Permalänk
Avstängd

Kommer ni ta in Crucials nya SSD diskar, framförallt 64gb modellen?
http://www.sweclockers.com/nyhet/13876-crucial-lanserar-m4-ny...

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av definition:

Kommer ni ta in Crucials nya SSD diskar, framförallt 64gb modellen?
http://www.sweclockers.com/nyhet/13876-crucial-lanserar-m4-ny...

Hej!

Vi arbetar f.n. inte med Crucials produkter, så tyvärr blir svaret nej på detta tillsvidare.

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Har ni något datum när Steelseries 6gv2 tangentbordet kommer in på lager? stått 1-2 dagar nu ett par dagar.

Vill ha mitt tangentbord!

Edit: Scratch that, ordern är skickad!

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Och när kommer zalman CNPS10X flex in på lager? Jag la en beställning i februari då det stod "1-2 dagar" eller så hade ni ett datum en vecka fram i tiden. Men efter en månad avbeställde jag och pratade med eran kundtjänst där jag fick höra att datumen på sidan "nästan aldrig är fel". Så, jag undrar ifall ni har fått fram ett datum? Att man ska vänta över 2 månader är lite drygt, som ni säkert förstår

Permalänk

hejsan!
Jag tycker Dustin är skit bra! Men det försämrade lite i mina ögon när jag fick hem en kylare till mitt grafikkort, satte dit allt som de skulle vara och läste igenom instruktion om o om igen så jag inte hade gjort fel! Så en dag så skulle jag trycka igång burken så kom det en j*vla massa roliga färger och ljud...kortslutning! Av kylaren!!!! Då hade ena kylflänsen åkt av och landat mellan grafikkortet och kylaren (Grafikkortet va begagnat) Men ändå! Jag fick ingenting utav det, jag kan inte idag använda kylaren för det passar inte mitt grafikkort! Tyckte jag kunde antingen få rabatt på ett nytt kort eller pengarna tillbaka! Nej da, då skickas det en ny kylare som jag ändå inte kan använda! Fick totalt 3 st av samma sort!

Mvh

Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MonKey^sWe^:

hejsan!
Jag tycker Dustin är skit bra! Men det försämrade lite i mina ögon när jag fick hem en kylare till mitt grafikkort, satte dit allt som de skulle vara och läste igenom instruktion om o om igen så jag inte hade gjort fel! Så en dag så skulle jag trycka igång burken så kom det en j*vla massa roliga färger och ljud...kortslutning! Av kylaren!!!! Då hade ena kylflänsen åkt av och landat mellan grafikkortet och kylaren (Grafikkortet va begagnat) Men ändå! Jag fick ingenting utav det, jag kan inte idag använda kylaren för det passar inte mitt grafikkort! Tyckte jag kunde antingen få rabatt på ett nytt kort eller pengarna tillbaka! Nej da, då skickas det en ny kylare som jag ändå inte kan använda! Fick totalt 3 st av samma sort!

Mvh

LOL!:D Detta låter som när PLUS (för ett tag sedan) rapporterade om en dator som en medborgarinna köpte av Dustin: hon bad att få den reparerad alt. få en ny dator men trots detta gick den i skytteltrafik mellan - om jag minns rätt - kina och Sverige...men lagad dator fick hon inte!:P

Det du beskriver ovan låter som favorit i repris!:P Inget illa menat mot dig men man kan inte låta bli och le lite åt det hela!:P

OnT: Ring Dusting och förklara det du förklarar här för oss och be dem skicka en vara som du kan ha användning för: med motiveringen att du i första skedet inte köpte en vara som du inte kan använda för "köpglädjens skull" eller liknande, utan att du köpte en vara för att du avser att kunna använda den i X situation.:)^^

My EnKrona.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av radim:

Och när kommer zalman CNPS10X flex in på lager? Jag la en beställning i februari då det stod "1-2 dagar" eller så hade ni ett datum en vecka fram i tiden. Men efter en månad avbeställde jag och pratade med eran kundtjänst där jag fick höra att datumen på sidan "nästan aldrig är fel". Så, jag undrar ifall ni har fått fram ett datum? Att man ska vänta över 2 månader är lite drygt, som ni säkert förstår

Finns på lager hos alla våra distributörer, så 1-2 dagar låter rimligt. Det är 1st beställd just nu också som bör dimpa ner när som helst. 1-2 dagar står det på webben när vårt system ser att produkten finns på lager hos någon av våra distribturörer, så det brukar stämma i 95 fall av 100, ja.

Skrivet av MonKey^sWe^:

hejsan!

Mvh

Maila gärna det du har sparat om ärendet till mig så löser vi det (jm@dustin.se)

Mvh
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

När det står fel på hemsidan och jag som kund påpekar det varför rättas det inte till?

P.g.a. felinformation så beställde jag en produkt som när jag efter beställning upptäckte att den inte innehöll dom finesser hemsidan uppgett.

När jag sedan vill byta ut varan mot en annan så läses det mailet givetvis efter att varan har blivit skickad. Då Dustin är snabba på att skicka så borde väl mail under rubriken "Avbeställning av ej skickade order" läsas så fort som möjligt men det känns nästan som om det är praxis att låta varorna gå iväg innan man svarar (produkten skickades 2h efter mailet och svar kom efter 3h).

Fick givetvis möjlighet att skicka tillbaka produkten efter att jag löst ut paket men det kan kvitta då det inte var någon jättedyr produkt.

Det är inte första gången detta scenariot har inträffat på Dustin så det dröjer ett bra tag innan jag beställer därifrån igen trots väldigt snabba leveranser.

PS. Tilläggas bör att detta även har hänt med ett annat företag (fel på hemsidan/skickade produkter trots avbeställning) och där är jag inte kund längre...

Visa signatur
Permalänk
Dustin AB
Skrivet av mp5sd:

När det står fel på hemsidan och jag som kund påpekar det varför rättas det inte till?

P.g.a. felinformation så beställde jag en produkt som när jag efter beställning upptäckte att den inte innehöll dom finesser hemsidan uppgett.

När jag sedan vill byta ut varan mot en annan så läses det mailet givetvis efter att varan har blivit skickad. Då Dustin är snabba på att skicka så borde väl mail under rubriken "Avbeställning av ej skickade order" läsas så fort som möjligt men det känns nästan som om det är praxis att låta varorna gå iväg innan man svarar (produkten skickades 2h efter mailet och svar kom efter 3h).

Fick givetvis möjlighet att skicka tillbaka produkten efter att jag löst ut paket men det kan kvitta då det inte var någon jättedyr produkt.

Det är inte första gången detta scenariot har inträffat på Dustin så det dröjer ett bra tag innan jag beställer därifrån igen trots väldigt snabba leveranser.

PS. Tilläggas bör att detta även har hänt med ett annat företag (fel på hemsidan/skickade produkter trots avbeställning) och där är jag inte kund längre...

Hej!

Vad gällde det för produkt? Om det smyger in konstigheter i specifikationerna så rättar vi givetvis alltid till det så fort respektive ansvarig har fått kännedom om problemet och verifierat detta, vilket sällan brukar ta mer än någon timme under arbetstid. Sedan kan det givetvis hända att det dröjer lite extra under högre belastning men det är inte så vanligt då denna typ av ärenden prioriteras på produktavdelningen.

Om du beställer någonting som finns på hyllan så skickas det oftast inom 5min - 2h, önskar man avbeställa ordern då så är det bäst att ringa in. Man kan också låta leveransen gå i retur som ett outlöst paket, eller meddela Posten om att man inte önskar lösa ut leveransen. Löser man ut leveransen så står vi för returfrakten.

Mvh,
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Snabba på att skicka och snabba på att svara...

Paket innehöll flera produkter så retur som ej utlöst paket var inte ett alternativ.

Eftersom produkten inte var dyr och kommer fylla sin funktion så är det inte värt besväret med att skicka tillbaka den för att sedan bytas ut till en snäppet bättre produkt.

Eftersom ni är så snabba på att skicka så tycker jag att mail under rubriken "Avbeställning av ej skickade order" borde kollas konstant då det bevisligen är bråttom. Telefon är en bra uppfinning men är inte det bästa valet i alla situationer.

Vad det var för produkt vet kundservicen om... (För min del så kvittar det då jag redan fått min vara)

Tackar som sagt för svaret och detta var bara några tankar ifrån mig som (före detta) kund...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,
kommer ni få in ASUS Eee PC 1215B i maj? Och kommer ni få in den i andra färger än svart (tex silver)?

Permalänk
Medlem

Hej, har ni något datum på när ni kommer få in HP PAVILION DV3-4300?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Skrivet av maple:

Hej,
kommer ni få in ASUS Eee PC 1215B i maj? Och kommer ni få in den i andra färger än svart (tex silver)?

Lutar åt maj, men vi ska dubbelkolla. Finns enbart i svart.

Skrivet av Trazer:

Hej, har ni något datum på när ni kommer få in HP PAVILION DV3-4300?

Vilken dag som helst nu, kan dyka upp även idag.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk

Hej.

