Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Varför tramsa med massa bilder när dom släppta specarna säger att 360 är mindre? Jag tror inte dom sitter och ljuger om storleken.

Och att whina om storleken på nätagget/transformatorn/whatever är för mig obegripligt. Spelar det liksom någon roll? Ni gnäller ju bara för att ha något att gnälla på om xboxen. PStwo har ett extern nätagg som är lika stort som halva konsollen, ingen som gnäller där. Och räkna med att PS3 har det också, Sony kommer få tillräckligt med värmeproblem med RSX och Cell.

Håller med om att många verka leta fel på 360 och whina i största allmänhet, bara för att de håller på PS3. Jag har en känsla av att luften kommer att pysa ur hypa-bubblan kring PS3 ju närmare releasen vi kommer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
jag längtar tills 360n går att chippa! samt att XBMC portas till 360n .. perfekt mediaspelare!

Den har ju media spelare inbyggt, har du missat det eller?

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Avstängd
Citat:

Varför tramsa med massa bilder när dom släppta specarna säger att 360 är mindre? Jag tror inte dom sitter och ljuger om storleken.

Och att whina om storleken på nätagget/transformatorn/whatever är för mig obegripligt. Spelar det liksom någon roll? Ni gnäller ju bara för att ha något att gnälla på om xboxen. PStwo har ett extern nätagg som är lika stort som halva konsollen, ingen som gnäller där. Och räkna med att PS3 har det också, Sony kommer få tillräckligt med värmeproblem med RSX och Cell.

ps har internt nätagg, ps2 har internt nätagg, så varför skulle ps3 inte ha det? psthree kommer antagligen, precis som psone och pstwo, ha externt nätagg.

och till skillnad från xbox 360 så är pstwo lika liten som ett dvd-fodral så det är ganska självklart att nättagget är större än själva maskinen.

och varför skulle sony få tillräckligt med värmeproblem med rsx och cell? något du går och hoppas på, eller?

en del 360s kraschade under x05 för att dom blev för varma.

och ja det har betydelse för mig hur löjligt stort nätagget får vara då jag inte har hur mycket plats som helst bakom tvn.

Permalänk
Medlem

Så, vad tror ni, är det lagligt att hamstra 360 till releasen och sälja dom dyrare på tradera när butikerna sålt slut?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Så, vad tror ni, är det lagligt att hamstra 360 till releasen och sälja dom dyrare på tradera när butikerna sålt slut?

Varför skulle det inte vara lagligt?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

det är inte olagligt alls, man kan beställa 10 360 om man så vill å sedan sälja dyrt ...

det är ju en klassisk ebay företelse

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

aha, så detta är bara en synvilla eller fotomanipulation av kult-mag då? vill gärna höra var dessa mått kommer ifrån btw..

( http://img2.kult-mag.com/photos/00/00/57/09/ME0000570998_2.jp... )

du verka missa att PS3 har en brytare på baksidan? vad tror du den är där för..

skillnaden är att PStwo är ungefär lika stor som Revolution påstås bli.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
aha, så detta är bara en synvilla eller fotomanipulation av kult-mag då? vill gärna höra var dessa mått kommer ifrån btw..

http://img2.kult-mag.com/photos/00/00/57/09/ME0000570998_2.jp...

Jag tar siffrorna från wikipedia som får anses vara en bra källa.

PS3: 32 cm (L) x 24 cm (W) x 8 cm (H)
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3#Physical_dimension...
Xbox360: 309 x 83 x 258 mm
http://en.wikipedia.org/wiki/XBox_360#Physical_characteristic...

Som synes är alltså PS3 längre än 360 och din bild måste vara manipulerad.
Visserligen är 360 både högre och djupare, men det är så pass lite att det inte är något att tjaffsa om.

Och switchen säger väl inte så mycket. Det som visats upp är en tom plastlåda. Du kan räkna med att det inte finns någon PS3 som är byggd i en sådan låda än. T.ex. så saknas ju hårddiskplatsen.

Och om du nu litar så mycket på sådana där produktbilder kan du lägga märke till att strömanslutningen på 360 är en vanlig kontakt som ansluts direkt i väggen, alltså inget extern nätagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Och om du nu litar så mycket på sådana där produktbilder kan du lägga märke till att strömanslutningen på 360 är en vanlig kontakt som ansluts direkt i väggen, alltså inget extern nätagg.

Hur fasen kan du se på ett uttag om det krävs en extern tranformator eller inte?
Eller är du en sån som tror att det är samma spänning i vägguttagen över hela världen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tar siffrorna från wikipedia som får anses vara en bra källa.

PS3: 32 cm (L) x 24 cm (W) x 8 cm (H)
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3#Physical_dimension...
Xbox360: 309 x 83 x 258 mm
http://en.wikipedia.org/wiki/XBox_360#Physical_characteristic...

Som synes är alltså PS3 längre än 360 och din bild måste vara manipulerad.
Visserligen är 360 både högre och djupare, men det är så pass lite att det inte är något att tjaffsa om.

Och switchen säger väl inte så mycket. Det som visats upp är en tom plastlåda. Du kan räkna med att det inte finns någon PS3 som är byggd i en sådan låda än. T.ex. så saknas ju hårddiskplatsen.

"min" bild? om du inte noterat är den från en sida. och det finns flera liknade som säger samma sak. wiki är bara tillförlitligt om man känner till fakta själ, men nu börjar iaf förstå varför du postar felaktigheter nästan varenda gång du yttrar dig..

switchen säger ju en hel del, är det inte tänk att konvertern ska vara intern är den direkt farlig. tänk lite för tusan!

om du läser lite tillbaka så har jag redan påpekat att det inte är troligt att 360 har extern konverter heller av just den anledningen. (men det vor ju kul om du kommit på det själv) det här ändra dock inte det faktum att den fortfarande är mycket större än PS3.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hur fasen kan du se på ett uttag om det krävs en extern tranformator eller inte?
Eller är du en sån som tror att det är samma spänning i vägguttagen över hela världen?

Eh, om man använder ett kontaktdon som är till för nätspänning så är det väl rätt självklart att man ansluter det direkt till väggen? Fattar du vilka missförstånd det skulle bli annars? Och dom flesta moderna apparater klarar 110-240V och 50-60Hz.

Citat:

"min" bild? om du inte noterat är den från en sida. och det finns flera liknade som säger samma sak. wiki är bara tillförlitligt om man känner till fakta själ, men nu börjar iaf förstå varför du postar felaktigheter nästan varenda gång du yttrar dig..

switchen säger ju en hel del, är det inte tänk att konvertern ska vara intern är den direkt farlig. tänk lite för tusan!

om du läser lite tillbaka så har jag redan påpekat att det inte är troligt att 360 har extern konverter heller av just den anledningen. (men det vor ju kul om du kommit på det själv) det här ändra dock inte det faktum att den fortfarande är mycket större än PS3.

Wikipedia är inte vilken wiki som helst. Läs på lite om wikimedia foundation och deras projekt. Jag ska försöka hitta bättre källor, jag är säker på att jag läst om PS3s storlek i en pressrelease.

Ang. switchen så säger den ingenting för att den där lådan är långt ifrån färdig. 360n blev färdig först i sommras, bara några månader innan release, tror du sony sitter på färdig hårdvara ett år innan lansering?

En till källa.

PS3 är alltså nästan lika stor som xbox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Eh, om man använder ett kontaktdon som är till för nätspänning så är det väl rätt självklart att man ansluter det direkt till väggen? Fattar du vilka missförstånd det skulle bli annars? Och dom flesta moderna apparater klarar 110-240V och 50-60Hz.

Ja dom flesta apparater klarar 110-240, svar JA, men för att kunna använda enbart en sladd direkt från väggen så måste det finnas en strömomställare på konsollen alt något som kan känna av vilken spänning som används. Men då krävs det att maskinen har en intern transformator vilket det var snack om här ifall den har det eller inte.
Det går inte bara ha en kabel och tro att alla maskiner ska klara sig över hela världen utan någon omställning.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

http://www.ps3updates.com/4634634634643.gif

Men 360 är större än ps3. (6144cm2 vs 6616cm2)

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Citat:

Ja dom flesta apparater klarar 110-240, svar JA, men för att kunna använda enbart en sladd direkt från väggen så måste det finnas en strömomställare på konsollen alt något som kan känna av vilken spänning som används. Men då krävs det att maskinen har en intern transformator vilket det var snack om här ifall den har det eller inte.
Det går inte bara ha en kabel och tro att alla maskiner ska klara sig över hela världen utan någon omställning.

