Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

funkar denna slangen bra?

jag funderar på att skaffa denna slangen till mitt vattenkylningssystem: http://komplett.se/k/ki.asp?sku=313681&cks=PRL

jag har dessa snabbkopplingarna som jag köpte tidigare
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=302339&cks=PRL

det jag undrar är om det klarar o hålla tätt.. jag va hos gtek o snacka med dom där o frågade om deras 8/10 slang skulle funka (fast den va visserligen extreeemt mjuk) men dom rekomenderade inte det o kunde inte garantera att de skulle hålla tätt. dom sa att de skulle vara en lite grövre o jag tänkte då på denna slangen.. den är ju den som medföljer aseteks vattenkylningspaket o där sitter de såna snabbkopplingar på alla vattenblock osv

Visa signatur

:)

Permalänk

För allt vad du gör, om du inte sätter stort värde i reklamtrycket, köp din slang på närmaste järn/bygghandel ... 59:- metern för PVC är bara löjligt (om jag inte missat vad "den värdefulla tillsatsen" är).

Permalänk
Medlem

håller med, kvalitet ska det vara

Permalänk

HAHAHAHAHAHA! Tydligen så om man beställer 5m sådan slang från komplett så får man det i fem enmetersbitar! Fy fan va komiskt!

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

ok jag har en förmåga ibland o se längre än näsan räcker då får man väl traska ner till byggvaruhuset o storhandla några meter slang

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
ok jag har en förmåga ibland o se längre än näsan räcker då får man väl traska ner till byggvaruhuset o storhandla några meter slang

se bara till att du får en "färsk" slang. en del pvc slangar som man köper i byggvaruhus kan ha legat ett tag och vara stela som lik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

KÖP INTE PVC! Jag rekomenderar Silicon eller Tygon slang. Jag hade PVC slang till min vattenkylning och den töjer ut sig, den antar formen av nippeln och tappar därför sin spänst. En silicon eller Tygon slang sitter lika spänt hela tiden.

Men dra till järnaffären och köp lite silicon slang (tror inte att de har det) Annars går bensin slang till bilar mycket bra också

//Ryo

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo
KÖP INTE PVC! Jag rekomenderar Silicon eller Tygon slang. Jag hade PVC slang till min vattenkylning och den töjer ut sig, den antar formen av nippeln och tappar därför sin spänst. En silicon eller Tygon slang sitter lika spänt hela tiden.

Men dra till järnaffären och köp lite silicon slang (tror inte att de har det) Annars går bensin slang till bilar mycket bra också

//Ryo

har också upplevt att pvc slangen blir töjd och tappar sin spänst med tiden.
men eftersom han ska använda snabbkopplingar är inte silikon slang att rekommendera
eftersom den är för mjuk.

Visa signatur
Permalänk

Om det där är en vanlig instickskoppling så är det rätt så viktigt att slangen är ganska styv, antingen i materialet i sig, eller att den har rätt bra godstjocklek. Kopplingarna används nämligen normalt i tryckluftssystem, ihop med plaströr (PA om jag inte misstar mig). Tunnväggig PVC vete tusan om det heller är att rekommendera. Men, det är ju bara att prova, det kanske går alldeles utmärkt - slang är billigt...

Permalänk
Medlem

http://www.clasohlson.se/shop/store/fs_mm.asp?CatPath=Eq0q121...

5m räcker och blir över, kört med samma slang i snart 3 år, funkar super

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |