Gammalt spel med en katt

Permalänk
Medlem

Gammalt spel med en katt

Jag försöker komma på vad ett gammalt spel som jag hade en gång i tiden heter. Det var ett plattformsspel där man var en katt som skulle samla garnnystan har jag för mig. Minns inte allt för mycket av spelet, men någon bana utspelade sig på en bergodalbana iaf. Har också något minne av att man inte kunde spara i spelet, om det kan vara till någons nytta.

Någon som kanske vet vad spelet heter? Skulle bli otroligt tacksam.

Permalänk
Medlem

Ah, det gamla katt-å-garnnystan-spelet

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna säga till vilken plattform det var?

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Alleycat kanske?

Permalänk
Medlem

Näe, googlade på alleycat, och det var inte det jag menade. Spelet var ett PC-spel.

Permalänk

alleycat är väl där man är katt och ska akta sig för hundar och borstar etc?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Och hur gammalt är spelet ?

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt på det och kan inte svara med någon större säkerhet. Men jag själv är 18 år, och antar att jag spelade spelet när jag gick i låg/mellanstadiet. Alltså runt tio år sedan. Dvs 1995. Take or give a few years, så att säga.

Detta är dock när JAG började spela spelet, spelet kan säkert ha funnits längre än så. Men att döma av hur jag minns grafiken skulle jag knappast tro att det är äldre än -95.

Permalänk
Medlem

Kan det vara "bubsy"? Känner igen det som tusan

Permalänk

Tänkte också på Bubsy, skitroligt spel, gahh väcker ju gamla minnen till liv.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk

Catz tror jag att du menar.
http://petz.ubi.com/

Edit: Fan, jag läste heelt fel. Klockan är mycket
Bubsy the bobcat låter mer troligt.

Permalänk
Medlem

Aaaah, bubsy var det! Tusen tack! Någon som råkar veta om det finns någon som helst möjlighet att få tag på det?

Edit: När jag googlar på det verkar det bara finnas till snes. Eller?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Aaaah, bubsy var det! Tusen tack! Någon som råkar veta om det finns någon som helst möjlighet att få tag på det?

Edit: När jag googlar på det verkar det bara finnas till snes. Eller?

http://www.mobygames.com/search/quick?q=bubsy

"Super Bubsy" verkar ju ha varit för Windows...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Tror det finns ett Bubsy 3D till Playstation, vet inte om det är bra eller inte, men den till Super Nintendo är kullt.
Vet inte om spelen finns tillgängliga längre,
Men på Blocket brukar det mesta finnas, kolla där.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare