AudioCD kopiering

Permalänk

AudioCD kopiering

Jag har köpt en mycket bra skiva (System of a downs senaste) och vill nu ha den i bilen. Jag har haft inbrott i bilen tidigare och då försvann 8 skivor bl.a. så jag tänkte köra med bara brända skivor i bilen från och med nu. Jag vet att man får kopiera sina egna skivor för privat bruk så detta är ju inget olagligt eller hur?
Nu till frågan: När jag försökte kopiera skivan så kom det upp en varningstext som sa att skivan är copyrightskyddad. Snäll som jag är så frågar jag här först ifall nån är duktigare än jag på detta. Kommer jag att kunna använda skivan efteråt så att det inte är nått skydd som kasserar CD-r skivan när man bränt den?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Om du kanske lyckas rippa den och sen bränna MP3 filerna?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Funkar det inte med typ Music Match och rippa över cd-skivan till hdd som mp3 filer o sen bränna ut dom??!!

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Hedersmedlem

Det du får upp är bara en flagga i filsystemet för att tala om att innehållet är just copyrightskyddat och det förhindrar inte kopiering. Om man t.ex skapar ett CD-projekt i Nero kan man själv välja att sätta den flaggan på eller av.
Dock kan skivan vara kopieringsskyddad på andra sätt vilket jag tyvärr inte har några tips på hur man fixar om nu inte din kopia skulle vara spelbar.
F.ö tycker jag frågan egentligen är onödig då lite trial&error ger dig svar på ett par minuter. En eller två felbrända skivor är ju ingen ekonomisk katastrof.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.