Inkludera info i url via en form [ PHP ]

Permalänk
Medlem

Inkludera info i url via en form [ PHP ]

Hej nu är det så att jag vill kunna inkludera ett värde i urlen när jag skickas vidare med en form men jag vet inte hur jag ska lösa så att det som jag valt i formuläret skrivs dit..
Det är så här jag menar:

<form action="sida.php?id=<? värdett ?>">

Värdet som ska skrivas dit är det man väljer i en select man jag vet inte hur jag ska få det värdet att skrivas dit.. har kollat runt lite både med php o javascript men utan att lyckas..

Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta problem

(kan nämna att mina kunskaper inom php inte är dom största)

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

<form action="sida.php" method="get"> <select name="id"> <option value="penis">Penis</option> <option value="hund">Hund</option> </select> <input type="submit" value="Submit" /> </form>

Sen använder du $_GET['id'] på sida.php för att få ut värdet.

Permalänk
Medlem

<form action="sida.php?id=<?=$värde?>">
<form action="sida.php?id=<? echo $värde ?>">
<form action="sida.php?id=<?php echo $värde ?>">

edit: ah du mena så jag forstor abo00 ey len

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca

<form action="sida.php" method="get"> <select name="id"> <option value="penis">Penis</option> <option value="hund">Hund</option> </select> <input type="submit" value="Submit" /> </form>

Sen använder du $_GET['id'] på sida.php för att få ut värdet.

tack det hjälpte Det var visst method="get" som jag inte kände till..

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.