Jag är studentkund med CSN-kort och jag har tänkt köpa Windows 7 Ultimate från Dustin Home eftersom ni har en studentrabatt på 55% på produkten. Jag går första året på gymnasiet och är därför inte universitet- eller högskolestudent som det står att man måste vara för att få utnyttja rabatten. Men om jag har förstått rätt så är CSN-kortet endast för gymnasieelever medan Mecenat är för äldre studerande. Eftersom CSN-kortet endast föreslår er från sin hemsida gällande den här rabatten så borde det ju ändå fungera för mig.

Jag kan se produkten på eran hemsida och jag kan även beställa den, men vad som gör mig tveksam om jag kan köpa den är att alla Student Windows versioner inte tycks vara i lager.

Är de inte i lager eller har jag inte åldern inne för att köpa denna produkt?

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!

Undrar om ni kan ta hem en strömbrytare till ett moderkort/chassi? Dvs en sådan man startar datorn med. Mitt på chassit har gått sönder men vore ju lite tråkigt att köpa nytt chassi när det räcker med en knapp.

Mvh

Permalänk
Medlem

Finns knappen som reservdel kan de säkert plocka hem annars får du kolla ELFA eller något.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av Элиас:

Hej.

Jag är studentkund med CSN-kort och jag har tänkt köpa Windows 7 Ultimate från Dustin Home eftersom ni har en studentrabatt på 55% på produkten. Jag går första året på gymnasiet och är därför inte universitet- eller högskolestudent som det står att man måste vara för att få utnyttja rabatten. Men om jag har förstått rätt så är CSN-kortet endast för gymnasieelever medan Mecenat är för äldre studerande. Eftersom CSN-kortet endast föreslår er från sin hemsida gällande den här rabatten så borde det ju ändå fungera för mig.

Jag kan se produkten på eran hemsida och jag kan även beställa den, men vad som gör mig tveksam om jag kan köpa den är att alla Student Windows versioner inte tycks vara i lager.

Är de inte i lager eller har jag inte åldern inne för att köpa denna produkt?

Om produkten visas som inte i lager så är den inte på lager, kort och gott

Skrivet av el30:

Hej Dustin!

Undrar om ni kan ta hem en strömbrytare till ett moderkort/chassi? Dvs en sådan man startar datorn med. Mitt på chassit har gått sönder men vore ju lite tråkigt att köpa nytt chassi när det räcker med en knapp.

Mvh

Det har nog som ODDNAME skriver med chassit att göra och om chassit i fråga har en reservdel i form av en on/off switch. Du får gärna maila mig på jm@dustin.se med vilket chassi du har etc, så kan jag se vad vi kan göra.

Mvh
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,

Tänkte bara fråga om den där "handla nu, betala i augusti". Om man väljer det, går det och betala av allt före eller är det först i Augusti som fakturan kommer?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Hej,
Kommer ni att ta in dessa lurar igen?
http://www.dustinhome.se/pd_5010081018.aspx

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Skrivet av Pnorberg:

Hej Dustin,

Tänkte bara fråga om den där "handla nu, betala i augusti". Om man väljer det, går det och betala av allt före eller är det först i Augusti som fakturan kommer?

Fakturan kommer i augusti, men reservationen skapas hos Klarna (som sköter vår fakturering) på en gång, så önskar man betala av det tidigare kan man kontakta dom och få uppgifter för inbetalning.

Skrivet av voro12:

Hej,
Kommer ni att ta in dessa lurar igen?
http://www.dustinhome.se/pd_5010081018.aspx

Jajamen, vi har ett gäng beställda som beräknas dimpa ner inom 1-2v.

Mvh
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk

Hej!

Undrar om ni kommer att få in de nya AMD APU-Processorena när de släpps?

Visa signatur

"I'm gonna tolerate and love the SHIT out of you!"

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av WierdOfDooM:

Hej!

Undrar om ni kommer att få in de nya AMD APU-Processorena när de släpps?

Hej!

Tänkte du på typ dessa eller är jag ute och cycklar?

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Skrivet av JMartoja:

Hej!

Tänkte du på typ dessa eller är jag ute och cycklar?

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Nej, tänkte mer på t.ex AMD Zambezi ("Bulldozer") med AM3+ sockeln

Visa signatur

"I'm gonna tolerate and love the SHIT out of you!"

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av WierdOfDooM:

Nej, tänkte mer på t.ex AMD Zambezi ("Bulldozer") med AM3+ sockeln

Ah, dessa är under NDA men ja, när de kommer så ska vi sälja dessa!

Mvh
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Avstängd

Hej tänkte jag skulle berätta lite vad jag tycker om dustinhome.se
Jag har för det mesta slutat handla där eftersom dom är svin dyra med sina data komponenter, tex igår skulle jag kolla på ett till 5850 för att köra CF med mitt andra kort och korten är precis lika dyra som dom var när 5000 serien kom ut på marknaden. Går man in på komplett så kan man få det för 1000 - 1300 kr vilket är betydligt mycket rimligare pris, synd att ni ska vara mycket dyrare dustinhome Mvh. Deathadder89

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av DeathAdder89:

Jag har för det mesta slutat handla där eftersom dom är svin dyra med sina data komponenter, tex igår skulle jag kolla på ett till 5850 för att köra CF med mitt andra kort och korten är precis lika dyra som dom var när 5000 serien kom ut på marknaden. Går man in på komplett så kan man få det för 1000 - 1300 kr vilket är betydligt mycket rimligare pris, synd att ni ska vara mycket dyrare dustinhome Mvh. Deathadder89

Hej!

De HD5850 korten som vi haft i sortimentet har gått ner sedan de kom, våra priser baseras på vad korten kostar hos dist/tillverkare så om en produkt kostar lika mycket idag som för ett år sedan så är det så bara för att tillverkaren inte sänkt priset på produkten, vilket bara brukar vara realistiskt på prylar med lång livstid i kanalen.

Jämför man produkter på Prisjakt och märker att vi ligger vansinnigt mycket off i pris på någon produkt så tar vi gärna emot informationen. Även om vi försöker ha koll på priserna så kan IT-system och den mänskliga faktorn stöka till det ibland, så sådan info kan alltid mailas till mig på jm@dustin.se.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Trevligt att man beställde klockan 8-9 idag och fick paketet för typ 30min sen!
Inte vart med om snabbare leverans...

Var inte ens budbil, utan "vanligt företagspaket"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeathAdder89:

Konstigt, för alla produkter jag har kollat på senaste tiden ligger runt samma pris eller billigare.

Permalänk
Medlem

Hej jag har ett litet problem här som ni förhoppningsvis kan svara på.

Jag har köpte en Western Digital ShareSpace ifrån dustinhome. Detta är en NAS med 4stycken diskar uppsatta i raid5.
Denna produkt riktar sig mot hemkontor och lite mindre företag med syftet att ge driftsäkerhet till en godtycklig summa pengar.
Anledningen att jag köpte denna var så att ifall en av diskarna gick sönder skulle jag kunna byta ut denna utan att gå miste om någon data.
Nu är det så att en av diskarna har gått sönder. Jag ringde då till dustin och rapporterade detta och vad fick jag som svar? att jo de kunde fixa disken ,men jag var tvungen att skicka in hela enheten??
Så antingen skickar jag in hela enheten och blir av med all data eller så får jag betala för en ny disk själv.
I mina ögon är det som att jag inte har någon garanti alls på denna produkten. Vad är vitsen med en raid enhet om jag ändå blir av med datan ifall en disk går sönder?

Jag är mycket besviken nu och kommer aldrig handla ifrån dustin igen ifall detta inte löser sig.

Min fråga är nu. Är detta rätt? är detta dustins policy och finns det något jag kan göra?

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av adzer:

Hej jag har ett litet problem här som ni förhoppningsvis kan svara på.

Jag har köpte en Western Digital ShareSpace ifrån dustinhome. Detta är en NAS med 4stycken diskar uppsatta i raid5.
Denna produkt riktar sig mot hemkontor och lite mindre företag med syftet att ge driftsäkerhet till en godtycklig summa pengar.
Anledningen att jag köpte denna var så att ifall en av diskarna gick sönder skulle jag kunna byta ut denna utan att gå miste om någon data.
Nu är det så att en av diskarna har gått sönder. Jag ringde då till dustin och rapporterade detta och vad fick jag som svar? att jo de kunde fixa disken ,men jag var tvungen att skicka in hela enheten??
Så antingen skickar jag in hela enheten och blir av med all data eller så får jag betala för en ny disk själv.
I mina ögon är det som att jag inte har någon garanti alls på denna produkten. Vad är vitsen med en raid enhet om jag ändå blir av med datan ifall en disk går sönder?

Jag är mycket besviken nu och kommer aldrig handla ifrån dustin igen ifall detta inte löser sig.

Min fråga är nu. Är detta rätt? är detta dustins policy och finns det något jag kan göra?

Hej! Svarade på frågan i den andra tråden du skapade.

Mvh
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB