Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Inte fått ned din än. Downloadsidan verkade lite skum, jag som inte fattade riktigt och hux flux var man tvungen att vänta en timme. Ska testa nu igen.

Edit: Sjukt rolig. Grym idé, gillar ansiktsutrycket på han som sitter på rutschkanan i början när han ser att killen drunknar. Skitballt.

Edit 2: Är den filmad med dv-kamera? Eller är det en digitalkamera?

Haha tack, den är filmad med en sony hc14e handycam, min alldeles egna men moviemaker förstör kvalitén något otroligt...

Permalänk
Medlem

Härlig tråd! Håller för nävarande på att tanka "What about Löken", som verkar vara mycket bra, av alla priser och kommentarer att döma.

Här är då mitt bidrag till tråden:

http://lamebastards.no-ip.org/skinsane.mpg [~19mb]

En film i jackass stil som inte är ett dugg seriös.

Edit: Hahahaha, elak lök.

Permalänk
Medlem

What about löken, Allt hänger på en japan är toppen filmer båda två. Verkligen tummen upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Har bara sett What about Löken. Fy faen va proffsig den var. Helt enormt.

Man tackar man tackar. Den är skickad till Umeå Filmfestival nu också. Känns kul, eftersom att jag själv bor i Umeå. Vet dock inte om den är med i något tävlingsprogram eller så, har inte fått tag på min lärare än. Det var han som skickade in den.

Permalänk
Inaktiv

Här kommer mitt bidrag, inspelat vecka 41 förra året i lumpen:

http://www.sambandspluton.com/movies/Wormrace.mpg

Lite mörkt ibland, men det är för att jag la på ett mörkt filter för att få en bättre kvalité på hela filmen. Filmad med en dålig kamera utan ljud.

Permalänk
Medlem

Älskar specialeffekterna man kan göra nu för tiden med en enkel persondator hemma. En liten jedifight mellan min systerson och hans kusin.

Torrent

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Jag slänger nu upp en annan film vi har gjort. När ni ser filmen bör ni ha i åtanke att den inte är färdigredigerad. Och tyvärr har vi i dagsläget inga planer på att göra det heller, när ingen i teamet blev riktigt nöjd med resultatet. Det är möjligt att vi gör om filmen helt någon gång, men det är inte aktuellt just nu. Manuset är faktiskt väldigt bra i mitt tycke.

Så, färgbehandlingen är inte klar, ingen musik är pålagd och inga texter finns.
Kan därför lite snabbt dra teamet:

Manus och Regi: Rasmus Nilsson (Han som skrev manuset och officiellt gjorde scenografin på What About Löken. Det är för övrigt han som de båda hälsar på en bit in i filmen.) Foto: Andreas Olsson Ljud: Hannes Paulsson (jag) Scripta: Nils Mattsson (Foto på Löken) Cast: Kicki Burén och Henning Sandström

Filmen heter Konsten Alla Regler och laddas ner här: Konstens Alla Regler den är otroligt kasst komprimerad i svcd, blev enklast så. Ser förjävligt ut, men det får det helt enkelt göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
text

Alltså ni kan ju de här grejerna. Se till att göra färdigt eller gör ett nytt projekt.

Helt grymt.

Visa signatur

Permalänk

http://thepiratebay.org/details.php?id=3356622

ganska kasst ljud dock. fick dubba om det mesta.

Permalänk
Hedersmedlem

Hapones rullar håller ju viss konstnärlig klass, gillade "what about löken" bäst eftersom den hade hyfsat skådespeleri.

"Allt hänger på en japan" var, tja, underhållande Dock gillar jag titeln bäst, den är fan hur bra som helst

Permalänk
Medlem

jävlar vad en massa bra kortfilmer,, riktigt underhållande ju

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså ni kan ju de här grejerna. Se till att göra färdigt eller gör ett nytt projekt.

Helt grymt.

Om just den här filmen kommer att bli färdigställd vet jag inte, men jag lovar att det kommer komma fler filmer. Förhoppningsvis och förmodligen med högre standard på manus, teknik och skådespelri varje gång.

För övrigt väldigt kul att folk gillar tråden. Fortsätt pumpa upp filmer, håll den levande!

Permalänk
Medlem

Konstens Alla Regler var skön!

Dialogerna kändes dock lite stela, och som om de blev upplästa direkt från manus. Om det beror på ordvalen i manuset eller skådespelarna kan jag inte svara på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pwnas.
Konstens Alla Regler var skön!

Dialogerna kändes dock lite stela, och som om de blev upplästa direkt från manus. Om det beror på ordvalen i manuset eller skådespelarna kan jag inte svara på.

Ska jag vara ärlig så tror jag att det beror dels på att skådespelarna inte är tipptopp, åtminstone inte killen. Sen beror det nog också en hel del på brist på förarbete och halvtaskig regi från regissörens sida. (Förlåt rasmus. )

Men som sagt, vi är väl medvetna om detta och har därför slopat produktionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred

Grymt professionell film. Introt var otroligt snyggt, nån som vet om det finns guider på hur man gör snygga intron? Inte nödvändigtvis i stil med detta men iaf i samma kvalitetsklass.

Vad använde ni för kamera? Superb bildkvalitet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här är våran lilla musik video som vi har gjort, den är dock inte riktigt klar (så svårt att hitta stora stjärtar)

http://rapidshare.de/files/3408076/big_butts.wmv.html

[EDIT] 14 mb och .wmv bara så ni vet

Permalänk
Citat:

Grymt professionell film. Introt var otroligt snyggt, nån som vet om det finns guider på hur man gör snygga intron? Inte nödvändigtvis i stil med detta men iaf i samma kvalitetsklass.

Vad använde ni för kamera? Superb bildkvalitet.

Introtexten är skapad i adobe after effects. fins en massa guider på nätet för det programmet
hmm vet inte hur man skapar ett bra intro ,, kom bara på ideen och så gjorde vi det

kameran är en sånhär
http://www.canon.co.uk/for_home/product_finder/camcorders/dig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred

Bra jobbat! Fast en sak förstår jag inte.
Ni har ett fugnerande manus, ni har jobbat med ljus, ljud och effekter. Men tydligen knappt alls med regin? Erkänn att du själv inte anser att skådespelarnas reaktioner och dialoger känns speciellt trovärdiga. Glöm inte att regissörens främsta uppgift är att regissera skådespelarna. Det är hans uppgift att se till att skådespelarna blir karaktärerna som de ska spela.

Regissören ska sitta med dem några dagar, eller helst några veckor innan inspelningen och gå igenom allt tusen gånger. Så fort något inte känns trovärdigt ska han se till att det ändras, och inte genom att säga saker som "slappna av mer", "se mer ledsen ut" eller liknande. Ska karaktären vara ledsen eller skärmd eller vad som helst, så ska regissören förklara varför. Det kan vara saker som karaktären i fråga reflekterar till i sin livshistoria. Vad gjorde karaktären kvällen innan filmen utspelar sig? Sådana saker ska regissören ha kläm på och kunna förklara för skådespelaren. Saker som aldrig syns i själva historien.

Känner att det där blev lite flummigt. Jag har några papper som jag kan skriva av om hur man skapar en trovärdig karaktär som jag fått från diverse manuskurser. Kan försöka leta rätt på dom och se om jag hittar dom om du, eller någon annan, är intresserad.

I övrigt, keep up the good work så att säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone

Känner att det där blev lite flummigt. Jag har några papper som jag kan skriva av om hur man skapar en trovärdig karaktär som jag fått från diverse manuskurser. Kan försöka leta rätt på dom och se om jag hittar dom om du, eller någon annan, är intresserad.

Vore härligt faktiskt, för framtida projekt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd att man inte har ett tv-kort :/. Några polare och mig själv gjorde en filmsnutt på runt 15min som är kritiker-rosad i skolan ;).

Den innehöll bland annat en misslyckad boxningsscene där den ena boxare knockade den andra även om det inte var meningen från början.
Sen slår vi sönder lite möbler m.m.

Ska försöka få in den på datorn på något sätt.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Hmm, hittar inte exakt det pappret jag tänkte på, men jag hittade ett annat papper vi fick en gång som vi skulle fylla i efter att ha sett en film.

Hittade bara ett papper när jag kollade i närmsta bokhylla. Detta fick vi när vi skulle analysera karaktärerna Mr. Gittes och Mrs Mulwray från Chinatown.
Men detta kan ändå vara bra att åtminstone tänka på då och då när man skriver manus, eller när man som regissör läser ett manus. Själv tänker jag absolut inte på allt detta, men det kan underlätta att ha så mycket som möjligt klart för sig, för att karaktären ska bli så trovärdig som möjligt.

Ni får ursäkta om ni tycker det ser konstigt eller kanske lite oförståeligt ut ibland, men min lärare är från mexico och behärskar inte alltid språket så jättebra.

En komplex karaktär har de följande tre dimensionerna I. Fysiologiska: 1. Kön 2. ålder 3. längd/vikt 4. hår, ögon, hud 5. kroppshållning 6. defekter,handikapp 7. arveanlag, astma, diabetes, HIV, etc. II. Sociologiska 1. klass (arbetarklass, medelklass, etc) 2. arbetsförhållanden 3. privata relationer 4. utildning 5. religion 6. nationalitet 7. samfund (aktiv/passiv) 8. politisk inställning 9. intressen, hobbys 10. språk III. Psykologiska 1. moraluppfattelse 2. personig ambition 3. frustrationer 4. temprament 5. livsattityd (inåtvänd/utåtvänd) 6. komplex 7. uppfostran 8. talanger 9. kvaliteter (tolerans, självstyrka, ödmjukhet, m.m) 10. Intelligens

Som sagt inte vad jag egentligen letade efter, men det kanske kan vara till nytta ändå. Ska kika vidare, tror dock att det mesta är slängt.

Permalänk
Medlem

Tja hapone, innan jag formaterade min dator så hann jag titta lite på what about löken, men så stängdes datorn av helt plötsligt.. hur som helst.. jag har formaterat om datorn nu.. men d går nte o ladda ner filmen.. d står sidan kan inte visas när jag trycker på länken.. är det nått jag behöver för att ladda ner det?, kan det bero på min router?

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W

Permalänk
Medlem

Servern verkar onekligen vara nere. :/ Ska ta och snacka med killen som äger den. Fixas säkert under dagen/dagarna.

Permalänk
Medlem

har gått 5 dagar nu.. inget hänt *-).. (e så ivrig i att se bilderna =P)

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W

Permalänk
Medlem

Nu är servern uppe igen. Sorry för att det tog lite tid.

Permalänk
Medlem

inga nya filmer då får la jag lägga upp våran snuskigaste stripp film då, kommer om nån timme..

[Edit] haha nån timme senare va, http://rapidshare.de/files/3735800/The_stripper.wmv.html

Förresten, älskar förbannelsen så otroligt proffsig, och spännande mycket mycket bra gjort

Permalänk

What about Löken funkar inte... den verkar grymt fin. Kan du inte fixa en annan host?

Visa signatur

Nicke, Hej Hej!

Permalänk
Medlem

Nej, jag vet. Killen som ägde servern flyttade. Fick plats på en annan server hos en kompis, men det fungerar inte som det ska, så jag har inte kunnat slänga upp filmen än. Men, skicka ett pm till mig så fixar jag det när jag kommer hem från skolan.