Permalänk
Medlem

Borrmaskin för borning i kretskort.

Hej hopp. Jag har köpt lite etsnings saker för tillverkning av mönsterkort nu. Men jag behöver skaffa en borr för att borra via hål etc. i kretskorten.

Då det är väldigt viktigt att hålen blir fina etc så måste jag skaffa mig en borrmaskin och även nått stativ.

Då jag vet att det finns massa folk som verkar ha koll på dremel etc. här så tänkte jag fråga om det är nån som vet något ställe som säljer borrmaskiner med ställ(BILLIGT). Det ultimata skulle vara en pelarborrmaskin men det är alldeles för dyrt.

Ett problem är att om jag har lite större kretskort så kommer antagligen ställets "pelare" och avståndet till borren bli alldeles för kort. Så om det är nån som har en bättre lösning än ett ställ så går det alldeles utmärkt att tipsa. Borra exakta fina hål är ett måste så borra på frihand är en mycket dålig lösning.

Det spelar ingen roll om det är cotech eller dremel eller vad som helst annat. Detta skall vara så billigt som möjligt.

Clasohlsson/biltema har jag redan tittat på.

edit: Kan ju medela att kretsarna jag utvecklar används för att styra via en pc via usb/comport. Så passar ju in i egenbygge forum

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Medlem

Clas Ohlson har fina dremmlar. Dom är biliga och fungerar fint. Jag köpte en sån nydligen. Man får med en sån "arm" som gör det jättelätt att borra raka å fina hål. Fungerar jättebra också för gravering.

Visa signatur

What you mod on your computer, echoes in eternity.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag tycker 800:- är billigt, om du nu inte menar cotech varianterna.

Skall inte gravera eller nått, skall bara borra hål. Har ingen konstnärlig ådra i mig

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk

Jag var på Optimera igår, en byggvaruhuskedja. De hade en bordspelarborr för 400kr som säkert duger alldelles utmärkt för att borra lite hål i mönsterkort.

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att www.jula.se har en pelarborrmaskin för 595:- Den blir det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Försökte borra med en vanlig borrmaskin en gång.....borret gick sönder på 3 millisekunder. Skaffa en pelarborr

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk

http://www.rusta.se/product.asp?product_id=648
Pelarborrmaskin för 399:-. Hoppas du har Rusta nära dig!!

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.

Permalänk
Medlem

ujuj kan nån hitta en för 299:- oså ?

ligger en rusta i gbg så får åka dit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1132 billigare än classes cotech och jag misstänker att det är samma maskin. (fast gul)
eller en vanlig skruvdragare som du kan ha till mer än bara kretskort.
Jag borrade på frihand och kisel är ett väldigt tacksamt material att dra fina hål i när man använder metallborr.

Visa signatur

..old Fart