skita i att hämta paketet vad händer?

Permalänk
Medlem

skita i att hämta paketet vad händer?

någon som beställt från komplett o sen struntat i att hämta grejerna?

vad händer då?

beställde ett par http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302393&cks=WYO

om man läser komentarerna så tror man dom ska klocka väldans bra dessa pallar nog inte ens 210 fsb. enligt flera på forumet.
kan man bara skita i att hämta dom eller?

straff avgift eller något?

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Då får du betala för frakten tillbaka, och sen så blir det troligtvis en förseningsavgift. Smartare att skicka tillbaka själv än att bara vänta.

Permalänk
Hedersmedlem

1. Sök på företagets hemsida "köpvillkor/Försäljningsvillkor"
2. Om man inte tänkt hämta ut paketen: skapa inte fakeordrar, det drabbar postorderföretagen

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=cond

Ej uthämtade försändelser
I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt, tur och retur, samt postförskottsavgift. Olika avgifter gäller beroende av beställd vara enligt: KomponenterHämtas inte en beställning ut från Posten debiteras fraktkostnad tur och retur samt en administrativ avgift på f.n. 150 kr exkl. moms. RMA-nummer är inte ett sätt att avboka en order. Detta görs genom Konto-sidorna under fliken order. Komplett PCOm du inte hämtar ut din PC som du har beställt eller inte returnerar den i enlighet med lagen kommer kostnader påfölja. Detta är kostnader som uppstår i samband med produktion, installation, testning, re-engineering och ligger mellan 1500:- till 2500:- SEK inkl moms.

Permalänk

Det blir billigare att hämta ut och sen skicka tillbaka.
Dessutom minskar risken att man ska bli svartlistad på företaget man handlar ifrån.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

du borde bli banad för något sånt. Jävligt dåligt stil komplett får då betala en frakt helt i onödan.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
du borde bli banad för något sånt. Jävligt dåligt stil komplett får då betala en frakt helt i onödan.

Det gör dom ju inte!
Man får själv betala båda frakterna + 187kr. Eftersom man godkänt deras regler när man köpt varan så kommer det säkerligen en fin räkning på den summan man är skyldig. Vägrar man betala den så får man väl en betalningsanmärkning(inget skoj) och kronofogden på sig.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Hedersmedlem

det hoppas jag. Annars riktigt dålig stil

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

mjo fast vad har dom för omsättning?
dom lär ju inte bli fattiga direkt.

Den lyckade omstruktureringen gav koncernen följande höjdpunkter 2000:
Omsättningen ökade till 558,9 Milj (+78 % mot förra året)
Resultatet ökade till 29,1 Milj (+206 %)
E-handeln ökade till 203,6 Milj (+193 %)
Lyckad uppstart av Komplett.Se i Sverige
Norek korad till ”Årets Distributör” i Norge
Komplett.se korad till ”Årets Datorbutik” i Sverige
Nya större lokaler för vidare tillväxt
Koncernen blev noterad på Oslobörsen 6 November 2000
För år 2001 är målsättningen en ökad omsättning på 40-50% för koncernen

jag har mailat komplett verkar dummt och hämta paketet sen skicka tillbaka sen dom ska ge mig pengarna tillbaks.
bättre dom skickar en räkning för frakten.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll hur rika/fattiga dom må vara.
Det smidigaste skulle vara att folk skulle tänka till lite innan dom beställer.

En lite halvdålig jämförelse är att det spelar ingen roll om man snattar från stora butikskedjor istället för små kiosker.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
mjo fast vad har dom för omsättning?
dom lär ju inte bli fattiga direkt.

Den lyckade omstruktureringen gav koncernen följande höjdpunkter 2000:
Omsättningen ökade till 558,9 Milj (+78 % mot förra året)
Resultatet ökade till 29,1 Milj (+206 %)
E-handeln ökade till 203,6 Milj (+193 %)
Lyckad uppstart av Komplett.Se i Sverige
Norek korad till ”Årets Distributör” i Norge
Komplett.se korad till ”Årets Datorbutik” i Sverige
Nya större lokaler för vidare tillväxt
Koncernen blev noterad på Oslobörsen 6 November 2000
För år 2001 är målsättningen en ökad omsättning på 40-50% för koncernen

jag har mailat komplett verkar dummt och hämta paketet sen skicka tillbaka sen dom ska ge mig pengarna tillbaks.
bättre dom skickar en räkning för frakten.

Ren principsak. Sjukt ruttet. Det handlar inte om att det blir fattiga men om alla hade gjort så....

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Man har något som heter "ångerrätt". Detta "citat" kommer från kompletts egen hemsida under ångertid.

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=cooling

Ångrat köp
Du har enligt lag rätt att "Ångra" ditt köp inom en period på 14 dagar efter du hämtat ut din försändelse från posten. Se länk för mer information om Ångrat köp. http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticl...

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

vafan sluta larva dig och hämta ut paketet bara. Sen skaffar du RMA-nr och skickar tillbaka.

Permalänk

Jag vill gärna vika in i detta ämne med några kommentarer:

Ångerrätt har man alltid om man handlar på Internet. Ångerrätten finns för att en privatperson skall ha möjligheten att skicka tillbaka en produkt han/hon inte är nöjd med på något sätt. Man behöver aldrig ange orsak till varför man vill använda sin ångerrätt, det kan vara allt från att man är missnöjd med färgen på produkten till att man kanske i efterhand kommer på att man har ont om pengar osv.

Vid ångerrätt får kunden betala returportot, företaget betalar portot till kunden.

Ångerrätt innebär att man _måste_ hämta ut de produkter man beställt, därefter kontaktar man företaget och ber att få skicka tillbaka del av eller hela ordern. (Vilket inte skall eller får vara en svår procedur under förutsättning att man håller sin del av distansavtalslagen beträffande vad man får göra/inte göra med produkten).

Att strunta i att lösa ut sitt paket är _inte_ samma sak som att utnyttja sin ångerrätt. Om företaget är stort eller litet spelar ingen roll, alla företag blir lika stora förlorare rent procentuellt (stora företag får förmodligen fler fall med outlösta paket = större slant, mindre företag som skickar mindre får färre fall och därmed en liten mindre slant).

Det som är viktigt att tänka på innan man struntar i att lösa ut sitt paket är följande:

1) Din handling ger företaget en förlust i form av porto, tid som måste läggas ner på att administrera det hela (skriva faktura, återföra produkten till lagret igen, produkten kanske tappat en del av sitt varuvärde under tiden den varit hos speditören, produkten kanske tom inte ens säljs längre när man får tillbaka den).
Allt detta måste givetvis täckas upp, inget företag bedriver välgörenhet, det resulterar i höjda priser för att kompensera. Visserligen inga stora höjningar kanske, men i det långa loppet drabbas alltid slutkunden av det på något sätt.

2) Du själv får förmodligen en faktura, ibland på kanske mer än vad själva produkten hade kostat dig (speciellt med tanke på att du hade kunnat använda din ångerrätt och då endast behövt betala portot tillbaka). Dessa fakturor säljs i regel till tredjepart, företag som endast sysslar med att förvalta fakturor, betalar du inte fakturan då riskerar du påslag i form av påminnelseavgifter och eventuellt även en betalningsanmärkning/indrivning med tiden.

Ingen tjänar på eller ska tjäna på att strunta i att hämta ut sitt paket, gör man en beställning har man automatiskt godkänt de villkor som webshopen har, samt att man därutöver faller under distansavtalslagen där man faktiskt även som kund har vissa förpliktelser.

Nu är komplett ett stort företag, jag gissar på att det är ganska många tusenlappar varje månad de får ligga ute med i frakt för folk som struntat i att hämta ut sina paket, det företag jag själv representerar; är ett ganska litet företag och vi får ligga ute med ganska mycket pengar per månad pga outlösta paket, detta är pengar som givetvis vi och alla andra företag vill ha tillbaka.

Urk blev nästan en hel uppsats detta, därför kommer en kort sammanfattning för er som inte orkar läsa:

Sammanfattning:
Ta ansvar för och lös ut de beställningar du gjort _alla_ tjänar på det, inte minst du själv!

Permalänk
Medlem

har snackat med komplett och kommer att hämta paketet och skicka tillbaka det med ett retur nr jag får av dem slut på tråden.. LÅS

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om företaget känar 10miljarder om året lr 100tusen man ska endå inte göra något sådant!
Är som att säga det är ok att själa från billgates han har ju endå så mycket pengar.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av easygamer.se
Vid ångerrätt får kunden betala returportot, företaget betalar portot till kunden.

Försäljaren står väl inte för porto när man utnyttjar sin ångerrätt? Det borde rimligtvis kunden stå för.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Försäljaren står väl inte för porto när man utnyttjar sin ångerrätt? Det borde rimligtvis kunden stå för.

Jo, man tycker väl det. Tror bl.a. Dustinhome gör så att de till och med skickar ut en fraktsedel till de som utnyttjar ångerrätten.

Citat:

www.dustinhome.se

Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta Dustin home AB:s kundservice på e-post till kundservice@dustinhome.se eller via Dustin home AB:s hemsida på www.dustinhome.se och uppge order- eller fakturanummer för att få en förbetald fraktsedel med tilldelat returnummer för retur av varan. Syftet med returnumret är att underlätta identifiering och administrering av återköpet. Vid retur med av Dustin home AB utsänd adresslapp står Dustin home AB risken för varan från det att du lämnar den på posten.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Försäljaren står väl inte för porto när man utnyttjar sin ångerrätt? Det borde rimligtvis kunden stå för.

Jag blev lite osäker nu, kanske var det så att vi var frikostiga och betalar för portot oss->kund. Jag ringde därför konsumentverket:

När kund begär ångerrätt gäller följande:
* Kund betalar returportot.
* Företaget/Försäljaren betalar portot till kunden.
Alltså ett porto per part.

Det kan tyckas oerhört ofördelaktigt för oss företagare och visst, vi förlorar en slant helt i onödan för att en kund kanske i efterhand kommer på att han/hon inte har pengar.

Samtidigt om jag ser på det hela med mina "privatpersons-glasögon" så är det nog ganska rättvist, som kund kan man ju omöjligtvis veta hur tex finish/kvalitet är innan man får produkten i sin hand eftersom man handlat via nätet, i dessa fall är det ju ganska tråkigt att få betala dubbelt porto för en produkt som ser jättesnygg ut i webshopen men som sedan i verkligheten ser rent bedrövlig ut.

Vad personen på konsumentverket inte kunde svara på var vem som står för merkostnader företag->kund om kunden tex väljer efterkrav/postförskott om företaget även erbjuder andra betalningsmetoder som förskottsbetalning, kortbetalning etc. Då erbjuder ju faktiskt företaget kunden att spara in 50kr på postförskottet, väljer kunden trots det postförskott är det ett aktivt val till en merkostnad.

Jag vet att trådstartaren redan löst sitt dilemma men ångerrätt är ett ganska intressant och viktigt ämne både för företagare och privatperson.

Som alltid gäller i grund och botten att köparen måste försöka ta sitt ansvar: beställ inte om du har det knapert.
Vad gäller företagaren/webshopen är det viktigt att försöka visa produkten i webshopen så bra det bara går i form av rättvisande bilder etc samt ha med korrekt produktbeskrivning.

Permalänk
Medlem

Jag vet att företaget kan ringa Posten så kan dom kalla tillbaka paketet automatiskt och så får dom skicka en faktura för fraktkostnaden. Det blir bara en massa extrajobb om du ska hämta ut paketet, vänta på returnummer etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Jag vet att företaget kan ringa Posten så kan dom kalla tillbaka paketet automatiskt och så får dom skicka en faktura för fraktkostnaden. Det blir bara en massa extrajobb om du ska hämta ut paketet, vänta på returnummer etc.

Vill du ångra köpet, är det smidigast att hämta ut paketet. Därefter registrera en ångerköpsanmälan. Mer information kring detta återfinnes i länken nedan:

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=step3

Därefter skriver du det RMA-nummer som du får tillsänt per mail, utanpå förpackningen du skickar tillbaka till oss. Var även noga med att ange ditt clear- samt bankkontonr. i returanmälan.

Du kan även välja att inte hämta ut paketet, och återsända det till oss.
Dock kommer då fraktkostnader samt en administrativ kostnad om 250 kr. tas ut.

För vidare information, kontakta oss gärna på tlfnr: 031 710 20 00, så skall vi försöka hjälpa dig vidare.

lås tråden det e fixat

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Jag skrev till WH om just det här. Dom själva skriver att jag antingen kan skicka tillbaka paketet, eller så kan jag skita i det, då får jag betala frakten fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem

Kompletts hämtbutik

Tjena, beställde ett Asus M2N sli - Demo därifrån för ett bra tag sedan men hämtade aldrig ut det på deras hämtbutik, nu har jag fått en kreditnota, måste jag betala in 579kr för ingenting?

/Joki

Permalänk
Medlem

Det bästa vore om du skickade ett mail till Komplett och frågar dom.

Jag trasslade genom deras hemsida och hittar ingenting angående att man skall bet. hela summan.

Hittade bara det här:
"Ej uthämtade försändelser
I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt, tur och retur, samt postförskottsavgift. Olika avgifter gäller beroende av beställd vara enligt: Komponenter Hämtas inte en beställning ut från Posten debiteras fraktkostnad tur och retur samt en administrativ avgift på f.n. 150 kr exkl. moms. RMA-nummer är inte ett sätt att avboka en order. Detta görs genom Konto-sidorna under fliken order. Komplett PC I de fall där försändelsen av en Komplett-tillverkad PC förblir ej uthämtad och returneras till avsändaren eller då kund yrkar på den lagstadgade 14 dagars ångerrätten förbehåller sig Komplett Data Sverige AB att ta ut en avgift på 1500:- till 2500:- SEK inkl moms, detta för att täcka produktion, installation, testning och re-engineering. "

Jag råder dig att ringa till dom och prata med dom.

