Restnotering av reserverade varor på shg?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Restnotering av reserverade varor på shg?

För en vecka sen la jag en beställning på komponenter till en ny dator, alla saker fanns vid tidpunkten för beställningen inte i lager men allteftersom dagarna gick kom sakerna in i lager och visades som reserverade i ordern.
Igår var dat bara en vara som fortfarande var restnoterad nämligen en zalman GPU-fläkt som skulle komma den 27.
Jag funderade på att avbeställa den då jag var riktigt sugen på att få den nya datorn men bestämde mig tillslut att jag nog kunde vänta någon extra dag.
Men nu när jag tittar på ordern visas flera varor som tidigare var reserverade som restorder!
Och leveransdatumet är framskjutet till 2 november!

Får dom verkligen göra såhär?
Dom skriver ju att varorna är reserverade men om dom bara kan plocka bort reserveringen så kan dom ju skriva ”För tillfället i lager” eller nått liknande för att om en vara är reserverad så förväntar jag mig att det betyder något.
Dom kunde åtminstånde ha skickat ett mail och frågat om jag vill avbeställa GPU-fläkten så att dom kunde skicka resten av varorna.
Jag har skickat ett mail till shg´s support och jag ska också ringa om jag inte får något snabbt svar på mejlet. Ska bli intressant och se vad de har att säga.

EDIT: Löste det med shg's support.

There is no end to the infinite number of stupid things that could be done on a Turing complete system.