När kommer Ubuntu Dapper Drake i stabil utgåva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Tack för guiden, men det gick ändå inte
Får vänta tills det blir lite vanligare.

Skummelt... vart gick det snett?
Testade du att installera DRI först?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Jag prövade det ja, men det ville sig inte. Den klagade på att något saknades. Kommer inte ihåg vad bara =/
Och jag var lite osäker på om man får Mesa till Ubuntu från början.

EDIT: Vänta nu. Trojan1313! var det inte du som hade samma dator som mig?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Jag prövade det ja, men det ville sig inte. Den klagade på att något saknades. Kommer inte ihåg vad bara =/
Och jag var lite osäker på om man får Mesa till Ubuntu från början.

EDIT: Vänta nu. Trojan1313! var det inte du som hade samma dator som mig?

Jag fick också error första gången jag testade det, men sen fick jag en howto av någon här på forumet med hur man skulle göra.

Det misstaget jag kan se att jag gjorde var att köra i810 innan common (elelr om det var efter, ialalfall tvärt emot vad det stod i HOWTOn), och då fuckade det sig.

Offt:
Jo visst är det det kompis.
Den funkar inte nu dock, pillade lite på insidan (ajja bajja!) och poff, ingen signal till skärmen.

Sitter på en gammal P3 1.0ghz (server-dator, men jag använder den till annat också) och en sprillans ny 1.5ghz Celeron M laptop.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Jag fick också error första gången jag testade det, men sen fick jag en howto av någon här på forumet med hur man skulle göra.

Det misstaget jag kan se att jag gjorde var att köra i810 innan common (elelr om det var efter, ialalfall tvärt emot vad det stod i HOWTOn), och då fuckade det sig.

Offt:
Jo visst är det det kompis.
Den funkar inte nu dock, pillade lite på insidan (ajja bajja!) och poff, ingen signal till skärmen.

Sitter på en gammal P3 1.0ghz (server-dator, men jag använder den till annat också) och en sprillans ny 1.5ghz Celeron M laptop.

Ajaj låter inte bra
Tack för tipset dock. Ska prova senare, hinner inte nu.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt