Permalänk

Hjälp - Min nya laptop mår inte bra

Tjena grabbar skulle behöva lite hjälp med min nya laptop jag köpt för 1 månad sen. Det är en Fujitsu siemens, amd sempron 3300+ processor, 512 mb ram. Den går dock ganska långsamt, när jag kollar under "systemegenskaper" så står det att datorn går i 626Mhz. Nästa gång jag tittar står det en annan siffra där. Lite konstigt. Sen blir den otroligt varm också, fläkten går för fullt hela tiden, låter endel då. Tänkte därför ta hjälp av eran expertis och fråga vad ni tror kan vara felet. All hjälp mottages med glädje. Ha de!½

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att processorhastigheten visas vara lägre än max beror väl på en funktion som låter den gå ner i hastighet när deninte används till fullo = spara batteri o mindre varmt.

Men att fläktarna går hela tiden är mysko. Jag vet en annan som fixade det problemet genom att uppdatera BIOS, prova det du med och om det inte funkar är det bara att lämna in den till inköpsstället och få den fixad.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)