Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Hmm Gotall, om du nu har nätagg, moderkortets ingångar på undersidan, hur skall då allt detta kunna stå upp? Alla, kablar måste ju komma in? Har du kanske någon lösning på detta redan?

Hade gött!!

nepps .. jag famlar i blindo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
nepps .. jag famlar i blindo

Thihi, lycka till mannen, blir hur grymt som helst detta!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Ser inte mycket ut för världen nu men det blir nog jeavligt coolt

Så jag skriker

FFFF5555!!!!!!!11one !!! >.<

UPDATE!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skitballt! Hur blir det med nätagget? Fläkten kan väl inte blåsa rakt ner i golvet/bordet? Och hur ska du få ut sladdarna från undersidan sen?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Jag har ett skyltdocks huvud!!

Visa signatur

SQ-50L <3

Permalänk
Medlem

Oki liten update...

ok har kirrat iordning den lilla fyrkantiga biten jag visat tidigare .. gjort hål för 120mm fläkt .. denna skall fästas upp på sidan av chassit så den gämnar av ytan så fläkten ligger rätt..

ok har tänkt cd ska hamna i ryggen .. inget jag behöver se utan bara den finns där .. så ryggen kan bli bra..

den passar med lite glapp..

sätter en pappskiva emellan så jag kan spackla utan att spackla fast cd´n

ok efter lite tid .. spackel och slipande .. inte klart men en bit på vägen ..

lite mer imorron på denna så ska den se bra ut..

ok nu kom jag på en grej .. jag har ett frigolit huvud jag stampat på .. skurit av lite från .. målat lite på haft som test docka för färgnyanser etc .. ser ut som skit helt enkelt..

men man kanske kan göra ett buvud med den som hjälp .. ska det göras skall det göras själv .. annars fusk

ok den e ganska platt , täckt med olika färger etc .. men kanske kan funka som grund..

ok på me lite chockladpudding.. eeh eller spackel..

bygger på snoken lite extra då den nästa var helt platt innan

lite orolig efter detta då frigolit har en tendens att "smälta" när det kommer i kontakt med starka ämnen .. men detta verkar funka hyffsat..

problemet nu är att huvvet är ju fyllt med frigolit så jag borrar ett hål..

gör hålet lite större.. och där ser man problemet .. skallen skall vara tom .. "just nu"..

som jag sa tidigare så reagerar frigolit med starka ämnen .. och det enda starka jag har är sprayfärg .. så det får duga just nu ..

här ser man efter ett par timmar hur det har smält bort en del .. går lite segt men tid har man

passar på att slipa lite på den spacklade biten .. och självklart var det lite tunnt på vissa ställen .. men det löser sig ..

spacklar på igen .. och väntar på att det ska torka..

efter 30min väntande och efter lite mer slipande så har jag råkat slipat för mycke på 2 ställen igen .. men nu ser man att det kanske funkar faktiskt .. nu vet jag dock inte om huvvet kommer användas men det ltar åt det hållet

fortfarande väldigt mycke kvar men går framåt..

då det var ett helsikes tjat om huvud så var man ju tvungen att kirra nåt och jag tror jag är på rätt spår

Permalänk

hehe fint huvud
vadå hjärnsläpp han fick
lär er av det här.. starka ämnen gör sådär med eran hjärna

men frågan är ju, varför vill du ha ett tomt huvud? vad kommer gömma sig inuti det?

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

en fördel med att vara modd-erator är att man kan bumpa upp sin(a) trådar i projektloggs avdelningen
tkr det borde vara så för alla trådar i projektloggs delen så man slipper gå igenom var enda tråd för att se om ngn har uppdaterat :B
ser bra ut iaf

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
hehe fint huvud
vadå hjärnsläpp han fick
lär er av det här.. starka ämnen gör sådär med eran hjärna

men frågan är ju, varför vill du ha ett tomt huvud? vad kommer gömma sig inuti det?

Jag hoppas på ögon som lyser rött!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
en fördel med att vara modd-erator är att man kan bumpa upp sin(a) trådar i projektloggs avdelningen
tkr det borde vara så för alla trådar i projektloggs delen så man slipper gå igenom var enda tråd för att se om ngn har uppdaterat :B
ser bra ut iaf

dom åker väl upp med automatik när man uppdaterar, för alla?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

dom åker väl upp med automatik när man uppdaterar, för alla?

Nix, vi vanliga dödliga får redigera det första inlägget istället för att skriva ett nytt.

Permalänk
Medlem

oki.. hade jag ingen aning om ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Nix, vi vanliga dödliga får redigera det första inlägget istället för att skriva ett nytt.

Antar att han menar att tråden flyttas upp i listan med trådar när man redigerar sitt inlägg.

EDIT: Man är dryg som vanligt...

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

det löser jag genom att inte lägga in mer bilder där :).. nu tebax till on topic..

Permalänk
Medlem

Jävlar va nice
Mycke spackel blir det! Antar att du har fått bort all frigolit nu, men annars är aceton eller bensin väldigt effektivt

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

oj, missade updaten i förra inlägget

jäkla läckert!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Avstängd

Du är galen!

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Som tredox sa, har du inte fått bort frigoliten än, så stick och köp en halvliter bensin och häll i det stackars huvudet. Sen om du vill (och använder spackel som tål värme) så kan du tända eld på't, för att få bort resterna

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Fasen. Det är redan sagt, men jag säger det igen. Du är galen! Fast grymt coolt.

Du kommer ha en riktigt originell dator. Jag har självklart bevakat byggtråden och ska följa den med spänning.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

för er som undrar över hålet i huvudet: se Terminator 2 Directors cut så vet ni vad hålet är till för

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Förbannat snyggt. Allt kapande i huvudskålen för mina tankar till Hannibal Lector

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Aceton funkar bra för att smälta frigolit. http://school.chem.umu.se/Experiment/127

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

jo jag vet att starka ämnen smälter frigolit .. men som jag sa allt jag hade var just sprayfärg ..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
ser bra ut iaf

precis inga bananrepubliksfördelar här inte, ge alla rättigheter att bumpa sina projektloggar......

Sgt. Stinger: förövrigt så heter den Terminator 2: More then meets the eye.. rätt ska vara rätt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu börjar de ju likna nånting GoTaLL

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Armar å ben också.

Permalänk
Citat:

jo jag vet att starka ämnen smälter frigolit .. men som jag sa allt jag hade var just sprayfärg ..

ja men det hade räkt med att tagit något starkare lim du hade hemma det fungerar perfekt

Permalänk
Medlem

Haha det här såg riktigt bra ut. Hur fan kan du komma på allt!??

Permalänk

ehhe smart de med att frigolit ..

dock om man vill leka med eld så dränk in frigolit i bensin o tänd på brinner nästan med osynlig låda

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
ehhe smart de med att frigolit ..

dock om man vill leka med eld så dränk in frigolit i bensin o tänd på brinner nästan med osynlig låda

Inte om man blandar i lite litiumklorid, eller valfri annan metall

röken lär dock inte vara så hälsosam

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar