Permalänk
Medlem

ThermalTake Shark VS CM Stacker

Ska nu köpa ett nytt chassi. Var tokbestämd på TT Shark, men sen började jag kolla mer och mer på Stackern. Nu är jag helt fastkörd, vet inte vilket chassi jag ska välja... Listar lite av de jag tycker är deras starka sidor, och det som jag funderar över...

Stackern är ju fin som fan, enormt bra kylning, btx m.m. MEN så är den även tung!
Hur är ljudnivån?

Sharken är LÄTT, men den ha rinte samma cleana utseende, inte så förtjust i plast delarna på shark.
Kommer det in mycker damm i sidogallret på den?

Storleksmässigt är det ju nästan ingen skillnad, har inte så mycket diskar, kommer kanske bli 3-4 st. Flyttar min dator rätt mycket, det är egentligen det enda som talar emot Stacker.

I denna låda ska jag ha ett Hiper ATX 580W Type-R tror jag...

Har ni några råd eller svar på de frågor jag har? annat förslag på nätagg? 1000 kr är översta gräns... Annat chassi? Runt 1500 är gränsen för det, kravet är att det ska vara stort! // Andreas

Permalänk
Medlem

köp kandalf från netonnet, där har du en kombination av båda, sharkens lätthet, stackerns system i fronten med 5.25" skydden, osv.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jo jag tänkte så jag med + att den kosta bara 990... men när jag beställde den så var den slut och de skulle inte få in fler sa dom