Permalänk
Medlem

jo så kan det vara .. dock är all frigolit borta nu och update kommer senare ikväll

Permalänk
Medlem

vad ska du egentligen ha den där människodatorn till om man får fråga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fedor
vad ska du egentligen ha den där människodatorn till om man får fråga?

Långt Svar: jag kan ju itne svara för GoTall men jag själv tycker att det bara är roligt att skapa något, använda sin kreativitet å sånt...
så varför inte göra det med datorer om man är datorintresserad....

Kort Filosofiskt Svar: Varför inte ha en?

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S21 FE och iPhone 16 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P1 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Heter skyltdockan Swec eller kommer den typ stå ute i stan och göra reklam åt Swec? Den kanske t o m kan gå när den är färdig?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag skulle tyckte det skulle vara sjukt najs med ett söndersprängt huvud, eller liknande.

Permalänk
Medlem

oki liten update ..

oki frigoliten som skapade en del "prat" är veck .. stod över natten och nu är den borta..

huvudet är kanska kantigt etc och en del punkter som är nästan lövtunna..

skulle kunna tro han skulle ha horn ..

från det ena till det andra .. var i förrådet och letade lite delar bland kassarna med skit man inte vill slänga .. och hittade denna.. skall filas lite ..

har sagts "eeh vore coolt med röda lysande ögon" , nepps gillar inte iden .. men nåt ska man kunna göra

inte så snyggt ännu men det kommer ..

så då var det klart .. grejjen jag filade på sitter i skallen som hållare .. snyggt va :), då kan man ju undra vad jag gjort .. eller?

för tillfället ser det ut så här .. men man e ju tvungen att ta med huvvet in å kolla så elektroniken funkar ..

tempmätare .. blev lite coolt .. och får jag säga det själv .. vart det bättre en 1st diod..

just huvudet är det en del till att pilla på just nu ..

här håller jag på å kirrar så man kan få i en hdd i skallen ..

kommer sitta ett hål på vardera sida för att kunna skruva fast disken efter man stoppat i den ..

som ni sett är det massa ojämnheter och små "mål" i skallen och det är inte så kul att så å spackla på massa slipa ner å få nytt hål etc så sprutspackel är bra

detta spackel fyller de minsta hålen , och visst det blir lite ojämnt men det tar man lätt bort med fint sandpapper efter sen .. ska vara massor med sprutspackel..

ok detta är det sista för ikväll men kör igen imorron

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Stiligt värre!

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk

man kan inte göra annat än att beundra mästerverket.. men borde den inte få ett till öga ??

Permalänk
Medlem

Smart idé det där med tempmätaren Första tanken när du plockade fram den där metall/plastbiten va att du skulle stoppa i en liten LCD att koppla till paralellporten, men det blev ju grymt med tempmätaren

Edit: Vad har du för planer gällande munnen? Kanske stoppa en vanlig, lite större LCD där?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

lol munnen borde vara för dvd:n

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nä då tycker jag mer att han ska ha en fläkt där, som kyler hårddisken, blir som om han andas in väääääldigt djupt, eller blåser ut väldigt mycket, beroende på vilket håll han skulle sätta fläkten på då..

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Jag tycker munnen ska va som den är ... om dvd .. lätt en slot in då ..
eller en sån där fläkt som ser ut som ett ccd rör typ

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Andra ögat ska såklart vara en hårddiskindikator!

Kolla in den här modden: http://www.metku.net/?sect=view&n=1&path=mods/hdd_eyez/index_... (speciellt filmerna på sidan 3).

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Kul att vi har dessa elite modders här inne på sweclockers.
Keep up the awsome work!

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk

Jag tycker inte att munnen ska vara ntt som drar till sig allt för mkt uppmärksamhet igentligen.. Risk att det ser för rörigt ut då eller vad man ska säga.. O d vore ju en katastrof att förstöra allt det extrema arbete som du lägger ner..
Absolut 100% Nice..

Permalänk
Medlem

ahh, älskar såna här moddar!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Ögat borde vara rött förståss.. skulle sett mer ondskefullt ut... (Rött=ont, Blått=Gott)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Hmmm.... bugget sticker ut från mängden iaf

Men, välgjort och jag tänker inte säga om det är snyggt eller inte förrän jag ser slutresultatet

Men, eftersom du brukar göra svinsnygga saker så har jag höga förväntningar

Permalänk
Medlem

förhoppningsvis blir det bra i slutändan .. håller på för fullt med lite småprylar som inte syns men som skall kirras och saker tar sin lilla tid

men det blir nog bra ..

just nu söker jag en liten tft skärm .. max 15"

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande GoTall! Du verkar ha kul när du moddar. Inget fel på din fantasi heller.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

im just a healthy man in a sick world..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
im just a healthy man in a sick world..

Hejaheja!

Permalänk
Medlem

Det där huvudet håller på att ruggigt bra, dock är jag lite skeptisk till den där "tempmätaren", förstör symetrin på, enligt mig, ett negativt sätt... Men "hornen"(hålen) i panna är däremot helt underbara
Hoppas på att snart få se mera

Permalänk
Medlem

Visst, andra ögat skulle kanske vara en hdd indikator, men isåf i samma fyrkantiga form som displayen på andra ögat...och samma färg, annars ser det lite konstigt ut enligt mig...fast det kanske e jag som e lite konstig?

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Tycker samma sak som föregående talare, det ser lite strange ut när man bara har en display....
okej, det kan vara som glasögon om du sätter dem i bågar.. men annars förstör det symetrin.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Istället för en tempmätare så kan du ju ha en plexiskiva där och en eller två dioder bakom som blinkar när hdd laddar, blir en fränare effekt tror jag

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem

var har du köpt skyltdockan, och hur mkt fick du ge för den? , jag har haft samma vision, om att göra en skyltdockedator, men studiebidraget tillåter inte sådana ekonomiska galenskaper...
och om du redan har svarat på det tidigare, så ber jag om ursäkt för att jag inte läst igenom hela tråden än...