starta webbbutik med "udda" moddartiklar

Permalänk

starta webbbutik med "udda" moddartiklar

jag hade tänkt att starta en webb butik med olika modd artiklar, fast jag vet ju inte exakt vad man ska ta in som inte finns lätt att få tag på (altså kunden) , vanliga LCD/grafiska ska in, lite dioder + färdig lödda lcd mm, kanske usb lcd

men kan ni inte komma med förslag på vad man skulle kunna ha att sälja till moddtokiga människor

mvh Babel Haffo

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Permalänk

hehe udda saker ville jag ha och det fick jag, kaffetvål
12v fjärrstyrda kittet var en mycket bra ide
fler ideér är välkommna

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

Den där militärswitchen kan man hitta för mycket mindre pengar på biltema

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Permalänk

En liten varning för xoxide.com bara, var en sambeställning som hade stora problem med deras leveranser. Tror inte de fick ngt till slut.

Edit: Hittade tråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=10342...

Edit 2: De beställde grejo för cirka 500 dollar, paketet "försvann". Efter det så krånglade återbetalningen av pengarna, sedan dog tråden... så om de fick några pengar tillbaka eller förtäljer inte historien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
En liten varning för xoxide.com bara, var en sambeställning som hade stora problem med deras leveranser. Tror inte de fick ngt till slut.

Edit: Hittade tråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=10342...

Edit 2: De beställde grejo för cirka 500 dollar, paketet "försvann". Efter det så krånglade återbetalningen av pengarna, sedan dog tråden... så om de fick några pengar tillbaka eller förtäljer inte historien.

Han söker bara tips till produkter han kan sälja, tror inte han skulle handla dom från xoxide och sen sälja.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Han söker bara tips till produkter han kan sälja, tror inte han skulle handla dom från xoxide och sen sälja.

Iofs, men man vet ju aldrig om han kanske skulle fått för sig att beställa hem ngt från dem...

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

gizmod??? han har lagt ner.

ok tack för alla xoxide länkar, men finns det inte några utanför europa så som japan, dom lär ha tuffa små komponenter/saker

Visa signatur

Permalänk

ehmm, offtopic, men e inte denna tråden på helt fel kategori?

Permalänk
Medlem

Var skulle du vilja ha den?

Permalänk
Medlem

http://www.thinkgeek.com/ har rätt mysiga saker, värt att smurfa runt där ett tag...

Det skulle verkligen vara trevligt om det dök upp nått i sverige med den stilen...från usa är det så j'vla höga fraktavgifter.

Visa signatur

[workstation] Mac Pro 2x2.66GHz Dual-Core Xeon, ATI Radeon X1900 XT 512MB, 11GB 667MHz FB-DIMM, 2x 500GB RAID0 & 250GB HDD | OS 10.6
[server] Antec PlusView 1000AMG, Asus P5E-VM DO, Intel Core 2 Duo E5200, 4GB RAM, 4x 1TB RAID5 & 160GB HDD | Windows Server 2008
[netbook] AAO ZG5 8.9", Intel Atom N270, 1GB RAM, 120GB HDD | Windows XP

Permalänk
Medlem

En Hacker-Hatt skulle vara najs.

http://www.thinkgeek.com/apparel/hats/6345/

Visa signatur
Permalänk

offtopic:
Konsument - Butiksguiden
eller
Programmering - Webdesign - Grafisk design

detta har väl ändo inte med modifikationer eller chassin och göra?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[workstation] Mac Pro 2x2.66GHz Dual-Core Xeon, ATI Radeon X1900 XT 512MB, 11GB 667MHz FB-DIMM, 2x 500GB RAID0 & 250GB HDD | OS 10.6
[server] Antec PlusView 1000AMG, Asus P5E-VM DO, Intel Core 2 Duo E5200, 4GB RAM, 4x 1TB RAID5 & 160GB HDD | Windows Server 2008
[netbook] AAO ZG5 8.9", Intel Atom N270, 1GB RAM, 120GB HDD | Windows XP

Permalänk

toppen idé det här med att starta en sådan wedd butik tror du skulle bli mkt populär om du tar hem lite udda saker som t.ex. nåra av dom som är postade i det här forumet, jag skulle iaf handla av dig;)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Najjs! Starta en butik! Det är nog många modders här som skulle handla av dej

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Fixa in dom grejerna som kommit upp som förslag och lägg ett vettigt pris och jag kommer handla myyycket

Skaffa gärna in peltierelement också.

Gärna också cpu kylare och sådana saker.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Skulle du lyckas få in detta tangentbord i svenskt utförande.

Speedlink Ultra flat metal illuminated keyboard.

Så skulle jag bli glad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Skulle du lyckas få in detta tangentbord i svenskt utförande.
http://www.gc-plus.de/img/large/sl-6466_1.jpg
Speedlink Ultra flat metal illuminated keyboard.

Så skulle jag bli glad.

najjs tgntbord! ser jag fel lr är det som är på bilden svenskt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex

Ja, det verkar vara tyskt. Men snyggt ändå.

Permalänk
Medlem

Hmm.. jag har sett det där tangenbordet i någon butik, kommer dock inte ihåg vilken... Ska kolla runt lite

edit: Hittade det, dock så var det inte den lysande modellen, länk:http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SL-6465.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex

Det är Tyskt, om du kollar vid ÅÄÖ där så ser du ett typiskt tyskt ü.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En sån där energimätare har jag sett på typ classe lr jula.. är nog ganska lätta att få tag på i sverige.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
Hmm.. jag har sett det där tangenbordet i någon butik, kommer dock inte ihåg vilken... Ska kolla runt lite

edit: Hittade det, dock så var det inte den lysande modellen, länk:http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SL-6465.

Jo jag vet att den versionen finns. finns även på webhallen. men det är just det tangetbordet med belysning som jag tycker är finare.

Visa signatur
Permalänk

hej hej, tack för alla tipps , trode inte folk var så tokiga i udda grejjer.

släng på bara med mer udda grejs så får vi se vad som dyker upp. fast det lär ta ett tag innan butiken kommer igång, kanske runt sommaren (då cashen finns)

keep up the good work

Visa signatur