Permalänk
Medlem

Dissad when upload / Azureus

Goddagens.
Till en början får jag väl påpeka att ja, jag har läst igenom många, oh så många, trådar här på sweclockers ang de som blir disconnectade från hela linan i några sek när dom har igång fileshare-program.
Jag har i stort sett samma problem som de, fast bara en bit in på vägen, för sen kommer jag in lite åt ett annat håll;

I ex DC++ så blir jag disconnectad från hela linan när jag uploadar i över 10kb/s, och likaså i Azureus. Jag läste att vissa påstår att i Azureus så är det updaten som spökar, och är boven i det hela, men jag har prövat att köra äldre versioner, andra klienter öht, men inget hjälper.
I Azureus så kan man sätta en spärr på uploaden, så jag har inte tagit så stor skada på det hela, men jag vill ju samtidigt kunna vara givmild tillbaka, med tanke på hela "konceptet" med torrentidén.
Att seeda i max 10kb/s på ett antal olika torrents är ingen höjdare.

Men iallafall.
Till DC++ fick jag, även fast det bröt mot mina egna principer, skaffa Netlimiter, och även där sätta en spärr på 10kb/s.
NOTE: 10kb/s uppåt! Likaså i Azureus.
Neråt har jag ingen gräns, då maxar jag linan, utan några problem alls.

Jag har prövat att avinstallera antiviruspogram, och brandvägg, vafan, va ska man med det till.
Men once again, inget hjälper.

Vissa pratade om att det var modemet som kunde krångla, men jag har ett Thomson SpeedTouch 510, vilket inga av de jag läste om hade.
Och nej, det är ingen router.

Ett annat litet problem jag har, är att jag inte får kontakt med en viss tracker, laddar jag torrents från diverse andra sidor, så funkar det finemang, men just DEN trackern, den vill verkligen inte.
Jag har använt den trackern mycket mycket mycket ofta, men sen i måndags så vill den inte.
Jag får ingen kontakt öht i Azureus med trackern, seedare eller ens leechare.
Kan det vara så att man är bannad från trackern?
Men då; av vilken anledning, samt, hur fan löser jag det? :/

Och ja, jag har prövat att byta oändligt antal portar, but with no success.

(Jag sitter i dagsläget på Glocalnets 8mbit, men hade exakt samma problem när jag bodde hos en vän, varpå hon hade Bostream 0.5.)

---

Får väl också visserligen påpeka, att om jag uploadar i mIRC (dcc:ar), så kan det maxa utåt, o inget händer. Likaså på MSN.
Det är bara i DC++ och Azureus som det är så.

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk

testat att byta till en annan port? annars är det väl bara att ringa till kundtjänst och fråga (säg att du tankar anime, legaltorrents etc).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
testat att byta till en annan port? annars är det väl bara att ringa till kundtjänst och fråga (säg att du tankar anime, legaltorrents etc).

jao, prövat ett dussin antal portar, men det hjälper ändå inte. :/
och vad ska jag säga till dom?

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk

Testa först med en annan dator (annan hårdvara och mjukvara).
Om det funkar bra då är det ngt fel min din dator.
Om det fortfarande funkar dåligt är det inte ditt fel, och då är det bara att ringa argt och fråga vad som är fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Testa först med en annan dator (annan hårdvara och mjukvara).
Om det funkar bra då är det ngt fel min din dator.
Om det fortfarande funkar dåligt är det inte ditt fel, och då är det bara att ringa argt och fråga vad som är fel.

ja jo, låt se det såhär; hon jag bodde hos innan, då hade vi 2, emellanåt 3 datorer där (utöver min), och det vart likadant där då, så jag betvivlar att något är fel från mitt håll.
men samtidigt så kanske det är något virus (?) (fast jag har kört virusprogram ett ANTAL gånger utan att hitta något som kan ha spökat till det), som bråkar. Iomed då innan, när jag satt på bostream, så satt alla de datorerna i ett nätverk, och därför kanske dte spreds lättare. Vad vet jag.

--

hm, på nåt skumt vis så löste sig torrentbiten.
jag lyckas nu tanka från den önskade sidan igen.
men mitt största problem hänger fortfarande i.
att jag inte kan uploada.
info står ovan, och jag är oerhört tacksam för svar, och råd.

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk
Medlem

Har haft ett speedtouch i ett år och nu har den visat samma sympton som talaren ovan, förslag?

Permalänk
Medlem

Hade du även Speedtouch modem när du satt hos din vän? Om du nu hade det, har du möjlighet att testa med ett annat modem?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

japp, är ganska säker på att det var ett speedtouchmodem, dock med flera portar i, vilketi nnebär att den hade router?

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk
Medlem

Om jag startar mitt Azerius med massa torrenter igång, Då hänger sig mitt modem. Öppnar man dock några i taget så är de okej..

Permalänk
Medlem

Nu har kan jag inte äns öppna en torrent utan bara surfa och det gå fruktansvärt långsamt. Jävla dynga e va e speedtouch e.
När jag pingar gatewayen så går inte var 4:e ping fram och om jag ska tanka nått så startar modemet om sig.