Jag har nyss installerat Win98SE på en äldre dator. Efter att endast ha installerat drivrutiner till nätverkskortet och sedan kört windows update, och installerat allt den föreslog så ber den mig såklart att starta om datorn. När windows sen startar utför explrer en förbjuden åtgärd och jag får upp ett klassiskt:
"Programmet har utfört en förbjuden åtgärd och kommer att avslutas"
Väljer jag "Stäng" så avslutas explrer, och endast bakgrundsbilden syns. trycker jag på "Information>>" står det följande:
EXPLORER orsakade ett ogiltigt sidfel i modul SHD0C401.DLL på adress 0167:500054v2.
Registrerar:
(en massa siffror, om någon här kan tyda sånna sifror så hojta till, så skriver jag av dessa)
Datorn är inte min, så jag skulle gärna så fort som möjligt vilja veta hur jag kan åtgärda felet. Problemet uppstår även om jag kör i felsäkert läge.
Medan felmedelandet är uppe så syns den vanliga trayen nertill, men jag kan inte öppna några mappar eller liknande. Dock går program som "msconfig" igång genom "kör".
Efter att ha googlat lite så verkar det som att felet kan ha med uppdateringen av internet explorer att göra. Hittar dock ingenting om hur jag ska åtgärda det.
Jag skulle verkligen uppskatta hjälp med detta.