Komponenter
Ej uthämtade paket
Hämtas inte en beställning ut från Posten debiteras fraktkostnad tur och retur samt en administrativ avgift på f.n. 187,50 kr inkl. moms.
RMA-nummer är inte ett sätt att avboka en order.
Detta görs genom Konto-sidorna under fliken order.
Ångrat köp
Som privatkund (konsument) har du enligt lag rätt att "ångra" ditt köp inom en period på 14 dagar efter du mottagit din försändelse. Se länk för mer information om ångrat köp. http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticl...
Företag kan inom 10 dagar sända in oöppnade/oanvända produkter för kreditering.
Innan din order är behandlad
Kontrollera status på din order under Konto/Order. Om din order fortfarande är öppen har du möjlighet avbeställa. Detta görs genom att logga in under "Konto" och sedan klicka på "Order".
Alla dina ordrar listas då här, för att avbeställa en öppen order klickar du på "Avbeställ". Ordern avbeställs då definitivt, någon möjlighet att på nytt aktivera ordern finns inte.
Efter din order är behandlad
Om ordern är plockad, packad och/eller skickad, så kan du ansöka om ett RMA-nummer efter det att du mottagit produkten. Detta skall göras inom 14 dagar från det att du mottagit produkten/produkterna. RMA-nummer är detsamma som returnummer. Detta erhålls genom att följa anvisningarna här.
Nedanstående punkter ska vara uppfyllda:
Bifoga en utskrift av RMA-godkännandet i paketet
Försäkra dig om att du packar produkten stöt- och antistatskyddat*! Med stötdämpat menas att produkten ska vara skyddad från stötar på samtliga sidor och sedan förpackas i en kartong
Märk paketet tydligt med alla RMA-nummer. Försändelser skickade utan RMA-nummer kommer att bli försenade i behandlingen då vi måste undersöka vad som gäller för returen.
På grund av typen av gods så rekommenderar vi att det skickas med postpaket, företagspaket eller annat sätt som är sökbart och där du får ett kvitto på inlämnandet och en försäkring på paketet ifall det skulle komma bort.
Tänk på att en produkt som ni vill ångra köpet på ska befinna sig i samma skick som varan gjorde vid ankomst till er. Detta gäller även eventuella manualer, påsar mm. Produkter som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad på 250 kr inkl. moms utan undantag. Komponenter som skyddas med en teknisk plombering måste ha en intakt sådan för att ångrat köp ska medges (Detta innebär att t.ex. ett minne eller grafikkort där den antistatiska påsen varit öppnad, inte går att returnera till oss för ångrat köp)
Komplett PC
Om ni utnyttjar ångerrätten i samband med en producerad produkt (hos oss är detta när du beställer en monterad Komplett PC som vi bygger ihop åt er) så är du skyldig att betala de kostnader som arbete och materialåtgång har kostat oss.
Ångerrätten gäller 14 dagar från det att du mottar orderbekräftelsen från oss. Om du inte hämtar ut din PC som du har beställt eller inte returnerar den i enlighet med lagen kommer kostnader påfölja. Detta är kostnader som uppstår i samband med produktion, installation, testning, re-engineering och ligger mellan 1500:- till 2500:- SEK inkl moms.
Vårt mål är att återbetalning skall ske inom 10 dagar från det att beslut om återbetalning fattats. Om kontonummer eller annan information saknas förbehåller vi oss rätten att vänta med behandling av er retur tills alla uppgifter finns att tillgå. Enligt svensk lag skall återbetalning ske inom 30 dagar från det att beslut om återbetalning fattats. Vid ångrade köp ersätts inte kunds returfrakt till oss eller frakten på ursprungsordern. I de fall som vi inte godkänner en retur på grund av produktens skick eller att den inte är godkänd enligt våra särskilda returregler sänds varan tillbaka och debiteras en hanteringskostnad på f.n. 250:- inkl. moms samt kostnad för returfrakt.