Permalänk
Medlem

plexi/acryl stav

Hej.

Nån som vet vart man kan få tag på 25mm tjock acryl/plexi stav. Har kollat på lite glasmästare osv fast dom har oftast 12-15mm som mest.

Nån som kanske redan köpt sånt och vet vart jag ska fråga härnäst?

Tack

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk

Hej

Dom har sådana på AKRIFORM I SOLLENTUNA

Har köpt lite därifrån,(trevlig personal)det är bara att skicka ett mejl på det du vill ha.Så brukar dom skicka hem

EDIT: dom har både runda å fyrkantiga stavar

mvh elitemodd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittade rundstänger men hur lång är en löpmeter? som en vanlig meter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Hittade rundstänger men hur lång är en löpmeter? som en vanlig meter?

jaadu, svår nöt det där va?

nja, löpmeter innebär att du beställer i den längd du vill ha men betalar per meter...
dvs du kan få en 2-metersstav om du vill typ, de kommer inte nödvändigtvis i 1-metersstavar...

Permalänk

skriv direkt när du har köpt så jag får veta priset :P! snackade med chefen på akriform förut, riktigt trevlig kille!

Permalänk

får man fråga vad du ska ha staven till?
egenhändigt lysrör eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nacka_skin
får man fråga vad du ska ha staven till?
egenhändigt lysrör eller?

Eller fötter till en datorlåta?.. kan vara vad som hällst ...
Men vad är priset på ej bearbetade ting därifrån då, såsom vanligt plexiglas?

Permalänk
Medlem

nice.. tackar för infon... blir och ringa dom imorgon.

För dom som undrade vad jag skulle med staven till..... tänkte leka lite med plexistaven och dioder.

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Medlem

Om någon missade det så finns alla priser på sidan: http://www.akriform.se/standard.asp?varu_meny=4

De är väldigt att ha och göra med.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Man tackar ligger j inte lång ifrån där jag bor (Sollentuna)

Permalänk
Medlem

Ok.

Akriform skickar tydligen inte till privatpersoner, utan allt blir kontant i affären. Om man ska köpa som privatperson är det minst 1200kr exkl moms som man köper för. Så alla ni (inkl mig) som hade tänkt sig att köpa nån meter eller 2 av plexistav lr nån liten ruta kan juh drömma vidare dessvärre.

Elitemodd, hur mycket handlade du för egentligen ? Eller fick du dig en liten special deal eftersom du kanske känner dom lr nåt?

I alla fall, jag är fortfarande i jakt på 20 eller 22mm rundstav i plexi, om nån har andra ställen att rekommendera så får ni gärna säga till.

Nån här på forumet kanske har lite fin rundstav över till salu?

//Besviken

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurik
Ok.

Akriform skickar tydligen inte till privatpersoner, utan allt blir kontant i affären. Om man ska köpa som privatperson är det minst 1200kr exkl moms som man köper för. Så alla ni (inkl mig) som hade tänkt sig att köpa nån meter eller 2 av plexistav lr nån liten ruta kan juh drömma vidare dessvärre.

Elitemodd, hur mycket handlade du för egentligen ? Eller fick du dig en liten special deal eftersom du kanske känner dom lr nåt?

I alla fall, jag är fortfarande i jakt på 20 eller 22mm rundstav i plexi, om nån har andra ställen att rekommendera så får ni gärna säga till.

//Besviken

Så man måste köpa för minst 1200 exkl moms i butik?

För jag bor bara 3 km ifrån dom

Permalänk
Medlem

de va så dom sa till mig iaf. Privat personer är det 1200kr exkl moms, och det är pengar i hand som gäller.

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurik
Ok.

//Besviken

Ja då vet jag inte vem som du snackade med,har handlat där ett flertal gånger.Nån gräns vet jag inte om, jag har ju handlat för 300-500:- varje gång.Jag känner ingen som jobbar där.
Dom har även ingen direkt affär,utan det brukar skötas på deras kontor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

problemet är väl isf säg att dom säljer... att man måste ta sig dit oxo roadtrip från norrköping kan bli mekkit värre

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk

Plexistav

jag tycker att det luktar "lightsaber" lång väg...har jag rätt eller...??

//Patrik:D

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Nu har iaf jag fått en grym ide till min kommande plexi-server. Fyra stycken tre cm bitar med en 10mm lysdiod i varje. Najs.

Hade själv tänkt beställa all akrylplast från cityglas. Ska ta och kolla upp akriform också.

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb