Permalänk
Medlem

Dremla i glas?

Hej gubbar!

Har ett litet ljusprodjekt för mig och skulle behöva såga bort på en sån här lampa för att få bättre spridning.

http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/323570_X_2004...

Har försökt med vanliga kapskivor som medföljde min dremel men var inte enns nära på att funka, stenhårt glas och ganska kraftigt också. Blir det stor skillnad att testa diamans-kapskivor 6st för 100:- eller blir jag bara fattig och ennu mer förbannad tro?

Dremel är väl det enda ja tror på förövrigt då lampan är rätt skör, redan spräckt 3 st på diverse olika brutala försök..

Ni som testat diamantplattor, va har ni att säga blir de en stor skillnad?

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk

vad är det du vill såga/kapa av egentligen?
göra reflektorn mindre eller vad?
för du kommer ju fortfarande ha samma strålningsvinkel om man säger så...

bästa alternativet för dig isåfall är ju att köra vanlig halogen utan reflektor typ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip Thulin
vad är det du vill såga/kapa av egentligen?
göra reflektorn mindre eller vad?
för du kommer ju fortfarande ha samma strålningsvinkel om man säger så...

bästa alternativet för dig isåfall är ju att köra vanlig halogen utan reflektor typ...

Jo jag vill göra reflektorn mindre, tror det ska fungera ungeför som ja tänkt mig. Testat att köra utan och de funkar inge vidare alls, lyser inte speciellt mycke rakt framåt då lampan inte är konstruerad så. Hade de inte vart för de måste vara 12v så hade jag ju självklart köpt en vanlig stark glödlampa.

Vet du nått om diamantskivorna eller några kaptipps?

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Hjälpsam

Varför inte köra på en 32-2190 till exempel i stället?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Varför inte köra på en 32-2190 till exempel i stället?

Varför inte läsa?

Citat:

Testat att köra utan och de funkar inge vidare alls

OnTopic: det finns "spot" också, 15-20°vinkling.. dock skitsvåra att få tag på när alla fjortis pojkar vill ha sådan i moppe/bil/epa/apa/arsle...

Allternativ är lite olagligt.. om man är moralkärring.. fast dom snor ju från oss med sina priser, hoppa på en gammal tågskrälle och gå till vagnerna med små väskhyllor som går på tvären, stor svart klump med två brytare och en sådan lampa i mitten, 1.5-2cm i diameter

"fast dom snor ju från oss med sina priser"? billigare att bränna med Dodge Ram B250(5.2L V8) Nomad till stockholm(120km) än att ta tåget om man är fler än 2pers

EDIT: jäkla senil jag blivit, det går bätre med diamantskivor och jävligt lågt varvtal samt låta glaset kyla lite mellan "slipningarna"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Risken finns att glaset är härdat... då gär det inget vidare oavsett vad du kapar med, men försök för all del. Skydda ögonen bara.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

använd skyddsglasögon gärna av modellen helslutande runt ögonen o munskydd helst för man känner sig som en astmatiker när man få ner sånt damm i halsen! jag köpte för några dar sen på classe ett 5 pack med glasfiberförstärkta kapskivor till min dremel o dom är skitbra! dom går typ aldrig sönder plus att dom håller väldigt mycket längre!

20-5776 5 st glasfiberförstärkta 32x1,0 mm 99,00

Visa signatur

:)