SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Har en polare som är inne på liknande grejer.. han har insatta kontakter och de har gjort en (seriös) kalkyl och kommit fram till att de behöver ett startkapital på 30 miljoner kr för att komma igång. Tänk bara på pengarna som krävs för att ge bonus. 25 $ bonus till 1000 kunder = 200000 kr i ren förlust.

Permalänk
Medlem

Nu tror jag han inte räknar med kostnaden för allting dom spelar utan bara vad som krävs för att starta.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Har en polare som är inne på liknande grejer.. han har insatta kontakter och de har gjort en (seriös) kalkyl och kommit fram till att de behöver ett startkapital på 30 miljoner kr för att komma igång. Tänk bara på pengarna som krävs för att ge bonus. 25 $ bonus till 1000 kunder = 200000 kr i ren förlust.

Om företagen räknade på det sättet skulle inte spel/lotterbranschen vara särskilt het idag eftersom ingen skulle tjäna några pengar alls, mer än spelarna då. De flesta spelföretagen räknar nämligen med att den absoluta huvudelen av deras kunder förlorar mer pengar än de satsar, annars skulle de ju gå med förlust.

Det är även av den anledningen man kan gå ut med sådana flotta erbjudanden med stora bonusar mm för förstagångsspelare eftersom de kan räkna med att få tillbaka dem och mer där till. Dessutom är dessa pengar öronmärkta för spelet vilket gör att sannolikheten för en förlust för spelföretaget är mycket hög, ingen kan ju plocka ut dem i reda pengar.

Å andra sidan så håller jag med om att det krävs ett ordentligt startkapital i mångmiljonklassen för att klara sig längre än första dagen. Bara marknadsföringen kommer kosta några miljoner eftersom det annars kommer bli enormt svårt att inom rimlig tid få ett förtroende och besökare till sin site.

Samtidigt har alldrig spel/lotteri och porrbranschen haft några som helst problem att klara sig ekonomiskt i det långa loppet. Pengar och Sex verkar ha en enorm kraft att locka till sig mer pengar.

Permalänk
Medlem

Idag går porrbranschen extremt dåligt.

Permalänk
Medlem

Om du behöver hjälp och vägledning med projektet går det bra att maila consult@sthlmpoker.se

/ Niklas

Visa signatur

Greetz,
- Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rajidae
Om företagen räknade på det sättet skulle inte spel/lotterbranschen vara särskilt het idag eftersom ingen skulle tjäna några pengar alls, mer än spelarna då. De flesta spelföretagen räknar nämligen med att den absoluta huvudelen av deras kunder förlorar mer pengar än de satsar, annars skulle de ju gå med förlust.

Det är även av den anledningen man kan gå ut med sådana flotta erbjudanden med stora bonusar mm för förstagångsspelare eftersom de kan räkna med att få tillbaka dem och mer där till. Dessutom är dessa pengar öronmärkta för spelet vilket gör att sannolikheten för en förlust för spelföretaget är mycket hög, ingen kan ju plocka ut dem i reda pengar.

Å andra sidan så håller jag med om att det krävs ett ordentligt startkapital i mångmiljonklassen för att klara sig längre än första dagen. Bara marknadsföringen kommer kosta några miljoner eftersom det annars kommer bli enormt svårt att inom rimlig tid få ett förtroende och besökare till sin site.

Samtidigt har alldrig spel/lotteri och porrbranschen haft några som helst problem att klara sig ekonomiskt i det långa loppet. Pengar och Sex verkar ha en enorm kraft att locka till sig mer pengar.

Om vi snackar poker nu så vinner spelare ungefär lika mycket som andra förlorar. Det som företagen tjänar pengar på är den sk raken. Bonusen är förlustpengar för företagen, men de hoppas på att man ska bli fast och spela länge hos dem = betala mycket rake.

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv och arbetar med ett liknande projekt, jag har dock inte hand om det finansiella så jag vet inte vilka siffror det rör sig om, men vi använder oss utav en klient från bossmedia, så ta en titt på bossmedia.se eller ännu bättre ta kontakt med dom, men ta först och tänk igenom detta innan du gör något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men sriöst. Varför kostar det flera miljoner?? Om man betalar 10 000 euro (var inte dolalr som jag trodde först) så får man bli delaktig i B2Bs nätverk och de sköter servern och allting utom support (som jag och Rickard kan sköta) marknadsföring och så. Om vi rent hypotetiskt skulle säga att vi gör ungefär så här:

Start: 10 000 €

25$ bonus * 1000 =ca 20 000 € OBS 5 000E egentligen (som vi får igen nästan allt av efter lite tid och under tiden nya spelare kommer, så alla 20 000 € kommer egentligen inte att vara ute från kontot på samma gång, därför har jag satt 5 000 € istället.)

Ingen lön. Vi arbetar på heltid och kanske inte kan ta ut någon lön i början eftersom det troligen itne är så mkt folk då.

Marknadsföring, säg 10 000 € första dagen

=== 25 000 € första dagen, sen 1000 € per dag första veckan. Verkar inte det rätt rimligt? Det är alltså ca 300 000 kr. Sen, om det gått bra, kan man kanske börja få in nog med pengar för att täcka marknadsföringen och senare när det börjar gå bra kan man tom käna pengar på det.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Men sriöst. Varför kostar det flera miljoner?? Om man betalar 10 000 euro (var inte dolalr som jag trodde först) så får man bli delaktig i B2Bs nätverk och de sköter servern och allting utom support (som jag och Rickard kan sköta) marknadsföring och så. Om vi rent hypotetiskt skulle säga att vi gör ungefär så här:

Start: 10 000 €

25$ bonus * 1000 =ca 20 000 € OBS 5 000E egentligen (som vi får igen nästan allt av efter lite tid och under tiden nya spelare kommer, så alla 20 000 € kommer egentligen inte att vara ute från kontot på samma gång, därför har jag satt 5 000 € istället.)

Ingen lön. Vi arbetar på heltid och kanske inte kan ta ut någon lön i början eftersom det troligen itne är så mkt folk då.

Marknadsföring, säg 10 000 € första dagen

=== 25 000 € första dagen, sen 1000 € per dag första veckan. Verkar inte det rätt rimligt? Det är alltså ca 300 000 kr. Sen, om det gått bra, kan man kanske börja få in nog med pengar för att täcka marknadsföringen och senare när det börjar gå bra kan man tom käna pengar på det.

Tänk på att det blir olagligt att släppa in svenskar om du tänkte köra från sverige.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att kostnaderna för att dra igång en sån här verksamhet är en mindre intressant detalj än såna saker som t.ex.:

1) Möjligheterna till intäkter.
2) Plan för att attrahera kunder.
3) Plan för att behålla kunder.

Alltså, hur mycket eller litet pengar man än lägger ut så måste man väl planera för hur lång tid det får ta att tjäna in dem igen? Och med tanke på att den här marknaden verkar vara rätt mättad så bör man väl ha en idé om hur man tar sig in på den innan man börjar räkna kostander o.s.v.?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Är det bara jag som tycker att kostnaderna för att dra igång en sån här verksamhet är en mindre intressant detalj än såna saker som t.ex.:

1) Möjligheterna till intäkter.
2) Plan för att attrahera kunder.
3) Plan för att behålla kunder.

Alltså, hur mycket eller litet pengar man än lägger ut så måste man väl planera för hur lång tid det får ta att tjäna in dem igen? Och med tanke på att den här marknaden verkar vara rätt mättad så bör man väl ha en idé om hur man tar sig in på den innan man börjar räkna kostander o.s.v.?

Jo klart du har rätt, men utan rätt startkapital så är det inte ens lönt att försöka...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Precis. utan startkapital blir det svårt. Vi lär väl inte få låna av banken heller eftersom att ingen av oss har fast jobb och vi går i skola (har nyss gått ut gymnasiet). Vi kan nog skrapa ihop 180 000 till klienten och det, men sen kommer en stor kostnad, marknadsföringen. Det blir ju 180k + den, så jag vet inte hur mkt det blir riktigt. Blir svårt att skaffa allt för mkt mera, max 400 000kr skulle jag tro. Alldra max. Då klarar vi oss inte så länge.. och om vi inte fått dit nog med kunder då så är det kört. Sen så rycker jag in i lumpen om 9 dar också, så det passar ju inte så bra heller och en massa andra problem. Blir nog inget..

BTW, har just kommit hem från mallorca (magaluf), var ruskigt härligt! 30-36 grader och varmt i vattnet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis. utan startkapital blir det svårt. Vi lär väl inte få låna av banken heller eftersom att ingen av oss har fast jobb och vi går i skola (har nyss gått ut gymnasiet). Vi kan nog skrapa ihop 180 000 till klienten och det, men sen kommer en stor kostnad, marknadsföringen. Det blir ju 180k + den, så jag vet inte hur mkt det blir riktigt. Blir svårt att skaffa allt för mkt mera, max 400 000kr skulle jag tro. Alldra max. Då klarar vi oss inte så länge.. och om vi inte fått dit nog med kunder då så är det kört. Sen så rycker jag in i lumpen om 9 dar också, så det passar ju inte så bra heller och en massa andra problem. Blir nog inget..

BTW, har just kommit hem från mallorca (magaluf), var ruskigt härligt! 30-36 grader och varmt i vattnet.

Lägg pengarna på fortsatta studier istället Där kan de behövas Slipper du leva på nudlar genom universitets/högskole studierna

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Kanske är lika bra att lägga ner hela iden. Fast jag ska ändå kolla lite mer på det innan jag ger upp det. Men om vi gör en sida med hjälp av B2B så hade vi tänkt att ha reglerna typ nåt sånt här i början iaf:
25$ signup bonus
halva raken av de andra sidorna cirka
och ett forum, typ som pokerexpert.se. Har en kompis som är riktigt bra på hemsidor.

