Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Så skitbra grafik gör ett dåligt spel bra? Skulle inte tro det -.-

Du har en stor tendens att höra det du vill höra.

Jag menar att spelen till Revolution får vara riktigt bra för att tävla med PS3 iom. att de inte kan tävla grafiskt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

varför känns det som att alla tror att rev komemr ha nintendo 8bit grafik bara för att dom har sagt att deras konsoll inte komemr att vara lika stark/bra som ps3? om det är nån man kan lita på så är det väll nintendo när det gäller att inte hypa sin produkt!
nintendo var väll den ända som underdrev deras konsoll när gamecube var på G.
att hypa är inte deras grej.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo
varför känns det som att alla tror att rev komemr ha nintendo 8bit grafik bara för att dom har sagt att deras konsoll inte komemr att vara lika stark/bra som ps3? om det är nån man kan lita på så är det väll nintendo när det gäller att inte hypa sin produkt!
nintendo var väll den ända som underdrev deras konsoll när gamecube var på G.
att hypa är inte deras grej.

Precis. Men Nintendo har väl sagt själva att Rev kommer att ha ungefär 3-4 gånger bättre grafik än GC? Det tycker jag räcker och blir över. Det är ju bara texturer. Då tycker jag det är viktigare att satsat på att stoppa i en fysik processor.. Den kommer nog boosta prestandan ganska bra.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Du har en stor tendens att höra det du vill höra.

Jag menar att spelen till Revolution får vara riktigt bra för att tävla med PS3 iom. att de inte kan tävla grafiskt.

Happ, du har en tendens att skriva arroganta inlägg

Och ja, jag förstod vad du menade men det låter ju som att grafik är någon väääääldigt viktigt för dig. Egentligen tycker jag inte att Gamecube ligger så långt efter PS2 i grafik, då många spel hackar då och då på PS2... Men klart spelen är snyggare till PS2 men det är liksom inte grafiken som gör ett bra spel. Älskar många spel till PS2 och lär göra till PS3, men inte för grafiken Och när vi snackar grafik ligger ju saker som laddningstider, fps drops osv rätt nära till, såna saker är också viktiga. Men men, Rev eller PS3 har inte ens kommit än :X

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Um grafiken är ju inte direkt snyggare på PS2an, titta bara på RE4 till GC och jämnför med PS2an. Dock så klämmer de ju oftan in många snygga filmer på PS2 spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Muck^
Um grafiken är ju inte direkt snyggare på PS2an, titta bara på RE4 till GC och jämnför med PS2an. Dock så klämmer de ju oftan in många snygga filmer på PS2 spelen.

Mjo det är iofs sant. Och många GC-spel är bättre optimerade än många PS2-spel, GTA-spelen har ju rätt störande laddningstider och hack ibland t ex Men men...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

Ganska fjantigt att jämföra konsoler och hur bra man tror nästa generations konsoler kommer vara genom att säga den är si och så många gånger starkrare än den förra.

ps3 35 gånger starkare än ps2 eller vad det var. Hur räknar dom då? Betyder detta att ps3 och 35 gånger högre polycount samt 35 gånger större texturer på alla objekt i spelen? Nej knappast. Allt beror på hur man räknar och när man är ute för att hypa något så brukar man räkna på minst sagt konstiga sätt.
Minns inte hur det var med unreal 3 motorn men som jag minns det så räknade dom att dom hade x antal gånger fler detaljer mer i dom nya modellerna. Men då räknade dom tex med normalmaps och andra effekter vilket ger en felaktig jämförelsebild eftersom vi inte hade normalmaps när förra generationen presenterades.

Beroende på hur dom räknar sin prestanda får vi olika resultat och därmed kan vi inte jämföra konsoler genom att se på dom gamla och lita på respektive företags x gånger snabbare siffra och få fram hur snabba dom nya kommer vara. Vi måste helt enkelt vänta och se hur slutresultaten ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Precis. Men Nintendo har väl sagt själva att Rev kommer att ha ungefär 3-4 gånger bättre grafik än GC?

Det har dom inte sagt, bara något rykte. Men dom har sagt om man tar alla tre konsoler brevid varandra, inkoppplade i en vanlig tv så är det inte någon märkbar skillnad mellan grafiken.

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Liten har jag förstått att den ska bli, men när man ser jämförelserna så är den verkligen LITEN. De har ju även sagt att detta bara var en prototyp som kunde bli lite mindre innan den skulle lanseras *dreggel*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Allt handlar inte om prestanda.

Så sant. Men sen när vart prestanda en nackdel?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Så sant. Men sen när vart prestanda en nackdel?

Face the facts, prestanda säljer.

Om man ser till världens mest sålda spel så har minoritet av dem varit "state-of-the-art" ögongodis. Se The Sims, Civilization, Sim City, Grand Theft Auto, Super Mario *, Pokémon, Diablo, Star Craft, Myst osv. Skulle tro att 10-20% av spelen på top 100 skulle kunna räknas till grafikmonstren (vid den tiden de släpptes givetvis).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Om man ser till världens mest sålda spel så har minoritet av dem varit "state-of-the-art" ögongodis. Se The Sims, Civilization, Sim City, Grand Theft Auto, Super Mario *, Pokémon, Diablo, Star Craft, Myst osv. Skulle tro att 10-20% av spelen på top 100 skulle kunna räknas till grafikmonstren (vid den tiden de släpptes givetvis).

För att inte glömma World Of Warcraft!

Och spela roll vad som säljer ändå kaZmur, inte direkt så att Per Gessle blir bra för att massa köper hans skivor o.o

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Vad kan detta betyda?

Har Nintendo fått ATi att komma på något sätt att göra riktigt bra displacement mapping på ett smidigt sätt i realtid, eller rör det sig om någon ny form av parallax mapping eller har ATi kommit på något revolutionerande (ja, jag vet, komiskt ordval) vad det gäller normal mapping?

Om de nu kommit på något vad det gäller displacement mapping, som gör att det blir en smidig möjlighet utan att skapa enorm ansträngning för GPUn, så kanske Revolution faktiskt har nåt riktigt bra på gång.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Tja man kan ju gämför REV och PS3 med Nes och NEO GEO. NG hade överlägsen grafik och företag som konami bakom sig. Den var dock dyr. Så även om NES hade betydligt sämre grafik så sålde den otroligt mycket mer på grund av priset.

Så pris är onekligen en viktig faktor.

Edit: Detta var ett svar på hela grafik diskutionen.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
Tja man kan ju gämför REV och PS3 med Nes och NEO GEO. NG hade överlägsen grafik och företag som konami bakom sig. Den var dock dyr. Så även om NES hade betydligt sämre grafik så sålde den otroligt mycket mer på grund av priset.

Så pris är onekligen en viktig faktor.

Edit: Detta var ett svar på hela grafik diskutionen.

Och ett bra svar var det. Men det är ju inte så att PS3 inte kommer att sälja. De har ju alla Fanboys att förlita sig på. Samma som kommer att chippa sin PS3 när den kommer. Och sen köper de inga fler spel. Så de kommer bara att gå back på dem i alla fall.. Så kan Nintendo sitta där och gnugga händerna och njuta av att tjäna storkovan.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Man kanske tockmed kommer kunna montera den i fronten på datorn, ser ju ut att vara lika stor som en cdrom-enhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaze84
Man kanske tockmed kommer kunna montera den i fronten på datorn, ser ju ut att vara lika stor som en cdrom-enhet

Och med utgångar så att man kan koppla den till skärmen med... Det vore onekligen väldigt trevligt

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem

oooh som en dvd-spelare till datorn! Me like!

oft.
1. STOP WHINING
2. BLI RIK
3. KÖP ALLT (360,ps3,rev)

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

ni kan ju inte va seriösa när ni säger att ni vill ha den i datorn och koppla den till skärmen?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

syftade på storleken. Som en 5,25" DVD-ROM drive. grr

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Du har en stor tendens att höra det du vill höra.

Jag menar att spelen till Revolution får vara riktigt bra för att tävla med PS3 iom. att de inte kan tävla grafiskt.

Nintendo spelar på samma vilkor som de andra gör. Lägg ner att över huvud taget nämna grafik, IMO skulle SNES fortfarande kunna konkurera med Xbox 360 även om SNES släptes idag. Det finns en anledning till att t.ex spel som starcraft är grymt populära i esports, och inte fan är det grafiken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Nintendo spelar på samma vilkor som de andra gör. Lägg ner att över huvud taget nämna grafik, IMO skulle SNES fortfarande kunna konkurera med Xbox 360 även om SNES släptes idag. Det finns en anledning till att t.ex spel som starcraft är grymt populära i esports, och inte fan är det grafiken.

Du kan inte påstå att grafik inte spelar någon roll, för det är inte sant. Visst, jag gillar gamla spel också, men även de var snygga när de kom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Du kan inte påstå att grafik inte spelar någon roll, för det är inte sant. Visst, jag gillar gamla spel också, men även de var snygga när de kom.

Jag står fast vid att om SNES aldrig var släppt tidigare (men att N64 och GC redan var släppta) så skulle jag inte tveka en sekund att köpa det framför Xbox, då grafiken absolut inte har någonting med saken att göra. Däremot är det inte sagt att den är helt obetydlig, t.ex hade det ju aldrig gått att spela FPSspel på en 8bitarskonsoll, eller strategispel heller för den delen, men den eran där grafiken kunde påverka spelglädjen gick vi förbi vid Nintendo64:an och PS1:an. Bättre grafik än så behövs inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jag står fast vid att om SNES aldrig var släppt tidigare (men att N64 och GC redan var släppta) så skulle jag inte tveka en sekund att köpa det framför Xbox, då grafiken absolut inte har någonting med saken att göra. Däremot är det inte sagt att den är helt obetydlig, t.ex hade det ju aldrig gått att spela FPSspel på en 8bitarskonsoll, eller strategispel heller för den delen, men den eran där grafiken kunde påverka spelglädjen gick vi förbi vid Nintendo64:an och PS1:an. Bättre grafik än så behövs inte.

Det lär du vara ganska ensam om då.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

jag kommer iaf att köpa rev pga alla nes/snes-spel som jag aldrig spelade när jag var liten (anti TV-spels-föräldrar), och som jag är för lat för att köra emulatorer till på PC.
Jag har aldrig ägt en konsoll förän 4 mån sen då jag fick ett megadrive med megacd till av en polare. Jag har haft mycket kul med sonic, sonic 2 o sonic cd,
trots att jag har en ganska okej dator att köra spel på.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

ajdå, kanske inte blir en 150$ konsoll: http://www.gon.se/news.phtml?id=5534

men kommer att va billigaste konsollen.
själv kommer jag köpa den hur som helst,på grund av att jag vill stå och svinga med mitt "svärd" i vardags rummet!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Jag skaffar nog också en, men inte i första taget om den kostar 300$. När den hamnar på <150€ så köper jag...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag skaffar nog också en, men inte i första taget om den kostar 300$. När den hamnar på <150€ så köper jag...

Eller kanske 2000 kr? Eller varför inte 1300 £?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Eller kanske 2000 kr? Eller varför inte 1300 £?

Va? :/ Och din poäng är....?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Eller varför inte 1300 £?

Jag skulle aldrig köpa en spelkonsol för 1300 pund. Jag gillar TV-spel, men jag är fan inte vansinnig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.