Sen är det inte Kompletts fel att du inte har hämtat ut det, utan ditt eget. Du skulle ha kommit i kontakt med dom så fort du ångrade det.
Tänk på det att det ligger en del jobb bakom det så dom vill ha betalt så "ingenting" är visst nånting ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd sammanslagen och tråd återuppväckt*

§2.2, §3.1.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...
Vänligen skriv beskrivande trådrubriker i framtiden, Joki.

Ja eller skita i det och få en betalningsanmärkning.
Jag tror inte jag stött på ett enda postoderföretag som inte tar ut avgifter för outlösta paket. Dom måste ju täcka sina kostnader för frakt, hantering, osv.
Varför beställer du produkter som du inte hämtar ut?
Som vanligt: beställ inte saker i onödan om du inte tänk hämta ut det, det drabbar både företaget och dig som kund.

Läser du aldrig köpvillkoren innan du genonför köpen, man brukar få klicka i en ruta att man godkänner köpvillkoren.
http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=cond

Ej uthämtade försändelser
I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt, tur och retur, samt postförskottsavgift. Olika avgifter gäller beroende av beställd vara enligt: KomponenterHämtas inte en beställning ut från Posten debiteras fraktkostnad tur och retur samt en administrativ avgift på f.n. 150 kr exkl. moms.

Permalänk
Medlem

Jag fick förhinder och kunde inte åka till affären på de 5 dagarna som den låg där.. Men varför fick jag en kreditnota på 579? frakten ligger ju bara på 58kr tur och retur. Men okej, rionger dom imorgon, Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

De debiterar faktiskt fraktkostnad och inte
subventionerad frakt eftersom du inte köpt
nåt som de tjänat på.

I ditt fall skulle frakten gå på 392:- + avgiften.
Låter lite saftigt.
Men kolla kostnaderna med dem.

Sen vet jag inte hur regler/lagar är egentligen
då det trots allt är en butik.
Beställer jag ett par rosa strumpor på intersport
har jag aldrig hört talas om att nån skulle fått
betala hundratals kronor om de ej hämtat dem.
Dyrare saker är ofta handpenning om butiker vill säkra sig.

Sen tror jag inte att varor som skickas dagligen till
butiken skickas en och en utan på pall.
Avgiften är inte mycket att säga om och jag har för
mig det inte finns maxkostnader som reglerar utan
bara att det skall täcka deras kostnader.

Varor som inte hämtas ut är ett otyg för företagen, sen
kan man tyckaa vad man vill om att det bara ligger 5 dagar.
Men det godkände du ju när du beställde, eller hur?

Permalänk
Medlem

Det var också det här som fick mig att tro att det inte skulle kosta något att skita i det..

Citat:

Försändelsen kommer att ligga hos oss i 5 arbetsdagar. Har din leverans
ej blivit uthämtad under denna tid returneras försändelsen till vårt
lager.

Om det hade stått att om jag inte hämtat ut paketet inom 5 dagar så måste jag betala frakt och sånt så hade jag tänkt lite mer på det paketet..

Permalänk
Medlem

Har någon gång missat att hämta ut paket hos komplett i stockholm, främst på grund av att varorna kommit när jag inte varit i landet. Får alltid en kreditnota men den betyder bara på att man har fört tillbaka varorna i sitt system igen. Sedan kan beställa varan på nytt igen om man vill.
Men det är betydligt lättare och ringa komplett och fråga som jag gjorde istället för att lägga in den på ett forum??

Permalänk
Medlem

När man läser Kompletts regler för köp, så står det inget angående missad uthämtning från butiker.

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=cooling

5 dagars liggetid undergräver 14 dagars ångerrätt, samt att transporten till butiken inte kan räknas som posten.
Dom tar 29 kr i fraktkostnad, posten tar mer har jag för mig

Kostnaden för att häva köpet (om varan skickats med posten) är 187,50 kr inkl. moms.

Var dom får 579 kr från är för mej en gåta.

Jag skulle först kontakta Komplett för att annulera detta.
Påvisa deras fel och brister.

Om inte dom vill gå med på detta, så ta hjälp av din konsumentvägledare.

Regler är till för att följas och Komplett borde upplysa klart och tydligt kostnader iförväg inte efteråt.

Förövrigt så tycker jag att 5 dagar liggetid i deras butiker är lite väl snävt tilltaget.
Posten har längre liggetid.

Om Komplett inte vill gå med på detta, så måste du bestrida deras krav.
Annars får du en betalningsanmärkning.

Jag är inte rätte man att säga hur det ska gå till, men ev en polisanmälan för bedrägeri, kanske ?
Då har du iallafall inte ignorerat deras krav !
Hursomhelst så kan nog konsumentvägledaren bistå dig med goda råd.

Kompletts regler gällande 28 Juli 2007.

Citat:

Komponenter

Ej uthämtade paket
Hämtas inte en beställning ut från Posten debiteras fraktkostnad tur och retur samt en administrativ avgift på f.n. 187,50 kr inkl. moms.
RMA-nummer är inte ett sätt att avboka en order.
Detta görs genom Konto-sidorna under fliken order.

Ångrat köp
Som privatkund (konsument) har du enligt lag rätt att "ångra" ditt köp inom en period på 14 dagar efter du mottagit din försändelse. Se länk för mer information om ångrat köp. http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticl...
Företag kan inom 10 dagar sända in oöppnade/oanvända produkter för kreditering.
Innan din order är behandlad
Kontrollera status på din order under Konto/Order. Om din order fortfarande är öppen har du möjlighet avbeställa. Detta görs genom att logga in under "Konto" och sedan klicka på "Order".

Alla dina ordrar listas då här, för att avbeställa en öppen order klickar du på "Avbeställ". Ordern avbeställs då definitivt, någon möjlighet att på nytt aktivera ordern finns inte.
Efter din order är behandlad
Om ordern är plockad, packad och/eller skickad, så kan du ansöka om ett RMA-nummer efter det att du mottagit produkten. Detta skall göras inom 14 dagar från det att du mottagit produkten/produkterna. RMA-nummer är detsamma som returnummer. Detta erhålls genom att följa anvisningarna här.

Nedanstående punkter ska vara uppfyllda:
Bifoga en utskrift av RMA-godkännandet i paketet
Försäkra dig om att du packar produkten stöt- och antistatskyddat*! Med stötdämpat menas att produkten ska vara skyddad från stötar på samtliga sidor och sedan förpackas i en kartong

Märk paketet tydligt med alla RMA-nummer. Försändelser skickade utan RMA-nummer kommer att bli försenade i behandlingen då vi måste undersöka vad som gäller för returen.
På grund av typen av gods så rekommenderar vi att det skickas med postpaket, företagspaket eller annat sätt som är sökbart och där du får ett kvitto på inlämnandet och en försäkring på paketet ifall det skulle komma bort.

Tänk på att en produkt som ni vill ångra köpet på ska befinna sig i samma skick som varan gjorde vid ankomst till er. Detta gäller även eventuella manualer, påsar mm. Produkter som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad på 250 kr inkl. moms utan undantag. Komponenter som skyddas med en teknisk plombering måste ha en intakt sådan för att ångrat köp ska medges (Detta innebär att t.ex. ett minne eller grafikkort där den antistatiska påsen varit öppnad, inte går att returnera till oss för ångrat köp)

Komplett PC
Om ni utnyttjar ångerrätten i samband med en producerad produkt (hos oss är detta när du beställer en monterad Komplett PC som vi bygger ihop åt er) så är du skyldig att betala de kostnader som arbete och materialåtgång har kostat oss.
Ångerrätten gäller 14 dagar från det att du mottar orderbekräftelsen från oss. Om du inte hämtar ut din PC som du har beställt eller inte returnerar den i enlighet med lagen kommer kostnader påfölja. Detta är kostnader som uppstår i samband med produktion, installation, testning, re-engineering och ligger mellan 1500:- till 2500:- SEK inkl moms.

Vårt mål är att återbetalning skall ske inom 10 dagar från det att beslut om återbetalning fattats. Om kontonummer eller annan information saknas förbehåller vi oss rätten att vänta med behandling av er retur tills alla uppgifter finns att tillgå. Enligt svensk lag skall återbetalning ske inom 30 dagar från det att beslut om återbetalning fattats. Vid ångrade köp ersätts inte kunds returfrakt till oss eller frakten på ursprungsordern. I de fall som vi inte godkänner en retur på grund av produktens skick eller att den inte är godkänd enligt våra särskilda returregler sänds varan tillbaka och debiteras en hanteringskostnad på f.n. 250:- inkl. moms samt kostnad för returfrakt.

Permalänk

Någon som kan länka till vart det direkt står att man INTE behöver betala frakten hem till en vid utnyttjande av ångerrätt?

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.