Permalänk

Jag är lite besviken, knappast next gen. gear of war är ju snyggt, men tror inte speler blir så jäkla bra, vi får se dock. Annars är det wardevils som är det enda som känns next gen för mig

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle6killer
Hur många i den här tråden kommer införskaffa en xbox360 på release dagen? 4k för en spel konsol är mycket, är den värkligen värd det?

Jag väntar nog tills efter jul för MS kanske bestämmer sig för "Oj nu slashar vi priset med 1500 kr" som de gjorde sist. Kan varit mer också.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag går in på tradera en vecka efter release när alla tröttnat och priserna dumpas...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Vafan är detta för skit prissättning...
England 209£ = 2845
USA 299$ = 2990:-
Europa 299Eu = 3690 (+25% = 4600?)
Misstänker att det här är utan den svenska (underbara) momsen eller? Ska dom köra på samma sak igen? Sälja svindyrt ett tag tills det inte säljer mer och sedan dumpa priset och blåsa alla stackare som köpte ett vid släppet

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
England 209£ = 2845
Misstänker att det här är utan den svenska (underbara) momsen eller? Ska dom köra på samma sak igen? Sälja svindyrt ett tag tills det inte säljer mer och sedan dumpa priset och blåsa alla stackare som köpte ett vid släppet

Hmm, då borde man ju kunna importera från England, är ju ingen tull, bara frakt. Måste bli billigare än att köpa här

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Vilken av xbox 360 paketen är det du har räknat på?

2995:- för Core system, på webhallen.com
3995:- för Premium Version, på webhallen.com

Det är inkl moms.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46042

Permalänk
Medlem
Citat:

England 209£ = 2845

alltså, dom har varierande nivåer av moms (VAT) i England & USA med, i England är det ofta den inte anges även på vanliga konsumentvaror, vet inte hur det är i USA överallt dock.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Citat:

England 209£ = 2845

Dollarkursen står i 7.50:- och inte 10:-

299$ * 7.50 = 2243.50:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Dollarkursen står i 7.50:- och inte 10:-

299$ * 7.50 = 2243.50:-

det vet han kanske också (..?) men när man uppskattar faktiska priser på grejer mellan USA och här så är 10kr/$ en rätt bra växlingskurs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man ska importera får man räkna med ett antal hundralappar i frakt också.

Premium kostar £279.99 i UK, direkt omräknat = 3858 SEK.

Permalänk
Medlem

USA har väl en moms på 6% har jag för mig. Priserna är tagna från forex så där blidde de nog en lite miss från min sida. Tyckte bara det var lustigt med 299$/299Eu.

Men hur kan webbhallen sätta så billigt då? Då måste ju dessa priser vara med någon slags genomsnittsmoms/skatt/avgift/frakt osv. Sen vill man ju inte importera om dom inte lyckas chippa skiten så den blir regionsfri.

Permalänk
Medlem

299 Euro ~= 2800 SEK

Permalänk

Tror jag kommer vänta ett tag innan jag köper, som någon skrev högre upp i tråden så kommer MS dumpa priserna som dom gjorde med xbox. Men ok man blev ju kompenserad med 2 spel o en hk.

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Medlem
Citat:

USA har väl en moms på 6% har jag för mig. Priserna är tagna från forex så där blidde de nog en lite miss från min sida. Tyckte bara det var lustigt med 299$/299Eu.

Men hur kan webbhallen sätta så billigt då? Då måste ju dessa priser vara med någon slags genomsnittsmoms/skatt/avgift/frakt osv. Sen vill man ju inte importera om dom inte lyckas chippa skiten så den blir regionsfri.

Det är inte webhallen som satt så billigt. Det där ÄR de oficiella priserna som släpptes.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Japp det är bara jag som missat en jevla massa knappar, my bad

Permalänk
Medlem

Kameo ser bättre och bättre ut för varje ny video. Senaste videon från bossfighten ser inte alls dum ut:

http://media.xbox360.ign.com/media/490/490038/vids_1.html

Sen undrar jag en annan sak angående kablaget. Om man vill köra RGB på sin hederliga crt-tv finns det över huvud taget någon sådan kabel till 360 ännu? Premium system levereras med komponentkablar vad jag förstår och det enda "alternativet" som finns en en VGA-kabel. Har inte sett någon RGB alls när jag kikat runt...

Jag vill kunna koppla den till två olika källor. Till projektorn via HDkomponent så jag kan köra 720p och 1080i men också alltså till min vanliga crt-tv via RGB. Vet någon?

Permalänk
Medlem

Yeah, Kameo verkar bli riktigt bra.

Även xboxyde har ett par filmer från Kameo:
http://www.xboxyde.com/index_en.html

Permalänk
Medlem

Det finns en 40min demostration av spelat på gamespot som bara måste ses! Var inte intresserad av detta spel innan med efter att ha sett videon så vill jag värkligen ha det.

http://www.gamespot.com/xbox360/action/kameoelementsofpower/i...
Och sen Video Tour 1

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

9000 XBox dealas ut! http://pepsi.yahoo.com/everyten/how_to_play.php

får säga att marknadsföringen imponerar på mig om inget annat gör det.

fast drickan ser ut som diskmedel, men den kanske är go ändå.. nån som provat den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den är okej.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
http://us.i1.yimg.com/pepsi.yahoo.com/everyten/images/bottleC...
fast drickan ser ut som diskmedel, men den kanske är go ändå.. nån som provat den?

Hehe, de skulle gjort en faceplate med mountain dew bild till boxen.

Permalänk
Citat:

http://us.i1.yimg.com/pepsi.yahoo.com/everyten/images/bottleC...

Mountain dew smakar ungefär som seven up eller sprite fast med en hög koffeinhalt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Har X05 eller vad det var redan varit?

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

Hehe, de skulle gjort en faceplate med mountain dew bild till boxen.

.. kommer säkert.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Mountain dew smakar ungefär som seven up eller sprite fast med en hög koffeinhalt.

aha, låter konstig med koffein i icke-cola men Sprite är ju rätt gött så det kan ju funka kanske.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
9000 @ 300$ = 27 miljoner riksdaler

Har dom så gott om pengar hos Pepsi?

en droppe i havet (eller cola-tanken) för dom, 202 miljoner typ blir det i kronor om man går på köppriset, fast de får nog bulkrabatt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror att Pepsi får dom allra första Xbox360 som kommer av bandet. Dom buggiga maskinerna som lite då och då visar "Fatal System Error" o s v

Permalänk
Citat:

aha, låter konstig med koffein i icke-cola men Sprite är ju rätt gött så det kan ju funka kanske.

Dock är det endast den amerikanska som har koffein, den kanadensiska är koffeinfri.
Kanada versionen finns ibland att köpa på olika importhyllor i affären.
Alltså samma hylla som det brukar finnas oreos m.m.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns inte Mountain Dew i sverige?

Vet nån förresten vilka fps som kommer till xbox 360? Nåt som går att spela över nätet... och som man gärna kan ha officiella klaner i... och som kommer före nyår

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Finns inte Mountain Dew i sverige?

Vet nån förresten vilka fps som kommer till xbox 360? Nåt som går att spela över nätet... och som man gärna kan ha officiella klaner i... och som kommer före nyår

Vad jag vet så ägs mountain dew av Pepsi som också äger seven up.
Eftersom mountain dew skulle vara en onödig konkurrent mot sig själva gör att de antagligen inte tillverkar eller säljer det i sverige.
Dock finns det ju som import precis som root beer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här verkar det bara pratas läsk. Ingen som har något nytt om xbox 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nico
Jag tror att Pepsi får dom allra första Xbox360 som kommer av bandet. Dom buggiga maskinerna som lite då och då visar "Fatal System Error" o s v

kan ju vara tvärtom också, måndagsexemplaren dyker upp när den uttråkade Kinesen lödat dit sin 10000de kondensator lite slarvigt.

Visa signatur