Till alla som behöver en Router SUPERPRIS!!!

Permalänk
Medlem

Till alla som behöver en Router SUPERPRIS!!!

D-LINK DGL-4300 och gratis frakt! SKYNDA PÅ!

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082435

Permalänk

Baah.. Verkar ju inte ens ha WPA.

Permalänk
Medlem

Det har den allt, bara dustin som har taskig beskrivning. DGL-4300 är en bra router.

Permalänk
Medlem

den kostar ju 1595:- på db å då utan bf2

//Pumba

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berenpx
Det har den allt, bara dustin som har taskig beskrivning. DGL-4300 är en bra router.

Då är den kanske inte så dum :). Lite trist att de ofta missar WPA i beskrivningarna..

Permalänk
Sötast

Specifikationer
Typ av router Trådlös bredbandsrouter
Antal Wan interface 1st 10/100Mbps
Antal Lan interface 4 st 10/100/1000Mbps
Trådlös standard 802.11b/g
Trådlös överföringshastighet 108Mbit
Throughput WAN-LAN 80Mbps
NAT Ja
DHCP Ja
WPA Ja
Administration Webgränssnitt
Kryptering 64/128 WEP
VPN Pass through Ja
Löstagbar Antenn Ja
Antenn Anslutning Reverse SMA kontakt

Dom som missar eller ni? o_O

Skulle faktiskt verkligen behöva en ny router eftersom min är skitkass, men ja g har redan battlefield 2 :/

Sen har jag iofs lovat mig själv att aldrig köpa DLINK igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Sen har jag iofs lovat mig själv att aldrig köpa DLINK igen [/B]

Och det är säkert för att du haft en DI-604... tro mig DGL-4300 är 1000 ljusår bättre! men kör med 1.3v firmware, inte 1.4v

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut min 604a mot en DGL-4300, inte haft några problem sen dess med uppkopplingen. Fungerar mycket bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ndjr
Och det är säkert för att du haft en DI-604... tro mig DGL-4300 är 1000 ljusår bättre! men kör med 1.3v firmware, inte 1.4v

Varför inte köra med v1.4? Den fungerar ju kanonfint.
v1.4 innehåller b.la. nyheten att man kan öppna portar utan att routern måste starta om sig vilket är underbart.

Annars är ju routern ruskigt bra och stabil, men detta är ju å andra sidan ingen budget variannt heller.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att beställa en då jag såg priset.. tack för upplysningen:)

/MiiKe

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Avstängd

ja, grymt bra pris

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Någon som köper detta kan få sälja sitt BF2 till mig för 250 kr om den vill

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

den ser ju bättre ut än dlink vanliga ploj till skräprouter.

blir den också 7000 grader varm?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ndjr
Och det är säkert för att du haft en DI-604... tro mig DGL-4300 är 1000 ljusår bättre! men kör med 1.3v firmware, inte 1.4v

Nejdå, jag kör med en Di-624+ som kostade mer än vad denna gör ny... så jag köpte då ingen snikversion, men den funkar inget bättre för det :/

Har dock ändå inte råd att köpa nya prylar nu

Permalänk
Medlem

min DGL-4300 blir inte det minsta varm, försökt pressa den hårt och den blir knappt ljummen.

Permalänk
Avstängd

En bra router för alla med BBB å 100Mbit nu ..

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
Varför inte köra med v1.4? Den fungerar ju kanonfint.
v1.4 innehåller b.la. nyheten att man kan öppna portar utan att routern måste starta om sig vilket är underbart.

Annars är ju routern ruskigt bra och stabil, men detta är ju å andra sidan ingen budget variannt heller.

Fick problem direkt med DC++ när jag byte till 1.4v (trögt att surfa på dom andra datorerna när det var extremt hög P2P trafik) med 1.3v har det inte varit ett enda problem på 5 månader

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ndjr
Fick problem direkt med DC++ när jag byte till 1.4v (trögt att surfa på dom andra datorerna när det var extremt hög P2P trafik) med 1.3v har det inte varit ett enda problem på 5 månader

Knepigt.. Jag kör med 5 st datorer via den varav minst 2st alltid är inne på DC och det belastar linan rätt mycket och jag har inte haft några problem med att det blir trögt och surfa. Iof har jag satt igång gamefuel eller vad det hette och kör med automatiska inställningar. Är väl meningen att den skall prioritera mindre paket då som http framför annat som p2p.

Permalänk
Medlem

jag har ju ganska nya saker redan (linksys) men jag beställde en endå.. va ju billigt som satan det där=) annas e det ju bara sälja den till en polare för 1200:- så går man ju inte back

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Ett riktigt bra pris och en riktigt bra router.....har en sån och har inte haft minsta problem med den under 2 månader! Ta i trä

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Blev en beställning där, perfekt till nya fiberlinan

Permalänk
Sötast

Ganska tråkigt faktiskt...

Haft problem med min 624+ så länge nu, vill dock inte behöva köpa ny router gång på gång på gång...... senast idag gick det c:a 5minuter mellan tappad anslutning, så jag bestämde mig för att modda den, sätta dit fläkt osv..... nu när jag var färdig så var det så illa att om jag ens försökte pinga en sida så dog routern.... skulle säga att den var ganska slutkörd :/ Kostade 995:- för ett år sen... fan alltså, att dom säljer sådant skit...

allt detta hände för bara 3-4 minuter sen, skumt nog så funkade internet DIREKT när jag satte min kabel rakt in i modemet... vad hände med 20min mac? iallafall.... sitter och försöker bestämma mig.... DLINK IGEN? man vågar knappt :/

Permalänk
Medlem

Jag tror helt klart att detta är en bra produkt, mest för att den är svart och därför ser fantastiskt professionell ut

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Jag tror helt klart att detta är en bra produkt, mest för att den är svart och därför ser fantastiskt professionell ut

nu bara jag MÅSTE ha den

Permalänk
Medlem

Sitter på en DI-624 här också. Funderar dock på om man ska slänga upp gamla 450MHz:aren som router istället

Permalänk
Sötast

jag VISSTE att det var något skumt med denna routern!

kollar man specifikationerna på denna enligt pricerunner så:

Vikt 173450.0 kg

hah.. jag visste att den var billig av någon anledning!

Permalänk
Medlem

"Bärbar" router ;D

Permalänk
Medlem

Kan man reservera trafik för IP-telefoni med denna router?

Är sugen på att få bort datorn som står på dygnet runt och ersätta den med en bra router och denna har ju allt man behöver bara trafikprioriteringen funkar som jag vill.

Helst reserverar jag 5k/s UL/DL åt telefonin och ger övriga datorer/prylar resten.

-edit-
Äsch, jag slog till och beställde.
Kan man inte reservera/prioritera IP-telefoni så får jag lösa det på annat sätt(Netlimiter eller liknande).

Permalänk
Medlem

Men D-link?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Kan man reservera trafik för IP-telefoni med denna router?

Är sugen på att få bort datorn som står på dygnet runt och ersätta den med en bra router och denna har ju allt man behöver bara trafikprioriteringen funkar som jag vill.

Helst reserverar jag 5k/s UL/DL åt telefonin och ger övriga datorer/prylar resten.

den har trafikprioritering ... fast QoS är ju inte en lösnigen på all världensproblem ... bättre att skaffa dig mera upload ....

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!