Permalänk
Medlem

Tror nog jag kommer köpa en 360...

Bara den har samma HTPC-egenskaper som vanliga när den är chippad ;). Att köpa till en 20gig HD känns lite snålt... känns som jag hellre köper en 250 gig seagate för en tusenlapp och pular in.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

funderar på det med .. får se sen när de är ute vad folk tycker.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Bara den har samma HTPC-egenskaper som vanliga när den är chippad ;). Att köpa till en 20gig HD känns lite snålt... känns som jag hellre köper en 250 gig seagate för en tusenlapp och pular in.

Den går nog inte att montera snyggt inuit eller i hd-sloten, eftersom det är en 2,5" disk där och de största sådana är på runt 120GB idag. Eller så nöjer man sig med en stor 2,5" (när det väl går att fixa).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Que?! Det har väl inte PS2. Har de det? Har den vanliga xboxen det också?

har för mig det för XBox iaf.

nej, slängde i en PS2-DvD nu, men "skivan var inte kompatibel" sade Thomson.

prova med en XBox ni som har en.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Tror nog jag kommer köpa en 360...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

Den går nog inte att montera snyggt inuit eller i hd-sloten, eftersom det är en 2,5" disk där och de största sådana är på runt 120GB idag. Eller så nöjer man sig med en stor 2,5" (när det väl går att fixa).

värst vad säkra alla blev på att den kommer ga att chippa nu då.. ingen som tror på vad Microsoft säger längre?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
har för mig det för XBox iaf.

nej, slängde i en PS2-DvD nu, men "skivan var inte kompatibel" sade Thomson.

prova med en XBox ni som har en.

värst vad säkra alla blev på att den kommer ga att chippa nu då.. ingen som tror på vad Microsoft säger längre?

Hade inte nån chip tillverkare fått tag på några beta kits ett tag sen?

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Hade inte nån chip tillverkare fått tag på några beta kits ett tag sen?

skulle inte förvåna mig...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

det kommer nog dröja ett tag innan den går att chippa ja ... tyvärr :/

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
skulle inte förvåna mig...

http://www.360hacker.net/index.php?s=smartxx

De skulle visst inte modda den, men de hade 3st iaf...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom lämnade tillbaka dem när de insåg att de inte kunde löda på nanonivå...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

vilken konsoll kommer gå snabbast att modda då? kan ha en liten vadslagning här

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Dom lämnade tillbaka dem när de insåg att de inte kunde löda på nanonivå...

Varför ska man behöva löda så smått?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
vilken konsoll kommer gå snabbast att modda då? kan ha en liten vadslagning här

håll inte andan, ni vet hur långt tid det tog haxxarna att knäcka Gamecuben..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Varför ska man behöva löda så smått?

För att skydden är inbyggda med samma teknik som processorn är gjord med. Då mäter man ledningarna i micron. Finns inga resurser bland crackarna idag att komma runt det. Ändrar man mjukvaran så märker "Live" det. Då blir du bannad. Så det ser rätt kört ut...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

jag undrar om man kan koppla in en data skärm till xbox360 ??

Permalänk
Medlem

Jo, men då måste du köpa en speciell sladd. Den kostar ca 300kr har jag för mig...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

ok tack för svaret

Permalänk
Avstängd

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2005/10/18/1556

October 18, 2005 @ 8:43PM - posted by Ken "Caesar" Fisher
Carmack: Xbox 360 has "far and away the best" dev tools

John Carmack of id Software fame was on G4tv along with other owners of the company, and while I don't watch the show, Major Nelson was nice enough to make a mini transcript of some of the more interesting comments.

"Xbox 360 has far and away the best development tools," Carmack said. "PS3 is probably marginally more powerful, in terms of raw flops and graphic operations, but that’s not really the best way to look at things. When you look at these development cycles that stretch over years and years, being 20% easier to develop on is much more important than being 20% more powerful."

Carmack has expressed his admiration for the Microsoft dev tools before, but it's interesting to see him continuing down that road, and even making strong comparisons to the PS3.

"I make little nitpicky decisions about say, well, I prefer the symmetric approach that MS has over the asymmetric Cell approach, but you can do great games on either one of them, and I make fundamental decisions based on development tools and depth of documentation, which Microsoft has been superior on."

Carmack's comments are interesting in light of the complaints of Valve Software's Gabe Newell, who has said that the current dev tools are not well suited to optimizing for dual-core CPUs.

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Åh, det var trevligt. John Carmack är ju en man som man ska höra på

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Åh, det var trevligt. John Carmack är ju en man som man ska höra på

Fast jag tycker han hoppar lite.
Ena stunden så ä PC bättre än konsollerna sen är Xbox 360 bättre sen skulle det vara helt underbart att få utveckla till PS3 sen nu är Xbox360 bäst igen. Snart har han gått ett helt varv och tycker PC är det bästa som finns.
Tror killen får betalt för att uttala sig

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

oväntat att en pc fanboy tycker om xbox 360 mest då dess utvecklingsmiljö är mer eller mindre identisk med pcs.

ps2 var mindre kraftfull än xbox och var ännu svårare att utveckla till än ps3 och ändå lyckades den få dom bästa spelen. så tänk nu hur det blir med ps3 som är kraftfullare än xbox 360 och inte lika svår att utveckla till som ps2.

sando: ska man? han har ju inte gjort något bra på ca 6 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
oväntat att en pc fanboy tycker om xbox 360 mest då dess utvecklingsmiljö är mer eller mindre identisk med pcs.

http://www.ferrago.com/story/6758

"Several developers have also agreed with this stand-point, with even Metal Gear Solid 5 creator Hideo Kojima conceding that the difficulties of development on the PS3 would put many game creators off."

Permalänk
Citat:

"Several developers have also agreed with this stand-point, with even Metal Gear Solid 5 creator Hideo Kojima conceding that the difficulties of development on the PS3 would put many game creators off."

De sa samma sak om PS2.
Att programmera till PS2 var lite som att uppfinna ett nytt språk och sen skriva dikter i det.
Ändå fick PS2 fler spel än Xbox som körde med directx miljön.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

MGS5? verkar ju vara en seriös sida som inte ens kan få en siffra rätt.

och ja ps3 är svårare att utveckla till, så din poäng är..?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på en sak finns det någon risk att man inte får sitt 360 på releasen?
För på "360updates.qj.net" står det så här:

"Wallace’s new estimates by region are for 350,000 to 400,000 consoles sales on the North American launch date of November 22nd, with a total of 800,000 to 1 million units available by the end of the year. Around 400,000 to 500,000 are expected to be available for the European launch on December 2nd, with no significant second wave of deliveries in 2005. Japan is also expected to get only one batch of stock, with no more than 100,000 to 200,000 units being delivered for its launch on December 10th."

Om det är så då är ju risken stor att man inte får sitt 360 den 2 december.
Eller har jag fått allt om bakfoten?

Permalänk

Beror på hur många det är som nappat på förbokningsgrejen.
Är det sen så viktigt att få den på release dagen?
När jag fick mitt PS2 så undrade jag själv vad som var så speciellt med att vara en av de första... Visst jag fick en T-shirt också.

Får hoppas att de klarar av att leverar annars blir det lätt badwill.
Det här kostar MS stora summor. En reklamkampanj världen över är inte billig och alla transporter m.m.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Fast jag tycker han hoppar lite.
Ena stunden så ä PC bättre än konsollerna sen är Xbox 360 bättre sen skulle det vara helt underbart att få utveckla till PS3 sen nu är Xbox360 bäst igen. Snart har han gått ett helt varv och tycker PC är det bästa som finns.
Tror killen får betalt för att uttala sig

PC kommer alltid vara bättre ... och 360n har alltid varit lättare att utveckla spel till, vilket inte är så konstigt om man kollar närmare på hårdvaran samt att MS kan ju mjukvara, kompilatorer etc.

jag tror att om inte dessa SPEs som ps3an har är en helt rätt satsning, dvs markant snabbare i spel, kanske 20% så kommer vi få se "finare" spel till 360n ...

det spelar ingenroll om hårdvaran är lite snabbare ... finns det inte mjukvara som kan nyttja kraften på ett korrekt sätt så kommer det systemet i realiteten vara slöare , även fast det på pappret är snabbare ... det problemet har ps3an ...

Visa signatur

Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xi
Jag tänkte på en sak finns det någon risk att man inte får sitt 360 på releasen?
För på "360updates.qj.net" står det så här:

"Wallace’s new estimates by region are for 350,000 to 400,000 consoles sales on the North American launch date of November 22nd, with a total of 800,000 to 1 million units available by the end of the year. Around 400,000 to 500,000 are expected to be available for the European launch on December 2nd, with no significant second wave of deliveries in 2005. Japan is also expected to get only one batch of stock, with no more than 100,000 to 200,000 units being delivered for its launch on December 10th."

Om det är så då är ju risken stor att man inte får sitt 360 den 2 december.
Eller har jag fått allt om bakfoten?

Va? Ingen andra sändning 2005? I så fall blir det kanske en ny dator eller en PS3 istället. Usch... Hoppas inte...

Skulle ju vara hemsk om man inte skulle få sin förrän nån månad efter... Fast jag beställde lite sent (10.10) så jag får väl skylla mig själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det stämmer mortifer666 att man måste ju inte ha den just på release dagen men helst någon vecka efter i så fall. Men det står ju:

"Around 400,000 to 500,000 are expected to be available for the European launch on December 2nd,
with no significant second wave of deliveries in 2005."

Måste man vänta tills 2006 innan man får sitt 360 då. Själv så boka jag mitt 360 i augusti så jag borde få det 2dec. But you never know!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
PC kommer alltid vara bättre ... och 360n har alltid varit lättare att utveckla spel till, vilket inte är så konstigt om man kollar närmare på hårdvaran samt att MS kan ju mjukvara, kompilatorer etc.

jag tror att om inte dessa SPEs som ps3an har är en helt rätt satsning, dvs markant snabbare i spel, kanske 20% så kommer vi få se "finare" spel till 360n ...

det spelar ingenroll om hårdvaran är lite snabbare ... finns det inte mjukvara som kan nyttja kraften på ett korrekt sätt så kommer det systemet i realiteten vara slöare , även fast det på pappret är snabbare ... det problemet har ps3an ...

sen så brukar ju inte lata utvecklare göra speciellt bra spel heller så det kvittar nog om ps3 är något svårare att utveckla till än xbox 360.

Permalänk
Medlem

Tja jag undrar hur länge dom kmr sicka med en fjärrkontroll i xbox 360 ??