Permalänk
Medlem

Föreslå nytt datorsystem!

Jag är inte ute efter en speldator, utan en snabb arbets / -lekstation.
Använder mig av en del tyngre program(adobes programpaket, videoredigering o.sv.) musik, surf, chatt och stora dataöverföringar.

Den ska ha bra kylning av CPU, nätaggregat och låda, därmed hoppas jag också att ljudnivån är låg till mycket låg.

- En 64-bitars processor är krav.

- Monitor kan uteslutas.

- Kanske micro ATX kan vara något? Annars stilrent Miditower.

- Nätverkskort, trådburet och trådlöst av hög kvalité. 3com?

- I övrigt vill jag att komponenterna håller bra kvalité, alltså hellre ett välkänt märke av komponenterna. (Vad som är välkänt eller inte är upp dig till dig ändå.)

Konfigurerad från valfri nätdatorbutik.
Kom med förslag på ett gäng väl utvalda komponenter med pris såklart. Du får hemskt gärna motivera val av komponenterna också! Tack på förhand!

Permalänk

Om du vill göra mycket samtidigt borde du skaffa 2 gig ram.. PC3200 ev. PC4000 om de ska va riktigt bra.. Om du ska hålla på med videoredigering etc. är minne viktigt.. borde ha nästan 2 * 250 gig beroende på hur mkt du ska ha..

OM du vill ha det tyst skaffa en av Zalmans fläktar som cpu fläkt, och skaffa även Antec Sonata II och med det AcoustiPack deluxe som ska sänka ljudnivån med upp till 50 %..
(skum gummi som sätts innanför väggarna som ljudisolering) Du kan skaffa typ adm 3000+ eller 3500+.. 3000 räcker gott o väl.. som grafikkort kan du skaffa en billig X300 som funkar både till spel och video..

OM du verkligen vill ha tyst kan du skaffa vattenkylning (kan dock inget själv om det)

Nätverks kort och sånt kan jag inget av..

konfigurera själv på www.datorbutiken.com funkar väldigt bra..

Visa signatur

Kristofer

AMD 4000+, Asus GeForce 7800 GTX, Asus A8N (nForce 4 Ultra), 2 X 512 A-DATA pc3200, 2X160 Hitachi + 80 gig.