Permalänk
Medlem

EpoX 8NPA+ SLI vcore settings.

Tjo,

Köper inte så ofta prylar till burken men införskaffade mig ett EpoX 8NPA+ SLI för ett tag sen, alla reviews/epox egna hemsida/manualen påstår att cpu vcore kan sättas från -0.200V till +0.350V i steg på 0.025V.

Men vad märker man när man går in och pillar, mjo att max är +0.05V.

Har mailat epox om detta, googlat runt lite och sett endel poster där de har samma max värde som mig, men de verkar ha missat att epox själva går ut och säger att man kan ge bra mkt mer.

Är det ofta sådana här fel? och isf hur brukar tillverkarna göra? endast rätta till manualen eller bios uppdatering?

Börjar bli trött på detta kortet, det inbyggda ljudkortet blir helt åt helsike konstigt om man drar in en mic och försöker använda ventrilo, hörlurarna fungerar som mic då med. Jippie.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Testa att uppdatera bios, pröva gärna flera olika versioner. Annars vet jag inte...

Förresten, jag är MYCKET nyfiken på vad du tycker om detta moderkort i övrigt, jag är väldigt sugen på att köpa ett likadant pga s754 och SLI. Ljudkortet är för mig obetydligt (så länge det går att stänga av i bios) då jag redan har ett audigy 2... Har läst att det har rätt bra prestanda i spel.. ?

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk
Avstängd

jag har ett 8NPAJ sli och det funkar klockrent till spel och volten går att höja som angivet. mitt ljud kort funkar perfekt. jag gillar detta moderkort. jag hade ett epox först o de brann ner o sen bytte jag till ett msi mobo och har haft det i ett år sen tyckte jag att det var dags för en uppgradering så då tvekade jag lite på om jag skulle köpa ett epox igen men det gjorde jag och har varit nöjd med detta. det är i princip det enda kloka mobo till s754 med sli. undrar du något mera så e de bara o skicka ett mejl till lelle890628@hotmail.com så svarar jag.

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda