Permalänk
Medlem

jag skulle tro att ni/dustin är den bästa butiken på nätet

billigast är ni inte men det tycker jag inte ni ska va heller..

jag har bara positivt att säga om Er fast jag har bara beställt av er 2 ggr

de 3 datorbutikerna jag beställt från är komplett, datorbutiken och Er
ni ligger ganska nära i prissättningen och jag skulle tippa att alla 3 tillhör topp 5 i sverige (storlek)

när jag beställt dator har jag dock valt Overclockers här i stan (Luleå)
mest pga att man vill slippa krångel om det "händer nåt"

jaja ville egentligen bara säga - Keep up the good work /E

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

RMA-hantering kan förbättras. Vill att man skall se status på RMA på nätet precis som man gör med en order. Dvs man kan se att ni mottagit returen, uppskattat levdatum för ny/lagad vara. Som det är nu har man ingen aning om hur det går utan måste maila och fråga.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Dustin

Hej!

tuba: det jobbas för att man även skall kunna se 'returhistorik' på nätet.
Status för returen kommer per mail om man har en fungerande e-postadress inlagd i vårt system. Ännu inte ett perfekt system men det är en bit på väg.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja berätta att jag uppfattar er sida som en väldigt positiv sida med lätt navigering och snabba laddningstider.

Sen en stor eloge till att ni har väldigt bra priser för företag där priset speglar vad varan kostar för konsument minus moms. På denna punkt väljer andra webbaffärer att anpassa pris efter åtgång (aldrig några 20% ner från B2C pris).

Dock är den säkert påpekade undermenyn "hårddisk" --> "interna" underligt nog placerad under "lagring/backup" istället för under "datorkomponenter".
Varför inte både och??

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Jag upptäckte idag några saker jag saknar:

1.TDP värden på processorerna i specsen (har ni AMD:s EE cpu:er på G?)

2.Bulkversion på X-fi extreme music (det finns hos några få andra).

3.Storlek på GPUkylare i slots (vet inte vad det kallas översatt just nu), alltså om en tredjeparts kylare även täcker över pci-platsen under -> kräver i det fallet 2 slots.

5. Har ni funderat över att börja sälja DFI och Abit moderkort?

Men i övrigt anser jag att vill jag köpa produkter av ett seriöst företag med utmärkt kundservice och oftast bra priser så handlar jag på dustin. Majoriteten av det jag handlar inhandlas på dustin.

6.ytterligare en sak, varför kostar era "Corsair TWIN2X pc6400 2gb" 2995 medans på komplett kostar de 2095kr? dustin kostar ca 42% mer
har Corsair blåst er eller är varans pris "oskött"?

7. Som avslut, kan ni vara hyggliga och införskaffa Cooltek 500W & 600W om det går de vann testet: http://www.sweclockers.com/test/?id=570

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk
Dustin

Hej!

X2-Legend: Jag väntar på svar på alla punkter utom en, nämligen den om Corsair. För tillfället är priserna på minnen på väg upp och Corsair justerar upp dagligen, det är möjligt att Komplett inte hunnit uppdatera eller att de sitter med gammalt lager än så länge. I fredags gick de upp med ca 10% t ex.

Återkommer i de övriga frågorna.

<edit>
TDP värden kommer att komma in i specen.
DFI och ABIT kommer vi inte att ta upp då deras garanticervice inte fungerar
CoolTek kan vi tyvärr inte få tag i via våra distributörer.

Slutligen, lite produkter:
5010098504 CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREMEMUSIC BULK
5010098497 AMD ATHLON 64 3500+ AM2 512KB EE (35W) BOX
5010098498 AMD ATHLON 64 X2 3800+ SOCKET AM2 EE (35W) BOXED
5010098500 AMD ATHLON 64 X2 4200+ SOCKET AM2 65W BOXED
5010098501 AMD ATHLON 64 X2 3800+ SOCKET AM2 65W BOXED

</edit>

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk

finns det möjlighet att skaffa in några kylare av märket scythe? (ni har P180 SPCR edition, då bör ni också skaffa scythe ninja om det går eftersom SPCR rekommenderar den kylaren näst högst efter xp-120)

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X2-Legend
finns det möjlighet att skaffa in några kylare av märket scythe? (ni har P180 SPCR edition, då bör ni också skaffa scythe ninja om det går eftersom SPCR rekommenderar den kylaren näst högst efter xp-120)

Jag saknar också Scythe i sortimentet.

Sen så skulle jag väldigt gärna se er ta in det nya geforce 7950 GT kortet snart.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Hejsan!

Jag la en order på en LG L204WT 20# TFT TCO-03 SILVER, och ser att den är inte i lager. Det som är synd är att det står inget datum när ni får in dessa? Har ni inte fått nå information ifrån era leverantörer eller är jag helt blind ?

Tackar annars för en mycket bra service!

// Johan

[edit]Tittade nu och nu står det 2006-09-19. Så nu är det bara att vänta [/edit]

Visa signatur

If windows is the anser you don't understand the question

Permalänk
Dustin

Hej,

x2-Legednm, sgtspiff: en uppe i allafall, 5010098565 SCYTHE NINJA PLUS HEATPIPE CPU-KYLARE ...

High|ander: precis, 19/9 preliminärt!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk

Hej!

Jag undrar om ni kan få in det här nätverkskortet som heter killer?

http://www.idg.se/2.1085/1.76468

Permalänk
Dustin

Hej,

tyvärr inte, finns inte hos någon av våra distributörer i dagsläget.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk

Ok tack för det snabba svaret iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har flera gånger dragit nytta av de små recensioner som folk lämnar på de olika produkterna. Men jag tycker det är synd att inte fler lägger in sina kommentarer och föreslår därför någon sorts morot. Kanske att man slumpvis drar en vinnare som får ett usb-minne eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_seagate
Hej!

Jag undrar om ni kan få in det här nätverkskortet som heter killer?

http://www.idg.se/2.1085/1.76468

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej,

tyvärr inte, finns inte hos någon av våra distributörer i dagsläget.

mvh
Mikael Carinci

Självklart inte, det är helt nysläppt, och till sverige är sista stället saker kommer. Är det någonting ni kommer aktivt övervaka, och ta in när det kommer till era leverantörer?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Dustin

Hej!

velotex: inte omöjligt att det kommer nåt sånt!

-=Mr_B=-: Om det kommer till svenska marknaden så kommer vi att ta in det om det finns efterfrågan. Vissa prylar kommer ju dock inte hit öht och vissa, som du skriver, dröjer till strax efter domedagen...

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Nu har jag iofs inte läst igenom hela tråden, men det skulle vara trevligt om ni kunde lista för TFT-skärmarna hur många färger skärmen visar samt vad för typ av panel som används.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Måste bara beröma eran returavdelning den är helt suveränn, Fick tillbax ett nytt moderkort idag som vart inne på retur. 1vecka tog det. Klart godkänt, Jag är hel nöjd.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Jag har väntat i 5 veckor på min retur.. Har fortfarande inte fått tillbaks den. Inget vidare snabbt.. Men det kan ju bero på Dustins underleverantör, vad vet jag. Lite besviken är jag dock.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Dustin

Hej,

tuba: låter inte så bra. Kan du PM:a mig (eller maila till mc(a)dustin.se) ditt returnummer så ska jag kolla vad som hänt.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

jag citerar x2legend den 09-05:
6.ytterligare en sak, varför kostar era "Corsair TWIN2X pc6400 2gb" 2995 medans på komplett kostar de 2095kr? dustin kostar ca 42% mer
har Corsair blåst er eller är varans pris "oskött"?

samt mikaelC svar:
X2-Legend: Jag väntar på svar på alla punkter utom en, nämligen den om Corsair. För tillfället är priserna på minnen på väg upp och Corsair justerar upp dagligen, det är möjligt att Komplett inte hunnit uppdatera eller att de sitter med gammalt lager än så länge. I fredags gick de upp med ca 10% t ex.

Idag kostar minnerna 2895 hos dustin och 2995 hos komplett

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Någon som helst aning om när ni får in Sapphire Radeon X1900XT 512MB igen?

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste påtala en sak som jag upplever blivit stadigt sämre sedan jag började handla av er (2002): Packningen.

Senaste halvåret är det ren tur att varorna kommit fram hela. Allt vräkes bara ner i en låda och en eller två skrynkliga papperbitar hamnar ovanpå. Helt otillräckligt. Det kvittar om det är ömtåliga varor eller inte, samma förfarande ändå.
Märkligt nog är den enda bra packade produkten på senare tid en HP Laptop med tillhörande ryggsäck. Trots att Laptopen i sig är mycket välpackad, var båda sakerna nerstoppade i en stor annan kartong med MASSOR av skrynklat papper. Det var givetvis utmärkt, men varför inte kunna hålla samma standard alltid?

Detta har gjort att jag lagt flera ordrar hos andra leverantörer som inte har försämrat sin packning med tiden (en del tom förbättrat den avsevärt). Varför måste ni gå i andra riktningen? Synd och helt onödigt egentligen.

Kommentar och eventuell förklaring? Detta är en stadig trend över flera år och inget enstaka tillfälle, bara för att klargöra än en gång.

Tack på förhand för ditt engagemang.

EDIT: Utförligt svar skickat via mejl

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Dustin

Hej!

MultiMan: Detta är ett av de områden jag är speciellt intresserad av då det orsakar inte bara irritation hos kunderna utan också kostnader. Har du några exempel (ordernummer) bakåt som du skulle kunna meddela mig? Jag har hört detta från tid till annan men det saknas ofta konkreta exempel.

Om någon annan upplevt samma sak så maila mig gärna direkt,
mc(a)dustin.se!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Mikael,

Vet du något datum och hur många Logitech G25 (http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097943) ni kommer få in? Funderar på att köpa en sådan när den kommer in. Ni är också mycket billiga på den.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Hej!
Kommer ni att få in Coolermaster Itower 930. Ska uppdatera många servrar och det är dessa som ska användas. Skulle bli väldigt nöjd ifall ni får in dessa!
Tack!

Permalänk

Jag måste nog fråga samma sak om Nintendo nu: hur kommer det sig att ni (inte vad jag vet) kommer ta in Wii? Enligt många marknadsundersökningar kommer den troligtvis att sälja bättre än tex. PS3. Har det att göra med att det inte finns något riktigt förhandsbokningspaket som det finns till PS3?

Givetvis skulle jag kunna köpa grejerna från ett annat ställe, men då får jag inte gratis frakt eller samma trygghetskänsla.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Såhär ska en produkt presenteras: http://www.newegg.com/Product/Product.asp?Item=N82E1683017905...

Var en diskussion med Dustinhome tidigare i forumet om en LCD TV som de tyckte det räckte med EN frimärksstor bild på för att få sälja. Blev så grinig på svaret så jag köpte teven på en annan webshop.
Så Dustin: plita in newegg.com så kan ni se hur saker och ting ska se ut.

Permalänk
Dustin

Hej!

D_A: 5010097943 beräknas in 2006-10-03 (prel datum) och vi har beställt rätt många av den. Definitivt fler än vi har på rest.

Parse: Ska kolla med produktavdelningen!
<edit>5010099252 COOLER MASTER ITOWER 930 SILVER NO POWER</edit>

Random-person: Nintendo Wii kommer in (preliminärt) 8/12, preliminärt ligger priset på 2495 nånting. Vi har inte haft någon bra distributör på Nintendo men det problemet ska vara löst nu, så det kommer!

Dunde: Jag kan ha fel men jag tror inte jag sagt att jag är nöjd med en frimärksstor bild, däremot har jag sagt att det kommer fler och större bilder men det är ett ganska ordentligt jobb att lägga upp, vi har ju en del produkter. Tyvärr har vi inte så många produkter än som har flera bilder men det börjar däremot dyka upp större bilder. Vet att det finns önskemål om (för tv t ex) att se var in/utgångar är placerade etc men det är inte alltid de bilderna finns att tillgå.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att få in varor och skicka dessa om de ej finns i lager? En del varor står det "1-2 dagar" på men många bara har "Ej i lager". Medveten om att detta är beroende av leverantören, men någon form av uppskattad tid vore trevligt eller om det är beställningsvara så kan det stå. Många andra (de flesta?) har skriver ut preliminärt datum när de får in nya varor, alt. att det är beställningsvara (ev. med uppskattad leveranstid).

Sneglar på att köpa en Acer AL1923 av er i början av oktober och den har varit noterad "Ej i lager" rätt länge nu.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)