inget Instant media program här inte! Den enda skivan jag fick var Zepto Drivrutin Cd... Kan ni skicka en kopia elller kan man ladda ner det någon stans?

Hmmm. jag som har fel här.
Har precis kollat med Zepto Danmark, som berättat det för mig (igen innan vi fick hem modellen i sin tid ) ... men det är endast 2415W som har det programmet; det kommer inte med 6515WD.

Det är ett fel från min sida, och jag beklagar mycket.

Multimedieknapparna till 6515 funkar endast under OS, och inte som till exempel 2415W, var det funkar utan man startar ett OS.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Hmmm. jag som har fel här.
Har precis kollat med Zepto Danmark, som berättat det för mig (igen innan vi fick hem modellen i sin tid ) ... men det är endast 2415W som har det programmet; det kommer inte med 6515WD.

Det är ett fel från min sida, och jag beklagar mycket.

Multimedieknapparna till 6515 funkar endast under OS, och inte som till exempel 2415W, var det funkar utan man startar ett OS.

men vad är den där on/off knappen där framme till för då om den bara funkar under OS?

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
men vad är den där on/off knappen där framme till för då om den bara funkar under OS?

Kanske för att sätta på ett multimediaprogram, såsom Winamp?

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
BUHUUUÄÄÄÄ :'(

Tycker WC3 såg bra ut under widescreen, kör med det på min lappis.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Kanske för att sätta på ett multimediaprogram, såsom Winamp?

värdelöst i sådana fall, du har ju redan knappar för sånt, suck suck

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk

Jo de flesta såna nyheter är bara smicker...på Dell funkar de med ett visst program..Dell media nånting...ska även gå med Windows bla bla nånting...men inget av de funkar utan att man bootar upp windows först..kan ju ev gå me de grejer Zepto PC direct har??

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

Hur fet extern skärm kan man driva med grafikkortet? Upplösning alltså...

Permalänk
Medlem

I spel som inte kör widescreen så körs skärmen med svarta kanter, precis som man kan köra wide tvs i 4:3.

Men multimedia knapparna verkar inte vara mkt för världen, ingen programvara till dom men den längst åt höger startar winamp medans de andra inte gör någonting.

Permalänk

fan zepton blir ju bara dyrare och dyrare, stiger dollarn så kraftigt eller är det försäljningen som är så bra så att dom vågar höja ?

snart börjar den inte bli prisvärd längre....

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk

Däremot verkar Zeptos skärm grym...dock ingen 1900 X 1200...1280 X 800...nja..

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk

Vad är meningen med att ha en riktigt högupplöst skärm om man ändå inte har ett bra grafikkort nog för att driva spel så att de flyter? Då är det bättre att ha lägre upplösning som passar kortet bättre. Att bara skala ner bilden gör det ju suddigt och fult.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk

tror dom flesta vill ha hög upplösning i windows?

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Precis, man kan ha en dator till mycket mer än spel

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk

ännu dyrare nu...wohooo

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

alla som har datorn skulle ju kunna lyssna upp!

jag har ett störande problem med mitt trådlösa:

ni vet nere i aktivitetsfältet finns det ju två ikoner för trådlöst, dels ikonen för intels programvara och dels en annan som också visar om man är uppkopplad. nu är problemet så, att även om det står att jag är uppkopplad med intels programvara kan det stå på nätverksinställningarna att jag är frånkopplad och jag har ingen tillgång till internet whatsoever. jävla dubbelmoral. det här är sjukt irriterande och jag vet inte vad jag ska göra. Är det kanske nåt med drivrutiner till kortet eller att microsofts programvara på nåt sätt krockar med intels.

är sjukt tacksam för svar

Permalänk

lite dyrare igen....:D
roliga inlägg ja gör

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan