Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhoiSTech
Jag tycker att ichbineinberline skriver mycket underhållande inlägg förtsätt med det det är så kul att läsa dem.

Han kanske skulle starta en egen fanclub då..
Namnförslag: Upp till 13..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker att ichbineinberline skriver mycket underhållande inlägg förtsätt med det det är så kul att läsa dem.

Uhm vad äre för prototyp processor du har?, Skulle gärna vilja höra lite mer om den, Pm'a gärna eller något.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Uhm vad äre för prototyp processor du har?, Skulle gärna vilja höra lite mer om den, Pm'a gärna eller något.

"Inter(R) Pentium(R) 4 3,0GHz CPU, 120Gb+160Gb+120Gb HDD, ATI Raedon 9800pro 128Mb VGA, 512Mb DDR PC2700/333MHz Internminne, GA-8ipe1000 HT Motherboard, 300W PSU.
samt en till ungefär likadan fast med en 64bitars prototyp CPU från Intel"

Torde vara det grövsta ungefäret jag lagt märke till, med tanke på att intels 64 är en s775, och kortet han nämner är ett s478. Den är även en 800bussare och han kör PC2700, i sin P4 3,0 s478-rigg.
Fortsättningsvis så finns vad jag vet inget stöd för EM64T på i865pe-chipset
Tycker nog signaturen i sej berättar hur det ligger till.
Skriv gärna en tråd om din prototyp, tror säkert många är intresserade av att läsa om den, och inte minst hur du fick tag på ett sådant exemplar.

*Edit*
Kan iofs vara en XEON kanske, men då breddar vi ungefäret ännu mer.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
"Inter(R) Pentium(R) 4 3,0GHz CPU, 120Gb+160Gb+120Gb HDD, ATI Raedon 9800pro 128Mb VGA, 512Mb DDR PC2700/333MHz Internminne, GA-8ipe1000 HT Motherboard, 300W PSU.
samt en till ungefär likadan fast med en 64bitars prototyp CPU från Intel"

Torde vara det grövsta ungefäret jag lagt märke till, med tanke på att intels 64 är en s775, och kortet han nämner är ett s478. Den är även en 800bussare och han kör PC2700, i sin P4 3,0 s478-rigg.
Fortsättningsvis så finns vad jag vet inget stöd för EM64T på i865pe-chipset
Tycker nog signaturen i sej berättar hur det ligger till.
Skriv gärna en tråd om din prototyp, tror säkert många är intresserade av att läsa om den, och inte minst hur du fick tag på ett sådant exemplar.

*Edit*
Kan iofs vara en XEON kanske, men då breddar vi ungefäret ännu mer.

jag ber så hemsk mycket om ursäkt men Ungefär syftade på systemet. Det var en 4,0Ghz test CPU 64bit

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Avstängd
Citat:

jag ber så hemsk mycket om ursäkt men Ungefär syftade på systemet. Det var en 4,0Ghz test CPU 64bit

Taskigt att du har en sån då.
Jag menar när dom som vill ha den värsta intel EM64T får nöja sej med max 3,6GHz.
Men som sagt, skriv gärna och berätta lite mer om den..Detta är ju trots allt ett hardwareforum..
Typ vilket moderkort du använder, och hur du kyler den. För den lär väl bli ganska het.
Eller har du gjort en recention om den här på Swec tidigare?
Länka gärna den som kan.

Visa signatur

Permalänk

jag vet inte vad jag använde för moderkort till den och kylningen är vatten. Men jag tror att det är ett moderkort från inyel tror att det är dom som har tagit fram det men som sagt jag får lämna till baka den om ett par månader nu.

tyverr kan jag inte tala om mer exakt hur ajg fick tag i den men jag fick den direkt av intel så mycket kan jag säga

Visa signatur

Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU

Permalänk
Avstängd
Citat:

jag vet inte vad jag använde för moderkort till den och kylningen är vatten. Men jag tror att det är ett moderkort från inyel tror att det är dom som har tagit fram det men som sagt jag får lämna till baka den om ett par månader nu.

Aha, så hela riggen är lånad med andra ord.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Aha, så hela riggen är lånad med andra ord.

Helt rätt uppfattat av intel så jag har ingen större kolla på vad som sitter i men ungefäligt det som sitter i den andra burken.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Helt rätt uppfattat av intel så jag har ingen större kolla på vad som sitter i men ungefäligt det som sitter i den andra burken.

Hehehe, du har nu gett begreppet "ungefär" helt andra dimensioner.
Ungefär för mej, om vi utgår från en 3,0GHz intel, skulle antagligen bromsas vid en diff. på +-100-200MHz..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hehehe, du har nu gett begreppet "ungefär" helt andra dimensioner.
Ungefär för mej, om vi utgår från en 3,0GHz intel, skulle antagligen bromsas vid en diff. på +-100-200MHz..

Ok jag erkänner att jag var lite dubbel tydlig men sånt är livet...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nej.
Men du borde bearbeta ditt obstinata beteende.
Men vill du roa folk med din sarkastiska retorik, varför inte göra det på lunarstorm istället..

Läste vidare lite i tråden. Det är alltså bättre att kritisera dumheter helt utan finess som du gör?
Jag gillar hur folk som har slut på vettiga argument alltid drar irrelevanta paralleller till hur det skulle vara på lunarstorm och vad folk blir impade av där. Har inget acc där och tänker heller inte skaffa något.
Jag föreslår att du har något att komma med nästa gång för jag är alldeles för trött för att sitta och svara på sådant här men eftersom man självklart aldrig får vika en tum eller göra något som kan tolkas som att man erkänner sig besegrad känner jag mig tvingad att alltid få sista ordet.

Visa signatur

Your days are numbered, puny human race,I am conquering you with blasphemy,Religious foolishness,enslavement of the weak
I am your saviour the blasphemer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ichbineinberline
Läste vidare lite i tråden. Det är alltså bättre att kritisera dumheter helt utan finess som du gör?
Jag gillar hur folk som har slut på vettiga argument alltid drar irrelevanta paralleller till hur det skulle vara på lunarstorm och vad folk blir impade av där. Har inget acc där och tänker heller inte skaffa något.
Jag föreslår att du har något att komma med nästa gång för jag är alldeles för trött för att sitta och svara på sådant här men eftersom man självklart aldrig får vika en tum eller göra något som kan tolkas som att man erkänner sig besegrad känner jag mig tvingad att alltid få sista ordet.

Är inläggen ontopic så ser jag ingen anledning att kritisera.
Däremot har jag svårt att hålla mej från att kritisk ifrågasätta saker som för mej verkar osannolika. Vill gärna undersöka huruvida det rör sej om n00b eller ren BS.
När man ser inlägg, typ ditt första i denna tråden. Ja, då börjar man funderapå var inläggsförfattaren höll hus när folkvett delades ut.
Och menar du att du kritiserar med finess, så undrar jag vilken slags bekantskapskrets du har.
Såna där påhopp är bara tarvliga, och säger mer om dej än den du hackar på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Däremot har jag svårt att hålla mej från att kritisk ifrågasätta saker som för mej verkar osannolika. Vill gärna undersöka huruvida det rör sej om n00b eller ren BS.
När man ser inlägg, typ ditt första i denna tråden. Ja, då börjar man funderapå var inläggsförfattaren höll hus när folkvett delades ut.
Och menar du att du kritiserar med finess, så undrar jag vilken slags bekantskapskrets du har.

fan du tog dom orden ur munnen på mej! tack

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Citat:

Ang mitt första inlägg i tråden bredde jag självklart på för att nedvärdera killen så gott som jag bara kan, för att vi ska slippa frågor ställda innan han ansträngt sig det minsta för att ta reda på svaret.
Ska vi tala finess är väl det en definitionsfråga och din mening är definitivt inte värd något mer än någon annans, inte min heller för den delen, så vad du tycker om min bekantskapskrets ber jag dig hålla för dig själv.
Jag har inte ifrågasatt något som verkar osannolikt, inte heller kan jag förstå varför du drog upp det här.
Dock kan vi ju sammanfatta det som att du inte gillar folk som häver ur sig osannolik dynga medan jag inte gillar folk som ställer frågor utan att ha ens försökt hitta svaret själva.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmboy

Nej farmboy, det gjorde han faktiskt inte.
Du har om och om igen visat dig helt inkapabel att uttrycka dig på någon högre nivå än en hund med talorgans.
ilg@dd har jag inget emot eftersom han i alla fall kommer med intelligenta påpekanden, till skillnad från dig. Det finns inget som helst jag skulle kunna respektera dig för. Någonsin.

Visa signatur

Your days are numbered, puny human race,I am conquering you with blasphemy,Religious foolishness,enslavement of the weak

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ang mitt första inlägg i tråden bredde jag självklart på för att nedvärdera killen så gott som jag bara kan, för att vi ska slippa frågor ställda innan han ansträngt sig det minsta för att ta reda på svaret.
Ska vi tala finess är väl det en definitionsfråga och din mening är definitivt inte värd något mer än någon annans, inte min heller för den delen, så vad du tycker om min bekantskapskrets ber jag dig hålla för dig själv.
Jag har inte ifrågasatt något som verkar osannolikt, inte heller kan jag förstå varför du drog upp det här.
Dock kan vi ju sammanfatta det som att du inte gillar folk som häver ur sig osannolik dynga medan jag inte gillar folk som ställer frågor utan att ha ens försökt hitta svaret själva.

Man kan ju fråga sej hur du definierar begreppet forum.
Ett forum för mej är ett ställe där man kan ställa frågor/svara på frågor och på så sätt dela med sej av sina ev. kunskaper.
Blir även lite fundersam över moderatorernas ibland avoga inställning modell "Använd sökfunktionen".
Skulle alla göra så skulle forumet självdö.
Om det är raden "Däremot har jag svårt att hålla mej från att kritisk ifrågasätta saker som för mej verkar osannolika. Vill gärna undersöka huruvida det rör sej om n00b eller ren BS." du åsyftar, så kan jag förtydliga mej där.
Det var med för att synliggöra anledningen till min ordväxling med WhoiSTech
nu senast.

Citat:

Inga problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej farmboy, det gjorde han faktiskt inte.
Du har om och om igen visat dig helt inkapabel att uttrycka dig på någon högre nivå än en hund med talorgans.
ilg@dd har jag inget emot eftersom han i alla fall kommer med intelligenta påpekanden, till skillnad från dig. Det finns inget som helst jag skulle kunna respektera dig för. Någonsin.

en klok man sa en gång: "allting är relativt" men då hade han nog nt me dej i beräkningarna, för du E ju dum o d har du bevisat själv genom din attityd O_o ...o nu kommer den oväntade följdfrågan: skulle du nt hänga dej Farmboy??? jo ja skulle de men sen kom ja på att ja hade ett liv utanför detta, o då slog de mej att de kanske e bättre att ja skiter i dej (o du skiter i mej om du kan låta bli dvs) o du kan börja hacka på nån annan oskyldig som helt oväntat råkar ut för dej i nån tråd ...fattar nt hur du bara kan ha en EN EEEN anmärkning! Men du har nog destå fler ovänner NU LOOOVAR JA ATT JA NT SKA ÖDSLA MER TID PÅ DEJ, fan nu börjar ja bli sugen på o spela lite doom3 igen, ja tror ja ska spela d lite (ME MIN GRYMMA AMD)

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Citat:

Man kan ju fråga sej hur du definierar begreppet forum.
Ett forum för mej är ett ställe där man kan ställa frågor/svara på frågor och på så sätt dela med sej av sina ev. kunskaper.
Blir även lite fundersam över moderatorernas ibland avoga inställning modell "Använd sökfunktionen".
Skulle alla göra så skulle forumet självdö.

Inga problem.

Du kan inte på allvar säga att du inte stör dig på att det kommer en ny "hejSan2211!!!! jag hgar en pentium hurklockar jag den säkert!?"?!"?""
varje dag. Jag har som sagt inget emot "dumma" frågor men frågor som ställs FÖR ofta är fan oacceptabelt uselt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan inte på allvar säga att du inte stör dig på att det kommer en ny "hejSan2211!!!! jag hgar en pentium hurklockar jag den säkert!?"?!"?""
varje dag. Jag har som sagt inget emot "dumma" frågor men frågor som ställs FÖR ofta är fan oacceptabelt uselt.

men om du nu tycker d e jobbit att folk frågar samma saker hela tiden, vf nt bara hänvisa dom till faq:en ...osso kanske du hade sluppit skrivkramp

dessutom tror ja nt att du e SÅ förbannad som d verkar när du skriver dina milslånga, satiriska inlägg ..men vem vet ja kanske har fel. som du kanske märker så e ja nt lika offensiv nu men faktum kvarstår, ja tycker nt om ditt sätt o "hjälpa folk" på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm det verkar bli en intressant pajkastning...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Citat:

men om du nu tycker d e jobbit att folk frågar samma saker hela tiden, vf nt bara hänvisa dom till faq:en ...osso kanske du hade sluppit skrivkramp

dessutom tror ja nt att du e SÅ förbannad som d verkar när du skriver dina milslånga, satiriska inlägg ..men vem vet ja kanske har fel. som du kanske märker så e ja nt lika offensiv nu men faktum kvarstår, ja tycker nt om ditt sätt o "hjälpa folk" på

Jag försöker nedvärdera dem så gott det går eftersom jag av egen erfarenhet vet att man drar sig för att fråga utan att leta igen om det framgår hur lite folk uppskattar det.
Jag har alltså inget direkt emot dem som personer men bästa sättet att lära sig är att få skit om man inte försöker själv först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag försöker nedvärdera dem så gott det går eftersom jag av egen erfarenhet vet att man drar sig för att fråga utan att leta igen om det framgår hur lite folk uppskattar det.
Jag har alltså inget direkt emot dem som personer men bästa sättet att lära sig är att få skit om man inte försöker själv först.

ok men tänk på att folk tar illa upp (b.l.a ja)
men ja drar mej nt för diskussion iaf

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Hmm det verkar bli en intressant pajkastning...

http://instagiber.net/smiliesdotcom/cwm/cwm/lurk.gif

Helt riktigt skruvis det ska bli kul att läsa inläggen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehehe ja tror både han o ja har lugnat oss nu:D:D:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

LÅS TRÅDEN SNÄLLA!

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Avstängd

Blir lugnt från min sida iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mmm min me

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan jag älskar er allihopa. Så här mycket har jag inte garvat på bra länge.

Keep up the good work dudes.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Fan jag älskar er allihopa. Så här mycket har jag inte garvat på bra länge.

Keep up the good work dudes.

garvar du åt oss lr med oss??? aja, nu blir d nog nt så mycke mer;)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Slut på det roliga nu...

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com