Permalänk
Medlem

Kopiera en dvd/cd enkelt och snabbt.

Jo nu är det så att jag letar efter en fristående maskin om kopierar dvd/cd skivor.

Alltså helt enkelt att man sätter i den som man vill bränna i en facket (läsaren) och sen en tom dvd/cd-skiva i ett annat fack (brännaren)
Och sen trycker man på start och så får man ut en exakt likadan.

Den ska klara alla dvdfilmer osv inga stopp.

Jag ska använda den till att bränna upp mina snowboard filmer till många exemplar och sedan dela ut till "laget".

Jag har varken ork eller tid att fixa till min datro som för övrigt är en bärbar, för att kunna lägga in program och en ny snabb dvd brännare.

Satt en kopiator verkar smidig.

Finns detta till bra priser?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro det är så billig lösning. Vad jag vet så har Dustin och då såg jag någon för 10 000... Hittar däremot inte just nu

EDIT:
Hittade nu efter lite till letande

LACIE 1-TO-1 DVD±R/RW DISC DUPLICATOR 4X - 2745:-
LACIE 1-TO-5 DVD±R/RW 8X (16X) DVD DUPLICATOR - 11695:-
plus moms

Du hittar det under: Lagring/Buckup -> CD/DVD -> CD/DVD-Torn -> Duplicering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Skulle inte tro det är så billig lösning. Vad jag vet så har Dustin och då såg jag någon för 10 000... Hittar däremot inte just nu

EDIT:
Hittade nu efter lite till letande

LACIE 1-TO-1 DVD±R/RW DISC DUPLICATOR 4X - 2745:-
LACIE 1-TO-5 DVD±R/RW 8X (16X) DVD DUPLICATOR - 11695:-
plus moms

Du hittar det under: Lagring/Buckup -> CD/DVD -> CD/DVD-Torn -> Duplicering

tackar. jo det är sånna jag letar efter.

Men min fråga är nu, har dom några gränser? vad kan dom bränna? allt?
Mina filmer är ju brända från början så det ska ju inte vara några problem.
Men om man nu leker med tanken och skulle vilja bränna en riktigt dvd film, går det?
Får man en exakt kopia?
**
Jag vill inte heller ha någon stor kvallitets försämmring.

**Om ni anser detta väldigt fel på, alltså att ni inte vill svara tack vare piratkopierings lagarna, så säg till.

Det jag vill veta är om den bränner alla filer rakt av, eller om den bryr sig om kopierings skydd och andra saker.

Tex om jag bränner en film med sussundljud får jag surrund på min brända film? osv.

EDIT Fråga: som jag förstått det så bränner den bara dvd-+R, alltså den bränner inte av någonting annat än redan bräna skivor, köpt filmer funkar alltså inte?
Då undrar jag: Varför fungerar inte det? Vad är det den inte kan bränna, förstår ni vad jag menar?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.