Vad är det med dig? Gett dig fan på att inte förstå?
Självklart krävs elektronik för det men om man sätter en anslutning som vanligtvis används för att ansluta nätspänning på en apparat så kan man anta att det är meningen att man ska mata in nätspänning där och inte något annat. Det vore ju ganska korkat om den anslutningen som är samma som du har bakpå datorn t.ex. användes för lågspänning när folk är vana att sådana anslutningar används för nätspänning.

På samma sätt kan man anta att ett RJ45-utag i en lägenhet är till för nätverk och inte för att ansluta sin 320 volts spis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15

Men 360 är större än ps3. (6144cm2 vs 6616cm2)

Om dom vore rätblock hade din uträkning stämmt, nu är dom inte det. Och vilken som tar upp mest volym är ganska ointressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Wikipedia är inte vilken wiki som helst. Läs på lite om wikimedia foundation och deras projekt. Jag ska försöka hitta bättre källor, jag är säker på att jag läst om PS3s storlek i en pressrelease.

Ang. switchen så säger den ingenting för att den där lådan är långt ifrån färdig. 360n blev färdig först i sommras, bara några månader innan release, tror du sony sitter på färdig hårdvara ett år innan lansering?

En till källa.
http://www.ps3updates.com/4634634634643.gif

eh, "nästan lika stor" enligt den är den ju centimetern längre.. vilket inte_kan_stämma om man sett hur 360 ser ut med luckan öppen (slädbredden) och jämfört med PS3s skivfack.

när 360 blev färdig och när PS3 kommer vara det vet inte du eller någon annan heller utan insikt i företagen. men ska PS3 släppas redan om ett halvår är det troligt att de har spikat en design. (om det är den här är en annan sak) det är inte bara att börja tillverka direkt kretskorten är designade, det tar rätt långt tid att ställa om från en produktionsplattform till en annan, sen ska det testas, optimeras etc.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Självklart krävs elektronik för det men om man sätter en anslutning som vanligtvis används för att ansluta nätspänning på en apparat så kan man anta att det är meningen att man ska mata in nätspänning där och inte något annat. Det vore ju ganska korkat om den anslutningen som är samma som du har bakpå datorn t.ex. användes för lågspänning när folk är vana att sådana anslutningar används för nätspänning.

På samma sätt kan man anta att ett RJ45-utag i en lägenhet är till för nätverk och inte för att ansluta sin 320 volts spis.

Om dom vore rätblock hade din uträkning stämmt, nu är dom inte det. Och vilken som tar upp mest volym är ganska ointressant.

Ja de har väl mindre volym än mina "rätblock", men jag tror ändå att ps3an har minst volym av de tre. Eller är det bara längden som är intressan för dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja de har väl mindre volym än mina "rätblock", men jag tror ändå att ps3an har minst volym av de tre. Eller är det bara längden som är intressan för dig?

PS3 slösar volym i kanterna, 360 slösar i mitten. borde jämna ut sig..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stor leken spelar väl ingen roll? det är bara en massa PS3 fan boys som klagar på det här... Några centimeter hit å dit den ska väl ändå stå ett å samma ställ?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du är inte lite trög du? Du kan absolut ingenting om elektronik verkar det som.
Om man läser ditt påstående så menar du att just den typen av anslutning används som nätspänning?
Öh vad har det med saken att göra? Bara för att du har en speciell anslutningstandard så betyder det inte att det alltid är "nätspänning" i skiten.
Nätspänning är inte samma över hela världen så om man läser ditt påstående så menar du att det är samma kabel i som används i hela världen, oavsett om det är 110 eller 230 volt.
Ja det går alderles utmärkt men det du inte verkar förstå är att det inte går att göra på det sättet och bara plugga rakt in en en produkt.
Om ett chip får 5 volt efter transformation från 230 volt så kommer den inte få 5 volt efter transformation från 110 volt med samma tranformator.
Det jag sa innan som du inte verkade fatta är att om xbox inte har en invändig transformator som själv kan ställa om sig mellan olika spänningar så krävs en utvändig nätdel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag är rädd att sprucen har en korrekt poäng här, (den enda han haft hittills troligen) man får inte använda den anslutningen för lågspänning. då skulle nån kunna plugga i sin datorkabel och köra in 230 v i den. (enligt tron att det är en konverteringång då)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag är rädd att sprucen har en korrekt poäng här, (den enda han haft hittills troligen) man får inte använda den anslutningen för lågspänning. då skulle nån kunna plugga i sin datorkabel och köra in 230 v i den. (enligt tron att det är en konverteringång då)

Jao men jämför nu det du precis skrev med det jag skrev tidigare i tråden.

