Permalänk
Medlem

Först och främst, när man klickar på "Registrera dig som kund" så står det i rubriken "Register new customer" i rubriken.

Sen är jag väldigt kritiskt mot eran policy. När man går in på "Registrera dig" sidan så står det såhär:

Citat:

Fyll i formuläret för att skapa ditt konto
Genom att fylla i nedanstående uppgifter och skapa ett konto samtycker du till att dina personuppgifter lagras och används av Dustin home AB. Lagringen sker i syfte att kunna fullgåra våra åtaganden gentemot kund samt för vår marknadsföring. Du kan när som helst ändra dina uppgifter (inklusive avbeställa katalog och direktutskick) genom att logga in på vår webbsida med det användarnamn och lösenord du tillsänds via e-post efter registrering. Har du inte tillgång till dator kan du ringa oss på 08-553 44 000.

Men inte framgår det HUR ni behandlar personuppgifterna, VILKA personuppgifter ni behandlar, HUR LÄNGE ni behandlar och mer detaljer kring det. Jag gick in på FAQ men det stod inte alls och det ser ut som ni försöker slingra er ur detta för att kunna göra vad ni vill med kundernas personuppgifter.

Detta gör mig skeptisk till att handla på Dustinhome om eran policy inte framgår tydligt. Skärpning

Sen vore det bra om ni kunde visa vilka minnen som är Mac kompatibla lite lättare, gärna på Macsidan. Lägg till RAM på Macsidan.

Vad är det för skillnad mellan Dustin och Dustinhome?

Permalänk
Dustin

Hej!

[vEX]: Står det 'Ej i lager' så innebär det att den inte finns hos våra distributörer och att vi inte fått något preliminärt leveransdatum ännu. Ibland får vi preliminära leveransdatum som är såpass osäkra att vi inte kan lägga ut dem på webben heller tyvärr.

Bombur: Personuppgifterna som behandlas är de du förser oss med, dvs namn, adress, ev personnummer, telefonnummer, epostadress etc. Vi hämtar inte in uppgifter från andra register till vårt kundregister. Dina personuppgifter behandlas i samband med order (vi måste ju få in uppgifterna från kundnumret på ordern). Vi måste spara uppgifter om ekonomiska transaktioner i 10 år. Har man inte köpt något på sitt kundnummer kan man när som helst begära att det raderas. Att vi behandlar personuppgifter enl ovan måste vi redovisa enligt PUL, det är ingen direkt policy.

Skillnaden mellan Dustin AB och Dustin home AB är att home är mer inriktat på privatpersoner med lite fler betalalternativ, fler kommer. Tanken är också att kunna erbjuda ett lite annat produktsortiment. Dustin AB är företagsinriktat med leverans- och betalsätt samt sortiment som passar företagskunder bättre.

Vad gäller minnen till Apple så ligger de mappade som tillbehör under resp produkt, gå in på ex vis en macbook och klicka på länken tillbehör till höger så listas de där!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
[vEX]: Står det 'Ej i lager' så innebär det att den inte finns hos våra distributörer och att vi inte fått något preliminärt leveransdatum ännu. Ibland får vi preliminära leveransdatum som är såpass osäkra att vi inte kan lägga ut dem på webben heller tyvärr.

La min beställning igår och vart mycket positivt överraskad att man kunde betala senare när varorna finns på lager när man valt direktbetalning. Och så står det numera "1-2 dagar", hur preliminärt är sådana angivelser? Skulle uppskatta om det automatiskt går ut mail som talar om när det sker någon förändring på en order med restnoterade varor, t.ex. om ett preliminärt datum finns för när varan kommer till er. Vet inte om det är så nu, men annars kommer inte nästa mail förrns det är dags att betala, och sedan ett när varan är skickad, däremellan är jag tvungen att själv följa ordern.

Skulle också uppskatta SMS-avisering så man slipper vänta ytterligare en dag på att få hem en avi om man inte själv skriver ut kolliid.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

Bombur: Personuppgifterna som behandlas är de du förser oss med, dvs namn, adress, ev personnummer, telefonnummer, epostadress etc. Vi hämtar inte in uppgifter från andra register till vårt kundregister. Dina personuppgifter behandlas i samband med order (vi måste ju få in uppgifterna från kundnumret på ordern). Vi måste spara uppgifter om ekonomiska transaktioner i 10 år. Har man inte köpt något på sitt kundnummer kan man när som helst begära att det raderas. Att vi behandlar personuppgifter enl ovan måste vi redovisa enligt PUL, det är ingen direkt policy.

Skillnaden mellan Dustin AB och Dustin home AB är att home är mer inriktat på privatpersoner med lite fler betalalternativ, fler kommer. Tanken är också att kunna erbjuda ett lite annat produktsortiment. Dustin AB är företagsinriktat med leverans- och betalsätt samt sortiment som passar företagskunder bättre.

Vad gäller minnen till Apple så ligger de mappade som tillbehör under resp produkt, gå in på ex vis en macbook och klicka på länken tillbehör till höger så listas de där!

Mvh
Mikael Carinci

Tack för svaren. Tycker ni ändå ska skriva lite mer beskrivande i FAQ om personuppgifterna. Tycker också ni kan lägga till "RAM" eller "Minnen" som en avdelning på Mac hörnan.

Så om jag handlar hos er, kan jag då efteråt be er att ta bort alla personuppgifter som ni har lagrat? Så ni måste spara att just "jag" har handlat hos er i 10 år? Men ni kan ta bort personuppgifterna?

Bra att ni lyssnar på "eventuella" kunder.

Permalänk
Medlem

Tack för infon om G25-ratten, får hoppas att den kommer då, nu till en följdfråga:

Är det den senaste informationen ni har om ratten?
Börjar bli lite bråttom för mig att skaffa den, min gaspedal på min 6 år gamla Microsoft-ratt gick sönder idag.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Dustin

Hej!

Bombur: Man kan inaktivera och blockera kundnumret men man får inte ändra på en fakturerad order tyvärr. Är kundnumret inaktivt behandlas inga personuppgifter där, det går inte att beställa och inga utskick eller annat görs.

D A: Inget nytt datum på denna än så länge.

[vEX]: Om det står 1-2 dagar så är det ganska definitivt (därmed ej sagt att det inte kan gå fel ändå!) då varan finns på hyllan hos vår leverantör.
Om leveranstiden är längre eller datumet ändras skall det gå ut ett mail om det till de kunder somhar restorder.

SMS-avisering jobbar vi på, det kommer tillsammans med en del andra förändringar under hösten skulle jag tro.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Står det 'Ej i lager' så innebär det att den inte finns hos våra distributörer och att vi inte fått något preliminärt leveransdatum ännu. Ibland får vi preliminära leveransdatum som är såpass osäkra att vi inte kan lägga ut dem på webben heller tyvärr.

men hur kommer det sig att det finns preliminära leveransdatum på dustin.se men inte på dustinhome.se ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Random-person: Nintendo Wii kommer in (preliminärt) 8/12, preliminärt ligger priset på 2495 nånting. Vi har inte haft någon bra distributör på Nintendo men det problemet ska vara löst nu, så det kommer!

Tjena! Tänkte bara höra hur det går med Nintendo Wii? Har du någon insider-information om när det kommer finnas tillgängligt för förbokning?

Tack för en suverän butik, min klara favorit!

Eric

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Ni kan ju börja med att stå för det ni skriver på hemsidan. Mitt objektiv skulle komma in efter 1-2 dagar och inte efter 4, Jävligt dåligt! Skriver ni ut något för ni fan ta och stå för vad ni skriver.

Jag tänker då aldrig beställa ifrån er igen då ni uppenbarligen har svårt för att gå efter det ni själva skrivit på eran sida.

Visa signatur
Permalänk
Dustin

Hej!

omni: Det är lite märkligt för finns det på Dustin AB så skall det även finnas på Dustin home AB. Har du något exempel vore det toppen!

b0bzor!: Inget nytt under solen än tyvärr...

get_hungary: har du ett ordernummer som jag kan få kolla på? Går bra att maila till mc@dustin.se alt PM:a mig. Det är lite svårt att säga nåt om vad som hänt annars... Förklaringen till leveranstiden 1-2 dagar finns på flera ställen tidigare i tråden.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099111

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099111

Det finns fler exempel, Mikael. Så har det sett ut ett tag (osäkert exakt hur länge), så det förvånar mig lite att du inte känner till det.

Edit: Jag tycker att moderatorerna kan vakna till och säga till folk som get_hungary. Dessa trådar där återförsäljarna ställer upp och hjälper till i ska inte behöva innehålla totalt onödiga utskällningar. Det minsta man kan begära är ett vårdat språk.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Dustin

Hej!

MultiMan: Tackar, det räcker med ett! Jag har hyfsad koll på ganska mycket men inte riktigt allt, jag jobbar inte aktivt med webbsidan. Den utvecklas dessutom hela tiden och iobland händer det att det ändras på småsaker som får återverkningar på andra... Frågan ligger nu hos våra webbutvecklare så får de kolla på det! Jag återkommer i detta.

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Att svara på mail som skickas till order@dustinhome.se verkar ju vara svårt, kom på att jag ville justera min order lite, skickade ett mail om det för två dagar sedan och har inte hört något. :-/

Skulle gissa på att jag får skicka ett nytt och hoppas på att det går bättre. Min order har inte skickats för skärmen finns ej i lager och de CD-förvarings prylar som jag beställt ville jag ha en till av vilket det således finns tid att ändra ordern för.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av get_hungary
Ni kan ju börja med att stå för det ni skriver på hemsidan. Mitt objektiv skulle komma in efter 1-2 dagar och inte efter 4, Jävligt dåligt! Skriver ni ut något för ni fan ta och stå för vad ni skriver.

Jag tänker då aldrig beställa ifrån er igen då ni uppenbarligen har svårt för att gå efter det ni själva skrivit på eran sida.

Ta och lugna ner dig och vårda ditt språk. När vi har återförsäljare som ställer upp och skriver på denna sajt ska vi vara tacksamma. För fram din kritik mer sakligt utan svordommarna tack!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Dustin

Hej!

[vEX]: de ligger tyvärr en del efter för tillfället då antalet mail som kommer in ökar ganska lavinartat... Du kan maila mig (mc@dustin.se) problemet så kan jag kika på det.

<edit>
MultiMan: Problemet med levdatumen bör försvinna under helgen som kommer, får hoppas det funkar som det ska.
</edit>

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

MikaelC: Äsch, bara för att man var stor i truten så fick jag precis ett mail. Är van att få svar på mail inom 24-timmar så jag vart väl lite grinig över att det gått 48-timmar utan att något hade hänt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag undrar om ni har någon aning om när LG L204WT kommer in för leverans? Sitter och väntar och väntar!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir glad när man ser ett företag som verkligen bemödar sig med att vårda sina kunder ?

Två tummar upp för Dustin och MikaelC.

... och två tummar ner för folk som inte har vett att uttrycka sig.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Instämmer till fullo Bogey,

Dustin med MikaelC är väl bland de företag på forumet som skriver allra mest och oftast .

Permalänk
Medlem

Möjlighet att dela upp ett paket i 2?

Hej.
Har beställt dator delar m.m nu.
Och de så att de finns enbart 2 st varor som inte finns inne, nya
MICROSOFT INTELLIMOUSE EXPLORER 3.0 PS2/USB och en samsung brännare.
Kan ni inte skicka dom sakerna senare och ta varorna som finns inne nu?
De blir ju fortfarande över 500:- på andra paketet så de blir ju utan frakt
Har mailat och frågat om detta för 2 dagar sedan och har inte fått någe svar.
Annars har jag inte att klaga på, men detta är ju min första beställning än så länge.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Dustin

Hej!

matx: Om det inte är mer än 2-3 dagar innan de restade varorna kommer in brukar vi inte dela ordern, är det längre så ska det inte vara nåt problem. Enda undantaget är om du betalt med Netpay, då går ordern tyvärr inte att dela. Du kan antingen ringa till kundservice eller maila mig (mc@dustin.se) med ordernummer så ska det nog gå att ordna.

VitoC: Preliminärt leveransdatum för den är 061013 med reservation för att leveransdatumen inte alltid håller...

bogey, FJ81: tack!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av get_hungary

Det är ju trots allt att det ska skickas från dom efter 1-2 dagar, inte att du ska ha det i din postlåda efter 1-2 dagar.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

matx: Om det inte är mer än 2-3 dagar innan de restade varorna kommer in brukar vi inte dela ordern, är det längre så ska det inte vara nåt problem. Enda undantaget är om du betalt med Netpay, då går ordern tyvärr inte att dela. Du kan antingen ringa till kundservice eller maila mig (mc@dustin.se) med ordernummer så ska det nog gå att ordna.

Mvh
Mikael Carinci

Har gjort det nu, mailat alltså. Men har fortfarande inte fått svar på mitt första mail:( Som jag skickade den 3 okt.
Jag tog postförskottsbetalning,så de ska väl inte bli någe problem?
Plus att 5010097443 är de enda som fattades.
Och produkten skulle komma in den 24 oktober, vilket är 16 dagar. Lite väl länge för mig, så de skulle va jätte bra om ni kunde fixa så att de skickas direkt på måndag.
Mailadress: Dennis_eriksson_@hotmail.com

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Okej nu har det gått några dagar till, hur ligger det till med Logitech G25 nu? Något datum om när den kan tänkas komma in?

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på skärmen (Acer AL1923) jag beställde, står fortfarande preliminär leverans 2006-10-13.. och det var ju några dagar sedan. Borde det inte uppdateras med ett nytt datum då det har passerats och mail skickas ut med det nya datumet?

Visa signatur

Permalänk
Dustin

Hej!

Föräldra"ledig" så det kan tyvärrr dröja mellan svaren...

[vEX]: Det är leveransproblem på denna, en av distributörerna har ändrat sitt ETA till 30/10 och en annan har 'not confirmed' så det ser inte så ljust ut tyvärr.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Hej!

Gratulerar! Är det fyrlingar eller?

Skämt åsido så är det mycket trevligt att du tar dig tid till detta trots ledighet. Dustin har uppenbart mycket bra folk anställda. Tack för att du/ni håller igång denna tråden fortfarande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Dustin

Hej!

MultiMan: Nix, bara tvillingar faktiskt
Det finns alltid tid att svara på frågor men som sagt det kanske dröjer ett par dagar mellan svaren så är det nåt väldigt akut så slå en signal till kundservice på Home (08-553 44 900) eller Dustin AB (08-553 44 800) i stället!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

[vEX]: Det är leveransproblem på denna, en av distributörerna har ändrat sitt ETA till 30/10 och en annan har 'not confirmed' så det ser inte så ljust ut tyvärr.

Mvh
Mikael Carinci

Grattis till barnen och tack för att du tog dig tid att svara ändå!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hej!

MultiMan: Nix, bara tvillingar faktiskt
Det finns alltid tid att svara på frågor men som sagt det kanske dröjer ett par dagar mellan svaren så är det nåt väldigt akut så slå en signal till kundservice på Home (08-553 44 900) eller Dustin AB (08-553 44 800) i stället!

Mvh
Mikael Carinci

Grattis Mikael!!
Tvillingar, då vet jag precis vad du har att se fram emot och det är verkligen något i hästvägar att uppleva Blod, svett och tårar... och en sjulhelvetes massa glädje (dubbel glädje )

Själv köper jag mig en 2-års present till ungarna, en G25:a (Självklart från Dustin). Tror du att ratten kan tänkas dyka upp innan de fyllar år (i början av november) eller blir "de" tvugna att vänta längre?

Mvh
Linus