Permalänk

Vill se bilder på skillnad i gravyr

Hej, jag har frågat innan om hur skillnaden mellan att gravera på den sidan som är emot dig eller den andra sidan.

Men nu vill jag se bilder som visar hur skillnaden blir.

Mvh Alex

Permalänk
Medlem

prova, bara köpa en bit plexi och en dremel kopia, inte så dyrt.

Visa signatur

<3

Permalänk

har jag redan. dock kan jag inte få till frostningen. därför ber jag om bilder på hur skillnaden är. så ja vet på vilken sida jag skall göra. o förhoppningsvis få till nå snyggt. inge skoj o gjort på den sidna som de inte blir lika snyggt för ens endamål och sedan inte kunna "koppiera" de till en annan plexi bit för o göra om de på den önskade sidan.

Permalänk
Medlem

Man lär sig av sina misstag säger jag bara. Antar att Wolverine här på forumet testat en hel del vad det gäller gravyr.

EDIT:
Får väl lägga till GoTaL också så han inte blir så putt också....

Permalänk
Proffsmoddare

man kan ta som regel att alltid gravera insidan på glaset. Det ser bäst ut. Gäller dock inte plåtgravyr

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Bara jag som föredrar aluplåt långt före plexi å sånt? horn och trä funkar väl också men aluminium är helt klart underbart att gravera i..

Ojdå.. lite offtopic.. nåja för att vara ontopic: Som Wolverine sa graverar man i regel på insidan av glaset för att det helt enkelt blir bäst så.. allt är en övningsfråga och inget man lär sig på 1/h.. Öva tills det sitter, efter 3-4 mindre gravyrer bör man ha lärt sig vad som är snyggast och hur matterialet fungerar..

Permalänk
Medlem

bara testat att gravera i plåt än så länge, köpte min fuskdremel i förrgår, blev riktigt bra faktiskt

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Man lär sig av sina misstag säger jag bara. Antar att Wolverine här på forumet testat en hel del vad det gäller gravyr.

EDIT:
Får väl lägga till GoTaLL också så han inte blir så putt också....

blir inte putt ;)...

men tebax till topic .. barasöka på forumet efter gravyrer .. finns en del att titta på kan jag lova..