Om man bara ska kunna använda 1 standardsladd till boxen så måste det ju sitta en intern konverter som kan konvertera alla olika spänningar som finns att tillgå.

Om den inte har en intern konverter så måste den ha en extern för respektive spänning.

Det var det jag försökte få fram men tror att någon missuppfattade det och jag har inte tagit parti för någon av typerna.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

PS3 slösar volym i kanterna, 360 slösar i mitten. borde jämna ut sig..

Men så du vet att 360 har mindre volym?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jao men jämför nu det du precis skrev med det jag skrev tidigare i tråden.

Om man bara ska kunna använda 1 standardsladd till boxen så måste det ju sitta en intern konverter som kan konvertera alla olika spänningar som finns att tillgå.

Om den inte har en intern konverter så måste den ha en extern för respektive spänning.

Det var det jag försökte få fram men tror att någon missuppfattade det och jag har inte tagit parti för någon av typerna.

att 110v & 230v går med samma, det är i standarden och medför ingen fara. om man däremot skille ha tex 30v in (med given A dessutom) i den sladden så går det mot standarder. (om sprucetwig menade nått annat har däremot fel som vanligt) menade inte att du har fel, utan ville klargöra vad jag trodde sprucetwig menade. (vilket inte var lätt att begripa..)

Citat:

Men så du vet att 360 har mindre volym?

om dom voro lika stora ja, men nu är de inte det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

att 110v & 230v går med samma, det är i standarden och medför ingen fara. om man däremot skille ha tex 30v in (med given A dessutom) i den sladden så går det mot standarder. (om sprucetwig menade nått annat har däremot fel som vanligt) menade inte att du har fel, utan ville klargöra vad jag trodde sprucetwig menade. (vilket inte var lätt att begripa..)

om dom voro lika stora ja, men nu är de inte det.

Lika stora?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Stor leken spelar väl ingen roll? det är bara en massa PS3 fan boys som klagar på det här... Några centimeter hit å dit den ska väl ändå stå ett å samma ställ?

Stor leken? Vad i herrens namn är det?

Stor lek? Små lek? Lagom lek?

Jag förstår inte?

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm menade han sladden? :S Allså sprucetwif får komma tillbaka och förklara tydligare vad han menar.
Att kablen och interfacet klarar 230 och 110 volt är det absolut ingen tekan om.

Det jag syftade på i mitt första inlägg är att om xbox 360 är byggd för att bara kopplas in till nätuttaget i usas 110 volt med enbart sladd så måste vi i europa (tror nästan hela europa iaf har 230volt?) ha en extern transformator om xbox360 inte har en inbyggd sådan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Lika stora?

"inte" ..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa

Stor leken? Vad i herrens namn är det?

Stor lek? Små lek? Lagom lek?

Jag förstår inte?

dom kanske inte spelar med en full lek..? börjar kännas så när man varit här en stund för länge märker jag ibland.

Citat:

Hmm menade han sladden? :S Allså sprucetwif får komma tillbaka och förklara tydligare vad han menar.
Att kablen och interfacet klarar 230 och 110 volt är det absolut ingen tekan om.

Det jag syftade på i mitt första inlägg är att om xbox 360 är byggd för att bara kopplas in till nätuttaget i usas 110 volt med enbart sladd så måste vi i europa (tror nästan hela europa iaf har 230volt?) ha en extern transformator om xbox360 inte har en inbyggd sådan.

hans poäng (som var min poäng flera poster tidigare ändå tack så mycket!) var att om 360 har den sortens kontakt är det inte troligt att den har extern PSU alls.

fattar vad du menar nu, men den lösningen tror du väll inte ens att Microsoft skulle vara korkade nog att göra? (iof, jag håller inte andan)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

[B]"inte" ..

Du nu hänger jag inte med här, du skulle alltså veta att 360 var mindre, om dom voro lika stora?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

http://img2.kult-mag.com/photos/00/00/57/09/ME0000570998_2.jp...

Bara jag som tycker xbox360 ser jävligt ritad ut?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Du nu hänger jag inte med här, du skulle alltså veta att 360 var mindre, om dom voro lika stora?

gaaah...

jag menade att volymen är lika iom att de slösar intern volym på olika sätt. sett till deras respektive maximala mått om de hade haft identiska mått skulle volymen kunna vara samma. men nu vet vi att PS3 är mindre måttmässigt och då även volymmässigt.

Visa signatur