LED fläcktar med bra flow och låg ljudnivå

Permalänk

LED fläcktar med bra flow och låg ljudnivå

JAg har suttit här å letat efter någon tråd om LED fläktar i flera timmar. ja skulle vilja att ni swecare ger mig bra råd på LED fläktar . jag har ett antec 1000 amg plusw~ som jag ska köpa 5 st led fläktar till (som är tysta)

tacksam för svar // mathias -UV-

Permalänk

Jadu jag har nog inget bra svar där...har nämligen aldrig sett en riktigt tyst fläkt med leds å transparent.. bara någorlunda tysta:(..men de kanske finns.. ja har inte hittat nån iaf

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Köp en vanlig, o borra hål o sätt i lysdioder inte i fläktbladen/motorn då utan i "ramen"

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ Winchster @ 2500mhz, org 2000mhz. En 512MB Kingtson HyperX minne 250mhz 3,3,3,9, org 200mhz 2,2,2,5. Ratio 1-1. MSI K8N Neo2 Platinum 54G. Radeon 9600SE. Maxtor 40GB och 120GB Wstern Digital.

Permalänk
Avstängd

köp vanliga LED fläktar och kapa minus tråden från fläkten och fäst den i 5volt kontakten, dock LED minus ska vara till vanliga minus fortfarande.

Fungerar fint i övrigt fula Sweex lådan..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Bomber3 : kan inte du ge några adresser på led fläktar

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

jag har sånna här i min burk. dom kan borde klassas som tysta.

http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=1150&session=7f7c0...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men dom e ju bara 80mm

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
men dom e ju bara 80mm

kanske missförstod honom men eftersom han har ett antec plusview (som jag) som inte har några 120 mm platser så utgick jag ifrån att han skulle ha 80mm.

Visa signatur
Permalänk

R_fused: jag har bara 80mm platser i mitt chassie ..
Kadafi: Tycker du jag ska köpa 5st sånna ?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Sphere
R_fused: jag har bara 80mm platser i mitt chassie ..
Kadafi: Tycker du jag ska köpa 5st sånna ?!

ja jag skulle köpt dom. har 2 stycken sådana i mitt chassi skulle byta ut alla om ekonomi skulle tillåta det. kan bara tillägga att ledsen inte är exakt blå utan snarare turkost.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej förlåt mig jag missförstod det hela

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Gör så här, köp en vanlig Papst fläkt eller nån annan tyst. Sen köper du uv färg, målar bladen sen är det bara att sätta in ett uv-rör så lyser det fint plus att det blir tyst och blåser mycke

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk

Musa: vart köper jag UV färg ?! o.O

Permalänk
Medlem

Det är typ blåbärsfärg på dem fläktarna...
Ser typ ut som det är saft i datorn.

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux