Permalänk

Lenovo thinkpad edge e420s

Hej,
Jag undrar om ni kommer få in Lenovo thinkpad edge e420s på dustin. Och i sånt fall när?

MVH Fredrik

Permalänk
Medlem

Vilka affärssystem använder leverantörerna?

Är det någon som vet vilka affärssystem som Dustin använder.
Jag har försökt kolla på siter för affärssystem typ www.affarssystem.net och www.dpu.se men det finns inget om elektronikleverantörerna. Anledningen till att jag vill vet är att jag tänkte försöka börja jobba hos någon av de stora leverantörerna och vill veta vad man ska läsa på om innan man träffar dem.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av GoldenG:

Jag har försökt kolla på siter för affärssystem typ www.affarssystem.net och www.dpu.se men det finns inget om elektronikleverantörerna. Anledningen till att jag vill vet är att jag tänkte försöka börja jobba hos någon av de stora leverantörerna och vill veta vad man ska läsa på om innan man träffar dem.

copy-paste much?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag är på G att köpa en TV hos dustinhome, men en sak oroar mig; Det tycks vara så att köpa hos Dustin är enkelt men att reklamera är svårt, detta enligt många recensenter på Prisjakt. Läste där att nån kund blev väldigt missnöjd med Dustins reklamationspolicy när det gäller TV, där de krävde att han skickar tillbaka den trasiga TV:n - på en lastpall - annars vägrade de att ta i reklamationsärendet..

Vad är detta för policy ni har Dustin?

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av eckerwall:

Hej,
Jag undrar om ni kommer få in Lenovo thinkpad edge e420s på dustin. Och i sånt fall när?

MVH Fredrik

Ska höra med Lenovo om huruvida det finns några datum, återkommer.

Skrivet av GoldenG:

Vi kör på ett anpassat affärssystem som utvecklats för oss och utbildar våra nyanställda i det, tyvärr inget man kan plugga på i förväg och inget vi kräver heller

Skrivet av newtoninja:

Jag är på G att köpa en TV hos dustinhome, men en sak oroar mig; Det tycks vara så att köpa hos Dustin är enkelt men att reklamera är svårt, detta enligt många recensenter på Prisjakt. Läste där att nån kund blev väldigt missnöjd med Dustins reklamationspolicy när det gäller TV, där de krävde att han skickar tillbaka den trasiga TV:n - på en lastpall - annars vägrade de att ta i reklamationsärendet..

Vad är detta för policy ni har Dustin?

Om en TV ska reklameras eller om TVn ska in på garantiservice via inskicksservice så behöver den returneras på ett sätt som är godkänt av fraktbolaget (mao Posten). Detta innebär att den skall komma tillbaka som den skickades ut, dvs på pall. Upphämtning ingår som vanligt, så det enda man behöver göra egentligen är att emballera produkten. Våra aktuella villkor hittar du här.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Om en TV ska reklameras eller om TVn ska in på garantiservice via inskicksservice så behöver den returneras på ett sätt som är godkänt av fraktbolaget (mao Posten). Detta innebär att den skall komma tillbaka som den skickades ut, dvs på pall. Upphämtning ingår som vanligt, så det enda man behöver göra egentligen är att emballera produkten. Våra aktuella villkor hittar du här.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Hej, tack för ett snabbt svar. Så det är alltså uthämtningsstället/ posten som ska stå för pallen?

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av newtoninja:

Hej, tack för ett snabbt svar. Så det är alltså uthämtningsstället/ posten som ska stå för pallen?

Pallen ingår i den initiala leveransen från oss till slutkund. Önskar man inte behålla den i samband med leveransen så får man ordna fram en ny, detta kan Posten hjälpa till med ibland, men det är inte deras skyldighet att göra det. I regel brukar det sällan vara ett problem att ordna fram en pall, och misstänker man att det kan bli meckigt av p.g.a. något skäl så är det en bra ide att behålla den som ingår i leveransen.

Detta gäller alltså enbart om TVn skall skickas iväg någonstans.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Pallen ingår i den initiala leveransen från oss till slutkund. Önskar man inte behålla den i samband med leveransen så får man ordna fram en ny, detta kan Posten hjälpa till med ibland, men det är inte deras skyldighet att göra det. I regel brukar det sällan vara ett problem att ordna fram en pall, och misstänker man att det kan bli meckigt av p.g.a. något skäl så är det en bra ide att behålla den som ingår i leveransen.

Detta gäller alltså enbart om TVn skall skickas iväg någonstans.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Aha, på det viset. Jag har aldrig köpt en tv över internet så jag visste inte att man kunde "kräva" av posten/utlämningsstället att man vill ta med pallen hem.

Tillägg : Och, tack för snabba och tydliga svar.

Permalänk

Hej Dustin!

Jag brukar bara handla av Er ibland och är på väg att köpa lite saker (först och främst en ny hårddisk) men när jag skall betala så ser jag att det tillkommer fakturaavgift och frakt på sammanlagt nästan 100:-! Det känns lite surt... Varför kan inte Ni ha som Inet har för oss swec:are att vi kan få åtminstone fri frakt?? Att Ni ger studenter detta samt rabatt är ju bussigt men det känns lite konstigt att inte vi som är här åtminstone kan få frakten fritt/rabatterat.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av tuffejalle:

Hej Dustin!

Jag brukar bara handla av Er ibland och är på väg att köpa lite saker (först och främst en ny hårddisk) men när jag skall betala så ser jag att det tillkommer fakturaavgift och frakt på sammanlagt nästan 100:-! Det känns lite surt... Varför kan inte Ni ha som Inet har för oss swec:are att vi kan få åtminstone fri frakt?? Att Ni ger studenter detta samt rabatt är ju bussigt men det känns lite konstigt att inte vi som är här åtminstone kan få frakten fritt/rabatterat.

Hej!

I dagsläget är det erbjudandet till studenter som finns men vi lyssnar och räknar på alla förslag.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Mycket på gång där borta just nu, eller? Beställde minne och hårddiskar i helgen och fortfarande har inget skickats. Inte ens en orderbekräftelse har jag fått. I orderhistoriken verkar den dessutom påstå att jag inte har betalat. Ingen panik än kanske, men det här är första gången jag har behövt vänta i mer än 2 arbetsdagar på att varor som finns i lager ska skickas.

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av Thomas H:

Mycket på gång där borta just nu, eller? Beställde minne och hårddiskar i helgen och fortfarande har inget skickats. Inte ens en orderbekräftelse har jag fått. I orderhistoriken verkar den dessutom påstå att jag inte har betalat. Ingen panik än kanske, men det här är första gången jag har behövt vänta i mer än 2 arbetsdagar på att varor som finns i lager ska skickas.

Hej!

Generellt flyter det på!

Har man betalat så syns det på en gång i systemet, du kan maila ditt ordernummer till jm@dustin.se så kollar jag på det.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Jag ringde kundtjänst imorse och jag fick inte direkt något svar på vad som hade hänt, men det ser ut som det ska och paketet ska vara på väg nu i alla fall. Blev lite orolig när jag inte fick något tack-för-din-beställning mail på 3 dagar när det vanligtvis dyker upp inom några minuter.

Permalänk
Medlem

Hej.

Tänkte kolla om ni har något datum för Benqs 27" VA skärm EW2730

Permalänk
Hedersmedlem

Missade att ni tar ut frakt på studentordrar på under 500, det måste vara rätt nytt va? Hur tar man enklast bort en order, det blir billigare på lokala datormånglaren än att betala frakt när man köper småsaker som en ADSL-splitter och lite luft på burk

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade inget bra val på hemsidan, men er telefonsupport har fått upp farten ordentligt så de löste problemet snabbt!

Permalänk
Medlem

kommer Dustin plocka in och sälja nya Sapphire HD5850 Xtreme? väldigt sugen på det kortet men som det ser ut nu är det bara en av era konkurrenter som säljer det kortet och jag handlar hellre från Dusthome

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Skrivet av Nivity:

Hej.

Produkten finns i vårt system, dock väntar vi på ytterligare information & leveransdatum innan vi kör igång den på webben. Några konkreta datum kan jag inte se i dagsläget.

Skrivet av Mental:

Missade att ni tar ut frakt på studentordrar på under 500, det måste vara rätt nytt va? Hur tar man enklast bort en order, det blir billigare på lokala datormånglaren än att betala frakt när man köper småsaker som en ADSL-splitter och lite luft på burk

Yes det infördes för en tid sedan, såg att det löste sig

Skrivet av Cirap:

kommer Dustin plocka in och sälja nya Sapphire HD5850 Xtreme? väldigt sugen på det kortet men som det ser ut nu är det bara en av era konkurrenter som säljer det kortet och jag handlar hellre från Dusthome

För tidigt att säga om vi kommer satsa på det kortet, vi har 3st Sapphire HD5850 kort uppe just nu (11162-00-40R, 11162-05-40R och 11162-03-40R). Men jag har bett vår grafikkortskille titta på saken.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JMartoja:

Yes det infördes för en tid sedan, såg att det löste sig

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Jag förstår helt klart varför, har haft lite dåligt samvete vid vissa ordrar, med tanke på att ni skickar små knappcellsbatterier som postpaket
Slänger in en SSD och lägger orden idag i stället, yey fraktfritt!

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av Nivity:

Hej.

Hej!

Kollegorna fick svar på detta nu, beräknas komma till Sverige i slutet av maj.

Mvh
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Måste ge en eloge för snabb hantering. Beställde lite prylar förra veckan runt 14:00, allt fanns inte i lager så jag förväntade mig några dagars väntan. Klockan 12:00 dagen efter kunde jag hämta ut min order.

Som kontrast tog det 3 dagar för Inet att skicka en lagervara till sin butik från sitt centrallager, de själva skryter om att det bara skall ta över natten.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att det var ytterst tråkigt att märka att ni nu börjat ta frakt för studenter när det är under 500:-. Har alltid handlat av DustinHome och den nästan uteslutande anledningen är den fria frakten, skulle gissa på att 75%+ av mina ordrar är under femhundralappen och då har jag varit en trogen kund de senaste 4-5 åren och handlat för snart 70 000 på eran sida, vilket på en students inkomst är en del.

Nåväl, får tacka för tiden, lär bli desto färre besök i framtiden så länge frakten kvarstår som den gör idag, tyvärr.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Hedersmedlem

Klart det är tråkigt, men då studentrabbatten redan kapar ned marginalerna (som är små i ITbranchen) så blir ordrar med lågt ordervärde rena förlustaffärerna.
Det är för lätt att bara beställa en usbkabel för 9kr när man behöver den om den är fraktfri, problemet är att den kostar dustin en massa att skicka till mig.

Jag fortsätter handla men spar ihop till större ordrar så är det inte ett problem för mig, och bättre för dustin, alla vinner på det.
Om 75% av dina ordrar var på under 500 och du handlar så mycket så kan du ju se vilket problem det blir.

Permalänk
Medlem

Ta bort 500kr begränsningen iaf för sweclockers-medlemmar. Allt för ofta har man beställt en dator för att bara någon dag senare glömt slänga i den där dvd-läsaren man funderat på, för att ge ett exempel.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag undrar om ni kunde överväga att ta in laddningsbara AA/AAA batterier från Sanyo + ev bra laddare från powerex.

Både vanliga nimh från sanyo och deras laddningsbara med låg urladdning Eneloop. (2700mah AA, 1000mah AAA + nyaste generationen Eneloops AA/AAA). Kanske även överväga att sälja marknadens bästa laddare Powerex Maha c9000? (fast den blir kanske inte lika poppis bland oss datorentusiaster)

Med lite finfin studentrabatt så kan man ju slänga med några när man ändå handlar :D.
Sanyo är ju överlägsna alla sina konkurrenter visar dom gång på gång, när det gäller urladdning och kapacitet. Bara att läsa åtskilliga tester på candlepowerforums.com och nätet.

Så kan vi slå ett slag mot alkaliska batterier i överflöd. För miljöns skull :D.

Tycker ni ska behålla 500kr gränsen för fraktfritt, de va ju bara tråkigt att höra om kunder som utnyttjade eran fri frakt till ovettigt låga summor. Fast summan måste kanske inte vara exakt på 500kr. Men jag stödjer ert beslut om att ha en minimumgräns iaf. Studentrabatten och dess fri frakt vid 500kr är fortfarande attraktivt :).

Alternativt kan ni ju alltid göra om frifrakt alternativet. Så varje gång en student handlar för över 500kr får man en fri frakt tillgodo (tills nästa gång), eller nått sånt.

Permalänk
Medlem

Är det fel på er telefonväxel, vilket val jag än gör får jag har "Välkommen Till dustin...."
Utan nått mellanrum bara på ren repeat lite jobbigt...
Sitter jag i kön och lyssnar på detta i onödan eller ska det vara så?

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonsky:

Är det fel på er telefonväxel, vilket val jag än gör får jag har "Välkommen Till dustin...."

Bättre testa imorgon när det är öppet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Simonsky:

Skrivet av SUMITOMO:

Bättre testa imorgon när det är öppet.

:lol::lol::lol: Dagens garv!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

:lol::lol::lol: Dagens garv!

Hehe
Kanske skulle säga något om det i växlen

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av Airwolf:

Jag undrar om ni kunde överväga att ta in laddningsbara AA/AAA batterier från Sanyo + ev bra laddare från powerex.

Både vanliga nimh från sanyo och deras laddningsbara med låg urladdning Eneloop. (2700mah AA, 1000mah AAA + nyaste generationen Eneloops AA/AAA). Kanske även överväga att sälja marknadens bästa laddare Powerex Maha c9000? (fast den blir kanske inte lika poppis bland oss datorentusiaster)

Med lite finfin studentrabatt så kan man ju slänga med några när man ändå handlar :D.
Sanyo är ju överlägsna alla sina konkurrenter visar dom gång på gång, när det gäller urladdning och kapacitet. Bara att läsa åtskilliga tester på candlepowerforums.com och nätet.

Så kan vi slå ett slag mot alkaliska batterier i överflöd. För miljöns skull :D.

Hej!

Har spanat runt lite men inte hittat några ovanstående produkter hos våra distributörer. Om du har sett några av dessa prylar hos våra konkurrenter så kan vi kolla vidare, men om inga etail-datorbutiker säljer dessa så finns det en risk för att dessa helt enkelt inte säljs av de etablerade IT-distar som finns.

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB