alla samma pingen

Permalänk
Avstängd

alla samma pingen

hello... kom o tenka på en sak om ping o sånt då ja läste http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=478128 jobbit med whine om ping då d inte e fel på min server (bra data)... finns d nå haxx som jör att ALLA får samma ping att d server gör är när den me sämst ping får 40 får alla 40 ping??,, ja tror inte d finns men ja tenkte höra iaf men nu om d inte finns så kan ju alltid d nått i fram tiden för dom som spelar o programerar... ett tips från mej alltså

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com
Noo i wont help you go plat teh game

Permalänk
Medlem

Alla får samma ping? .. Hur hade du tänkt att det skulle gå till? .. Pingen är ju tiden det tar att skicka data till servern och tillbaks, vilket beror på hur många noder paketen måste passera för att nå sitt mål m.m. Ett tips ifrån mig är att iallafall läser lite om ämnet innan du kommer med s.ka. "tips".

Permalänk
Sötast

tror jag ska ignorera denna snubben nu, det börjar bli tydligt att han bara gör det för att jävlas, snorunge stick till luderstorm

Permalänk
Medlem

Han känns inte seriös.
Banna hans ip.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför skulle han inte vara seriös..
Det jag TROR han menar är att tex om en snubbe sitter på 10 i ping och en annan kille sitter på 30.. så är det mer rättvist om båda får 50.

Inte typ att en kille har 20 och en annan kille har 280 och genom magi sänka mr 280 till 50.

Fanns nåt sånt till gamla Q3 tror jag.. men e inte säker

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Taskigt om nån ansluter med en risig dator med ännu risigare nätverkskort.
Poff... plötsligt har alla 350 i ping... För att inte tala om det faktum att programmet måste ligga på alla datorer och skicka info till servern hela tiden så den kan tala om för alla anslutna vad den "tillåtna" pingen är.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

sv_minupdaterate 100

så kommer de med kassuppkoppling lämna själva

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

jo den grejen funkar ju inte riktigt
Men de borde funka att ge alla med låg ping en något högre... tex killen som kör servern kan ju få 0 ping typ

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Tanken var ju bra om alla har bra ping , fast då skulle man ju å andra sidan inte behöva göra nånting alls

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Avstängd

asså ni (nåra) fattar ju icke!! tex: om f3arbandana har 12 i pin så kommer sharpsh0t in me 40 då så fixar min server så att f3arbandana laggar mer så han få typ 40 oxå,, asså ja vet d att ja inte kan sänka sharpsh0t till 12,, var inte d ja mena (inte n00b) blaze101 har fatta va ja mena

Visa signatur

snelprezt@hotmail.com
Noo i wont help you go plat teh game

Permalänk
Medlem

kommandet sv_maxrate kan väll funka? Men då får man själv sitta o ändra beroende på vad folk har för ping. Kanske går att scripta, vem vet. Antar att det är till cs. Det kommandet kanske inte finns till det men ska nog finnas något liknande.

"sv_maxrate is the maximum bandwidth the server will send to each client."
Läs mer på
http://www.bluesnews.com/plans/182/

Permalänk
Medlem

Känner sig som en norrlänning när man läser det du skriver.

Att höja pingen för dom andra är inte heller rättvist då dom är vana att spela med låg ping och han med hög ping är van med hög ping.
Du kan ju alltid skicka nått till din polare över MSN t.ex så alla får runt 300 i ping istället.
Då är det inte så stor skillnad mellan 310 och 350.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Känner sig som en norrlänning när man läser det du skriver.

Att höja pingen för dom andra är inte heller rättvist då dom är vana att spela med låg ping och han med hög ping är van med hög ping.
Du kan ju alltid skicka nått till din polare över MSN t.ex så alla får runt 300 i ping istället.
Då är det inte så stor skillnad mellan 310 och 350.

Tycker det där var lite elakt.. jag är norrlänning och inte fan känner jag igen mig i den där texten ;D

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Tycker det där var lite elakt.. jag är norrlänning och inte fan känner jag igen mig i den där texten ;D

Han är bara avundsjuk

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjyk
Han är bara avundsjuk

Måste vara det ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Måste vara det ;D

Menade att när ni snackar så säger ni inte hela ordet, utan hoppar över det sista ibland.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE

Permalänk
Medlem

haha ni är bara avundsjuka vet att dom söderut tycker om sättet vi säger tex mackgrill och en massa andra ord

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

nog hoppar vi över sista bokstaven i vissa ord.. men det är bara fint ;D dessutom så är ju "norrlänska" den dialekt som folk i sverige anser vara den mest pålitliga.

Visa signatur

Permalänk

Bättre Bo i norrland än att bo i fjolträsk

Permalänk
Medlem

Tråden verkar vara lite offtopic
Vill även påpeka att jag inte menar att det är nått fel med norrland, eller norrländskan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Han kan ju inte vara "serios" nej. Jag undrar om han är "A3gz0r" på CS. Ahem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Han känns inte seriös.
Banna hans ip.

På tal om seriös, tycker inte ni att han påminner om den bannade medlemen "serios"?.. iaf på skrivspråket

EDIT: samt den bannade medlemmen "a3gz0r".. skulle nån mod kunna kolla hans IP och se vilka andra medlemmar som postar därifrån, med tanke på att man inte får ha flera konton

Permalänk

Det är ju bara någon som försöker vara rolig.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Det han säger är inte alls dumt, väldigt säker på att det var så på Starcraft för i tiden, (Lan dock vad jag vet) att spelet sänkte hastigheten till den svagaste datorns kapacitet. Kommer ihåg hur vi satt och lirade i skolan och när nån av dom äldre datorerna joinade så började allting hacka. Tror till och med det fanns något i menyn så man kunde välja om det skulle fungera så eller inte. Någon som kan bekräfta/dementera det?

sne|prezt: Försök skriva ordentligt. Låtsas att jag är din Svenska lärare och att du just nu håller på med ett nationellt prov i svenskans grammatik, för det är ungefär det man måste göra här på swec för att inte bli flammad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Det han säger är inte alls dumt, väldigt säker på att det var så på Starcraft för i tiden, (Lan dock vad jag vet) att spelet sänkte hastigheten till den svagaste datorns kapacitet. Kommer ihåg hur vi satt och lirade i skolan och när nån av dom äldre datorerna joinade så började allting hacka. Tror till och med det fanns något i menyn så man kunde välja om det skulle fungera så eller inte. Någon som kan bekräfta/dementera det?

sne|prezt: Försök skriva ordentligt. Låtsas att jag är din Svenska lärare och att du just nu håller på med ett nationellt prov i svenskans grammatik, för det är ungefär det man måste göra här på swec för att inte bli flammad

Det heter "svensklärare", om du nu inte menar att du är svenska och även hans lärare;)

OnT:
Även om han skriver som en kratta så är det inte så dumt. Bara det finns ett "övre tak" på pingen också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Det heter "svensklärare", om du nu inte menar att du är svenska och även hans lärare;)

Det heter väl svensk om jag inte misstar mig?

Visa signatur

.

Permalänk

Jag Lovar , Jag är inte Gurka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00

OnT:
Även om han skriver som en kratta så är det inte så dumt. Bara det finns ett "övre tak" på pingen också.

Det ska vara en punkt efter avslutad mening.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken

På tal om seriös, tycker inte ni att han påminner om den bannade medlemen "serios"?.. iaf på skrivspråket

EDIT: samt den bannade medlemmen "a3gz0r".. skulle nån mod kunna kolla hans IP och se vilka andra medlemmar som postar därifrån, med tanke på att man inte får ha flera konton

Jo, det var ju "Lite" det jag menade med mitt inlägg..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse

Det heter väl svensk om jag inte misstar mig?

Inte om han är tjej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"

Tror inte det var så i StarCraft. Däremot så är det lite större krav på att alla som spelar "vet vad som händer" i ett RTS för att det inte ska bli synkproblem.

Jag upptäckte en rolig sak förut när vi spelade på LAN. Jag spelade på en kass datorn och min kompis på en bra. Satt bredvid varandra så vi kunde se varandras skärmar och när jag gav en order till min enhet så reagerade den snabbare på hans dator. Det var som att allt låg 1 sekund före på den snabba datorn.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?