Fjärrstyrning av playlist för projektorvisning?

Permalänk
Medlem

Fjärrstyrning av playlist för projektorvisning?

Hej. Söker nått program som jag kan fjärrstyra en server eller dylikt som är kopplad till en projekter och visa upp det jag vill, lägga till saker i playlisten och ändra utan att det syns på projektorn. Ska ha för LAN-bruk. Så jag kan visa musikvideos och så, och välja ordnignar och även lägga in en film att visas med laninformation och annat viktigt.. Finns det något sätt att få?

Om det är möjligt vill gärna ha så att när jag visar en musikvideo eller film så visas dne med ljud och allt, när jag visar laniformation ex; powerpoint, film utan ljud eller en bild så vill jag ha annan musik gå i bakgruden? tror inte det går så utan man får köra manuellt.

Nån som har nått tips på hur vi ska göra?

Mvh. Michael Johansson

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Du kopplar in projektorn som en sekundär skärm. Har du ett hyffsat nytt ATI eller NVIDIA grafikkort så finns det inställningar som gör att film visas i fullscreen endast på den sekundära och samma sak går att göra i powerpoint.

Alltså kan du köra en presentation eller film samtidigt som du kan göra annat på din vanliga skärm.

Vill du en speciell låt i PWP-presentationer så är det bara och infoga som ett objekt när du gör presentationen, vill du ha något annat som rullar så kan du ju bara dra igång en winamp-playlist?

EDIT: läste lite slarvigt, angående fjärrstyrningen så kan du köra med windows inbyggda eller någon separat programvara tex ultraVNC.