Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Tele 2 eller Ip Telefon?

Jag har haft Iptelefon länge nu, den har väl funkat bra..
men igår ringde Tele 2 och erbjöd mig bättre priser..
69:- månaden i avgift, och dessa fick man ringa för till och med..
detta innebär , ringer du för mindre än 69:- månaden så är max räkning per månad 69:-
och de har lägre minut taxa än BBB med..

Enda kruxet som jag ser det är ju att de ej har ringa "fritt" inom sitt egna abbonemang.. som BBB har.. Iptelefon till Iptelefon = Gratis.

men hur ska man göra här?

Update:
Ringde upp BBB.
Och de visste inte ens om Tele 2 nya priser... + att de ej ville göra en deal med mig till längre pris..

på deras hemsida går de ut att de är billigast... som inte stämmer längre. är det falsk marknasföring då?

Jag påpekade det för honom...
då blev han irriterad.. stackaren..

jag avslutade iaf samtalet med att det var ju bra för dem och veta hur det är nu i dagsläget.. och att de bör kolla upp ett sätt att sänka sina priser för att inte mista sina kunder...

Tack och Hej!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

jag ska skaffa denna efter tips här på sweclockers..

http://www.affinity-telecom.com/

Visa signatur
Permalänk

DU kan ju kika på rixtelecoms priser också..

de var billigare än tele2 förrut iaf

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

Kollade lite på BBB's utlandssamtal.
Det står att dom är billigast, bla bla bla.
MEN om man ska ringa till en utländsk mobil då kostar det typ nästa 2 kronor extra minuten!
Så om vi t.ex. ska ringa till en amerikansk mobil kostar det typ 40 öre nu med glocalnet och två spänn med BBB!...
Det tycker inte jag är så mycket billigare iaf...

Kolla så det inte är lika med Tele2!

Permalänk
Medlem

Som CyberVillain sa, skaffa Affinity Telecom istället!

Miniavgift 49:- i månaden som du får ringa för, gratis sverigesamtal dygnet runt. Och billigare mobilsamtal än både tele2 och bredbandsbolaget. Det blir inte bättre än så här!

Permalänk
Medlem

Eller om du inte ringer mycket kan du skaffa digisip. Digisip kontant mini har ingen månadsavgift alls.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Varför inte Digisips fastpris?

Månadsavgift: 79:-
Öppningsavgift fast nät: 0,00:-
Minutpris dygnet runt fast nät: 0,00:-
Öppningsavgift mobilt nät: 0,45:-
Minutpris mobilt nät: 1,98:-

Kan det bli bättre? Mobilt ringer man ju ändå mobilt -> mobilt!!!!
Jag har sparat stora pengar med detta abonnemang och är helnöjd med digisip.

Visa signatur

Asus P4C800/GOLD | P4 3.0/800 | 350W Enermax | 512 DDR PC3200 | Gainward GeForce4 Ti/400 128Mb | Hercules Game Theater 6.1 | Samsung SyncMaster 19" 900SL+ (1600x1200/85Hz) | Plextor DVD-RW 708A | Windows XP Pro | Fuji FinePix S304 Digitalkamera

Permalänk
Medlem

Då är ändå Affinity Telecom billigare! Om du inte ringer mer än 133 samtal i månaden alltså för då blir Digisip billigare eftersom Affinity har tar 59öre i öppningsavgift. Men hur många ringer mer än 133 samtal i månaden?

Affinity Telecom:
Månadsavgift: 0kr (miniavgift 49:- som man får ringa för)
Öppningsavgift: 59öre/samtal
Minutpris sverigesamtal: 0kr
Minutpris mobil: 1.59:-

Om man binder sig i 12 månader får man telefonidosan gratis av Affinity, annars kostar den 699:-. Hos Digisip kostar den 1000-1500:- enlig deras hemsida. Dessutom tar Digisip en startavgift på 59:-..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maw
Då är ändå Affinity Telecom billigare! Om du inte ringer mer än 133 samtal i månaden alltså för då blir Digisip billigare eftersom Affinity har tar 59öre i öppningsavgift. Men hur många ringer mer än 133 samtal i månaden?

Affinity Telecom:
Månadsavgift: 0kr (miniavgift 49:- som man får ringa för)
Öppningsavgift: 59öre/samtal
Minutpris sverigesamtal: 0kr
Minutpris mobil: 1.59:-

Om man binder sig i 12 månader får man telefonidosan gratis av Affinity, annars kostar den 699:-. Hos Digisip kostar den 1000-1500:- enlig deras hemsida. Dessutom tar Digisip en startavgift på 59:-..

Det är möjligt att det blir billigare. Förutsatt att man ringer för minst 49 kr i månaden, det vill säga. Annars är ju digisip billigare.

Och en ATA kan man köpa i vilken respektabel datoraffär som helst.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Det är möjligt att det blir billigare. Förutsatt att man ringer för minst 49 kr i månaden, det vill säga. Annars är ju digisip billigare.

Och en ATA kan man köpa i vilken respektabel datoraffär som helst.

Det var inte ditt inlägg jag bemötte, det var ProXyons... Självklart blir Digisip kontant mini billigare om man ringer få och korta samtal!

Permalänk
Avstängd

för er som undrar så verkar kan jag inte hitta några supernegativa poster om Affinity på Cint.. detta hittade jag dock...

http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=15454

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var dåligt av Affinity helt klart! Som operatör ska de veta vad som gäller. Till och med jag vet att 020(0) enligt lag måste vara gratis och inte komma på fakturan..

Nåja, de rättade sig iaf när de fick reda på hur det låg till! Men helt bra var det inte...

Permalänk
Avstängd

enda risken är att föraget verkar välldigt litet... Men vafan det borde inte vara några problem.. Ska beställa nästa vecka iaf...

Visa signatur