Permalänk

Hej igen!

Ledsen om detta är lite off topic, men har du lust att kolla om det sitter en lucka för minnesmodulerna på undersidan?

Är ruskigt sugen att köpa en lika dan maskin som din, men eftersom Dell inte kör någon kampanj på minnet så man får 1024MB för en vettig peng just nu tänkte jag uppgradera det själv. Blir avsevärt mycket billigare

Visa signatur

Dell Inspiron 6000: Intel Pentium M 1.73GHz, 2MB L2 cache, 533MHz FSB | 2x512MB 400MHz DDR2 RAM | 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300 | 60GB (5400rpm) IDE | 8X DVD+/-RW | Intel® ProWireless 2200 802.11b/g | 9-cell 80 WHr | 15,4" UltraSharp™ WSXGA+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimpFish
har just hittat det första "problemet" med godbiten :S

Av någon anledning när jag kör tv-out med ström från nätadaptern så får jag som en knappt synlig linje, ca 5cm tjock, som vandrar långsamt "runt" upp och ner på tv:n (Alltså inga problem på skärmen på laptopen utan bara på tvn)
Dock försvinner denna rand så fort jag drar ut sladden ur väggen och kör på batteriet istället... mycket lurigt... någon som vet vad det kan bero på?

Borde kunna vara någon typ av elfel? jordning lr nåt?

Låter som en störning.

Prova med en "magnetklämma" som du sätter runt strömkabeln precis innan den går in i datorn. Kan oxå sättas på svhs kabeln, fast det verkar inte vara där störningen ligger iom att det funkar med batteri. Kommer inte ihåg vad dessa heter på fackspråk....men de brukar användas till tex videokameror mm. Vet inte om det hjälper, men du kan prova....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimpFish
har just hittat det första "problemet" med godbiten :S

Av någon anledning när jag kör tv-out med ström från nätadaptern så får jag som en knappt synlig linje, ca 5cm tjock, som vandrar långsamt "runt" upp och ner på tv:n (Alltså inga problem på skärmen på laptopen utan bara på tvn)
Dock försvinner denna rand så fort jag drar ut sladden ur väggen och kör på batteriet istället... mycket lurigt... någon som vet vad det kan bero på?

Borde kunna vara någon typ av elfel? jordning lr nåt?

Om du har antennkabeln i tv-apparaten, prova att dra ur den och se om det försvinner.

Visa signatur

The free will shall carry the day
drop the bomb and wash the filth away
let the napalm rain

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nomac
Om du har antennkabeln i tv-apparaten, prova att dra ur den och se om det försvinner.

jag provade att dra ur kabel-tv-kabeln (coolt ord ;D) och det fungerade! underbart att det fanns en så enkel lösning! Tackar så mycket!

cottonfield: I manualen finns anvisningar om hur man byter minne på datorn, och såvitt jag kunde förstå var det bara att skruva loss luckan under och stoppa i

Permalänk
Medlem

LimpFish, provat den i Battlefield2 demon ännu? Vore kul och se hur den presterar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S-L
Nu har jag också beställt

1.86GHz, 2MB L2 cache, 533MHzFSB
1024MB 400MHz DDR2 RAM (2 x512 MB)
128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
60GB (7200rpm)
15,4" widescreen skärm UltraSharp™ WUXGA (1920 x 1200)
8X DVD+/-RW
Dell™ Allt-i-ett fotoskrivare 922 (124:-)

13214:-

Efter att ha velat fram o tillbaka mellan Zepto 6515 eller JME M8060W
Så blev det en 6000!

Hur lyckas du få allt för 13214:- ?! Jag ligger på 14965:- med samma spec.

Edit: Lyckades du få erbjudandet med dubbelt så mycket minne utan extra kostnad ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hez
LimpFish, provat den i Battlefield2 demon ännu? Vore kul och se hur den presterar!

Svar nej. Nån sorts test med FPS och grejer eller? Var finner jag detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Hur lyckas du få allt för 13214:- ?! Jag ligger på 14965:- med samma spec.

Edit: Lyckades du få erbjudandet med dubbelt så mycket minne utan extra kostnad ?

Jo det var erbjudandet om dubbelt minne 1024 istället för 512.
Erbjudandet kommer säkert tillbaka om någon vecka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
mmm
jag är inte alls nöjd med min iBook faktiskt. Korkat OS och det ska vara annorlunda bara för att vara annorlunda.

Glöm inte vilket OS som var först. Ta och hyr "Pirates of Silicon Valley"

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se