Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hmm menade han sladden? :S Allså sprucetwif får komma tillbaka och förklara tydligare vad han menar.
Att kablen och interfacet klarar 230 och 110 volt är det absolut ingen tekan om.

Det jag syftade på i mitt första inlägg är att om xbox 360 är byggd för att bara kopplas in till nätuttaget i usas 110 volt med enbart sladd så måste vi i europa (tror nästan hela europa iaf har 230volt?) ha en extern transformator om xbox360 inte har en inbyggd sådan.

Ahh, nu fattar jag nog vad du menar. Får skylla på att jag är trött.
Jag menar helt enkelt att av anslutnigen på bilden kan vi dra slutsatsen att den kommer ha alla likriktare, transformatorer och grejer inbyggda. Ledsen om jag var otrevlig.

Och AndreaX, så mycket fel har jag väl inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Och AndreaX, så mycket fel har jag väl inte?

hehe, det blir allt en del.. ursäkta om du känner dig jagad ibland, men jag måste göra mitt jobb som fan-bot också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Får spela x360 om en och en halv vecka, ska bli spännande. PGR3 here i come

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Får spela x360 om en och en halv vecka, ska bli spännande. PGR3 here i come

jasså, är du en av de lyckliga som vann en "Hot coffee date" med Bill Gates syrra eller?

http://www.joannadark.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jasså, är du en av de lyckliga som vann en "Hot coffee date" med Bill Gates syrra eller?

http://www.joannadark.se

Återförsäljare och recensenter får se och testa hårdvaran innan release

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Bara jag som tycker xbox360 ser jävligt ritad ut?

Rätt, det är en artists rendrering av den.

Här är en äkta bild:
http://media.xbox360.ign.com/articles/657/657963/img_3137778....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"Nya Xbox 360 laddar upp för det stora datakriget"

är det där releasespelen då eller?

"TVn är bakom dig!"

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

"Nya Xbox 360 laddar upp för det stora datakriget"

informationskriget?

Permalänk
Medlem
Citat:

är det där releasespelen då eller?

Ehm, läste du ens artikeln?
(iofs klandrar jag dig inte då det var en skitartikel, och ab är kassa när det gäller it och spel)

"Trots att det bara är en och en halv månad kvar vägrar Microsoft fortfarande att bekräfta vilka spel som släpps lanseringsdagen"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
informationskriget?

Ja, det är Aftonbladet. Det hade inte förvånat mig om dom skrivit "Data chock"...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk

Lite taskigt att släppa två paket tycker jag.
3000 för en konsol och en kontroll med sladd...
4000 för en konsol med all lullull.
Stackars den sate som inte har 4000 men måste ha en Xbox...
Han lär ju köpa tillbehör hela 2006...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

ja då är det ju bättre att vänta å spara några månader till då ... så man kan köpa paketet för 4k direkt ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Tror inte de gör så många corepaket ändå.
Risken att det stora paktet säljer slut vill de inte råka ut för.
Snacka om badwill ifall premium tar slut och folk blir lurade av försäljarna att köpa core. Skulle ju bli löpsedlar i aftonbladet i en månad om hur giriga och hemska Microsoft är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att premiumpaketet är väldigt billigt. Dom borde skippat core helt och låtit speltillverkarna kunnat räkna med en hårddisk istället, nu när dom ändå ger bort grejerna...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Lite taskigt att släppa två paket tycker jag.
3000 för en konsol och en kontroll med sladd...
4000 för en konsol med all lullull.
Stackars den sate som inte har 4000 men måste ha en Xbox...
Han lär ju köpa tillbehör hela 2006...

Om de bara sålt premium skulle alla påpeka att det var dyrt.

Det måste se billigt ut på pappret.

Permalänk
Medlem

Klickbar bild...

Edit: Har hört rykten om att 360 blir försenad. Återkommer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du Fredag, det är nog lite sent att börja försena den nu. Och om den försenas är det kanske med en vecka eller liknande. De måste ju få ut den till julhandeln!

Och angående transformatorn. För mig får de vara (nästan ) hur stor som helst. Jag har en stor säng att gömma den under

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

PS3 lär knappast dra mindre kräm än 360 med tanke på Cell. Så förvänta er inga under när det gäller nätagg till den. Är det inbyggt så lär PS3 bli väldigt stor och varm. Dock är det typiskt marknadsföring att försöka gömma aggen när de vet att de är rätt stora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Du Fredag, det är nog lite sent att börja försena den nu. Och om den försenas är det kanske med en vecka eller liknande. De måste ju få ut den till julhandeln!

Och angående transformatorn. För mig får de vara (nästan ) hur stor som helst. Jag har en stor säng att gömma den under

Glöm förseningen, var bara en mupp som läst fel. Letade källor i en timme i onödan. Fast det var väl bara bra för er som vill ha den i tid. Dock har vissa som tagit förhandsbokningar gått ut med att alla kanske inte får sin innan jul. Detta gällde Europalanseringen, som tydligen får minst maskiner. Men det hela är osäkert då inga siffror finns från ms, men det blir väl så många de klarar av. Hursomhellst lär man som svensk inte ha så stor chans att hitta dom i butik om man inte bokat, eller hänger på låset.

Vad gäller transformatorn så har den slagit alla rekord. Det är ju komiskt. Nu förstår man hur de får in senaste tekniken i en sån liten låda. Rätt smart, men lite lurigt är det ju...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har varit lite prat om läshastighet och skivstorlek:

<--clickme!

(varning för lyteskomik..)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad gäller transformatorn så har den slagit alla rekord. Det är ju komiskt. Nu förstår man hur de får in senaste tekniken i en sån liten låda. Rätt smart, men lite lurigt är det ju...

Du är PS3 fanboy, eller hur? Eller i alla fall nåt åt det hållet. PS3 Kommer nog att ha samma storlek på transformatorn

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

har varit lite prat om läshastighet och skivstorlek:

<--clickme!

(varning för lyteskomik..)

Tror nog det räcker ändå. Fast det var rätt lite... Trodde duallayer var 9GB, vad har hänt med resten?
Sen att hårddisken förlorar 2GB till cache var ju rätt synd också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Du är PS3 fanboy, eller hur? Eller i alla fall nåt åt det hållet. PS3 Kommer nog att ha samma storlek på transformatorn

Jag var en äkta PS3 fanboy, men blev utsparkad när jag erkände att jag skulle ha en 360 också.

360 kommer nog att ha kvar rekordet ett bra tag dock. Kanske rev slår det, och slänger in hela moderkortet i transformatorn, så burken får plats med läsaren och några portar?

En tanke var att MS lagt in kopieringsskydd i transformatorn. En stor laddning C4 eller semtex som briserar när du försöker stoppa in en fulskiva...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror nog det räcker ändå. Fast det var rätt lite... Trodde duallayer var 9GB, vad har hänt med resten?
Sen att hårddisken förlorar 2GB till cache var ju rätt synd också.

de måste visst ha en riktigt lång och häftig film som talar om att skivan inte funkar på DvD-spelaren man ser meddelandet ifråga på.. (tror det är en del av anledningen iaf) Dreamcast hade nått liknande på sina GD-skivor, men dom var ju större än CDs iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet att det finns 100 guldlackade Xbox 360 i Sverige nu, nån som vet om de kommer säljas eller lottas ut eller vad?

Permalänk
Avstängd

Alltså suck, varför "disskuterar" vissa här som dom är 10 år?.

Fanboys är så patetiska. Man har all rätt och tycka sin sak men att hålla på och tjata o tjata.
Om du gillar xbox360 så gör det, om du gillar PS3 så gör det men förstör inte trådarna med massa tjabb. Visa information,releaser osv som är intressant istället.

Ontopic: Jag tror båda kommer bli bra på sitt sätt.
Jag har förbokat xbox360 och kommer förboka PS3 när den kommer.
Personligen älskar jag Dead or alive och ser fram emot julen med det.

Permalänk
Citat:

de måste visst ha en riktigt lång och häftig film som talar om att skivan inte funkar på DvD-spelaren man ser meddelandet ifråga på.. (tror det är en del av anledningen iaf) Dreamcast hade nått liknande på sina GD-skivor, men dom var ju större än CDs iaf.

Que?! Det har väl inte PS2. Har de det? Har den vanliga xboxen det också?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Alltså suck, varför "disskuterar" vissa här som dom är 10 år?.

Fanboys är så patetiska. Man har all rätt och tycka sin sak men att hålla på och tjata o tjata.
Om du gillar xbox360 så gör det, om du gillar PS3 så gör det men förstör inte trådarna med massa tjabb. Visa information,releaser osv som är intressant istället.

Jag hör dig. Jag föröker hålla trådarna vid liv med relevant info emellanåt. Jag har även lyft denna några gånger fast mina största sympatier ligger hos PS3. Jag är inte MS största fan, men konkurrens nyttjar konsumenterna så...

Anyway, lite kul info för alla som älskar EA. (Ok, de flesta hatar EA, men ta det i "hata EA"-tråden då) Det gäller visserligen PS3 med, men för att inte vara den som är den så postar jag detta här:

The acclaimed hollywood director and producer, Steven Spielberg, has signed a long-term exclusive deal with publisher Electronic Arts. The deal will require the famous director to create three brand new intellectual properties while working with Electronic Arts' Los Angeles based studios. It is said that EA will be the owner of these games.

Speaking through a press release, EA Los Angeles Studio vice president, Neil Young said, "It's really the first time a filmmaker, and a filmmaker of Steven Spielberg caliber will collaborate at this level on an original game. He understands how our medium works and wants to push it in different directions, putting innovations in a game that no one has ever seen before."

According to Young, the deal requires much more of Spielberg's interest in the videogames rather than just be there for quick consultations. Making it a move quite similar to how director Peter Jackson had been collaborating with game developer Ubisoft while developing King Kong, the game. "It will be several years before the first of three Spielberg-EA games hits store shelves" ,Young added.

Spielberg, whose films such as Jurassic Park, Saving Private Ryan, E.T and Raiders of the Lost Ark don't require any introduction for the videogame crowd, seemed very excited about the deal as he has been an avid gamer for years.

He commented in an official statement, "I have been playing EA games for years and have watched them master the interactive format. Having watched the game industry grow from a niche to a major creative force in entertainment, I have a great deal of respect for EA's understanding of the interactive format. I'm looking forward to working closely with the team in Los Angeles."

The deal between a major hollywood director and one of the biggest gaming publishers explains a lot about the mutual interests and opportunities that both of these industries hold for each other. It is another big step towards building a positive relationship between videogames and movies.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Förhoppningsvis kan det komma lite roliga spel ur det sammarbetet!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!