Men det värsta är att jag var allvarlig med det dära med boden :/ varför skulle den servern inte kunna vara driftsäker? Man kan ju köpa bra strömbrytare som kan skydda mot blixtnedslag + batteri som tar över om strömmen går. Sen har man som sagt några SCSI i radi0 eller liknande. Vet iofs itne så mkt om servrar, men nu med det här för 10k$ så sköter ju liks de servern.
Förlåt att jag verkar helt konstig eftersom det här med servern inte verkar vara så bra ide. Men kan du inte säga varför det inte skulle gå bra? T.ex. Ladbrokes server, varför går inte en sån att ha hemma i boden?

Om ni får många kunder vilket jag antar att ni hoppas på så kommer ni ju att förfoga över många miljoner kronor av andras pengar. Och dessa kontouppgifter ska lagras på en server i en bod?
Vad händer om boden brinner upp? Om ni får inbrott och servern blir stulen?
Jag antar att ni måste ha avtal med Visa / Mastercard, andra kontokortsföretag, banker osv för att sköta in- och utbetalningar. De kräver sannolikt en något högre grad av säkerhet och seriositet hos de företag de samarbetar med

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att det kan vara lockande att starta en pokersajt när pokerhysterin har slagit Sverige, problematiken ligger i att du är inte ensam om din idé. Ett hundratal personer i Sverige är i samma sits dock så har majoriteten mer kapital att röra sig med.

Problemet som du har är att du följer trenden, vinnarna på marknaden är de som nappade på trenden snabbt och kunde därmed värva kunder utan problem. Pokermarknaden har fortfarande växtutrymme dock så kommer den kvarvarande delen av marknaden tas av företag som kan slösa en väldigt stor summa pengar i marknadsföring (gratispengar) för att se vinster på lång sikt, en stor summa pengar som du inte har.

Mitt tips är att läsa utländska entreprenörssajter för att kunna plocka upp en trend/affärdidé i utlandet, detta är enligt mig den enklaste vägen till framgång då du har facit i hand och endast måste anpassa idén till den svenska marknaden.

Att hoppa in i pokermarknaden när du ej har tillräckligt med kapital är som att kasta bort alla dina pengar då ett företag inte kommer att kunna bli lönsamt efter några hundra tusen i marknadsföring.

Visa signatur

"Your dreams of success are my nightmares of mediocrity"

Permalänk
Medlem

Snälla nån, låt killen göra som han vill det är ändå extremt roligt om han verkligen tror på det och satsar på det och lyckas. Men mest troligt är att han går i konkurs och sitter med lån i ex antal årtionden.

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så är det inte pokerklienten som är det dyra i att starta pokersite utan marknadsföringskostnader samt att man måste ha revisorer som kontrollerar att alla betalningar går rätt till. Det lär skjuta i höjderna ganska snabbt. Sen läste jag att man kanske kan ta ett lån för att starta pokersite, jag undrar om bankerna i sverige vill göra det då det är monopol på spelverksamhet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kukilon
500000-750000euro för en säker plattform är vad de hävdar att det kostar det för själva plattformen enligt vissa på www.di.se börssnack.

En av min arbetsgivare hade kollat lite på det och han pratade om ca 2-5 miljoner svenska kronor beroende på lösning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
En av min arbetsgivare hade kollat lite på det och han pratade om ca 2-5 miljoner svenska kronor beroende på lösning.

Låter rätt rimligt med tanke på alla kostnader. Gör iaf lumpen nu och även om jag inte gjort det så hade jag inte försökt med någon pokersida, men det var en rolig ide ett tag iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En server i garderoben kan vara lika driftsäker som vilken annan server som helst! Dock så finns det ju inga garantier!

Firewall uptime 344d 17h 22m
webserver uptime 343d 12h 52m

Dock så skulle jag ju aldrig för mitt liv fundera på att köra en pokerklient på en server som står i en bod eller dyl!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
En server i garderoben kan vara lika driftsäker som vilken annan server som helst! Dock så finns det ju inga garantier!

Firewall uptime 344d 17h 22m
webserver uptime 343d 12h 52m

Dock så skulle jag ju aldrig för mitt liv fundera på att köra en pokerklient på en server som står i en bod eller dyl!

Hur många tusen besökare har du per dag på din server?
Tror belastningen är lite anorlunda och ställer lite andra krav på att inte mjukvara, hårdvara ska havirera.

Sen de där med boden, inte dirket så man installerar win03 på en server och bara slänger in någon pokerklient och sen är det rockandroll.
Tror ni att ingen kommer försöka hacka den

Om man lägger hundra tusentals kronor på ett projekt så har man nog råd med det tusenlappar det kostar att hyra in sig i en serverhall.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.