Fury Warriors! [WoW]

Permalänk
Inaktiv

Rogues i plate. Någon? ^^

Håller med om fury wars. De äger!

Permalänk

_end_of_discussion_

(EDIT: obs inte ens deathwish)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Får man verkligen göra reklam för sina egna "affärer" här på forumet?
Får man länka till otillåtet material?

Är man nyhetsredaktör får man nog det ska du se.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Någon som har en server o rekommendera, tröttnat på Xavius där horde vinner hela tiden och alla springer runt med USF och IBS. Medans alliance inter har vunnit en enda gång ännu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Någon som har en server o rekommendera, tröttnat på Xavius där horde vinner hela tiden och alla springer runt med USF och IBS. Medans alliance inter har vunnit en enda gång ännu.

Lightning's blade är rätt ok, förutom att alla guilder hatar varandra, det är sjukt dålig stämning, horde vinner alla bg osv. Men om man hittar en bra guild och håller sig till den och försöker att inte läsa forumet är det en bra server. Nästan aldrig lag, och aldrig köer. Och trevliga människor i stort sett, om man inte är i "fel" guild

Permalänk
Medlem

Jag gillar fury skarpt min gear kan du se här Profil
den stämmer nästan helt, har band of accuria istället för painweaver, Cloak of the honor guard istället för cape of the black baron, och visst kan man få iväg bra med skada, mitt heroic record är 1.3k något, cleave 1.1k, bara mata på som fan, i MC och sånt där jag numera slipper tanka, är jag nästan alltid etta på damage, mycket roligt

(ja min build är sämst)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej

apspektakel: Missration fixar man med många +hit items ;>
[/B]

Items det kunnat vara +ap / crit på ;O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Items det kunnat vara +ap / crit på ;O

Well +hit är jävligt viktigt som fury då man har en högre missrate än MS, så det är värt att gimpa sig lite. Sen finns det items med AP, crit och +hit, och dom är rätt många faktiskt

barnarbetare: den där critten var söt men du har väl Untamed Blade ändå? Den proccen + crusader proc och den där critten är inte så speciellt tbh.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Well +hit är jävligt viktigt som fury då man har en högre missrate än MS, så det är värt att gimpa sig lite. Sen finns det items med AP, crit och +hit, och dom är rätt många faktiskt

Men det var det jag menade
Ska man ha låg missrate som DW får man ge upp en hel del ap och crit.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
Jag gillar fury skarpt min gear kan du se här Profil
den stämmer nästan helt, har band of accuria istället för painweaver, Cloak of the honor guard istället för cape of the black baron, och visst kan man få iväg bra med skada, mitt heroic record är 1.3k något, cleave 1.1k, bara mata på som fan, i MC och sånt där jag numera slipper tanka, är jag nästan alltid etta på damage, mycket roligt

(ja min build är sämst)

Onyxia Tooth Pendant är bättre skulle jag säga. Sen är ju Pussiant Cape också finare pga +hit. Wristguards of True Flight skulle nog inte vara helt fel heller.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
Jag gillar fury skarpt min gear kan du se här Profil
den stämmer nästan helt, har band of accuria istället för painweaver, Cloak of the honor guard istället för cape of the black baron, och visst kan man få iväg bra med skada, mitt heroic record är 1.3k något, cleave 1.1k, bara mata på som fan, i MC och sånt där jag numera slipper tanka, är jag nästan alltid etta på damage, mycket roligt

(ja min build är sämst)

Hmm endast +4% hit, lite lite imo.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Visst funkar fury, men enbart om du är en l337 hardcore player..

Har du normal gear, dvs saker som går att få i pickup raid instancer har du inte en chans med fury imo. miss raten är helt enkelt för hög och det tar för lång tid att göra nån ordentlig skada. I alla fall i pvp..

Låt roguesen stå där och vifta med sina knivar men warrriors ska köra 2h..

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Onyxia Tooth Pendant är bättre skulle jag säga. Sen är ju Pussiant Cape också finare pga +hit. Wristguards of True Flight skulle nog inte vara helt fel heller.

japp, tyvärr valde jag onyxia blood talisman >.< annars jagar jag både wristguard och pussiant, men azeurgos kommer vi inte och dödar så ofta tyvärr >.<

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk

Jag har en 54 warrior, är det ingen idé att köra fury med honom då eller?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av philipabcq
Jag har en 54 warrior, är det ingen idé att köra fury med honom då eller?

Ja då, bara att prova på! Skaffa Thrash Blade och nått snabbare vapen till offhand så ska du se på skojj.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Ja då, bara att prova på! Skaffa Thrash Blade och nått snabbare vapen till offhand så ska du se på skojj.

hehe okej, då ska jag göra det

tips på hur jag ska använda mina talents då?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av philipabcq
hehe okej, då ska jag göra det

tips på hur jag ska använda mina talents då?

Ber om ursäkt för det sena svaret, men kolla länken i min signatur så ser du ett möjligt sätt att lägga dem.

Edit: http://tinyurl.com/mtyw4 Här har jag en build där du mer kan ha antingen dual wield eller 2h vapen. Självklart kan du flytta om poängen, improved intercept är egentligen en PVP talent så du skulle kunna lägga dem i improved zerker rage till exempel om du ska köra pve mest. Och ska du köra mest raid pve så kan du ju skippa blood craze och lägga fullt i imp battle shout och ta de andra poängen nån annanstans.

Edit2: http://tinyurl.com/ed4be Är en annan variant.

Gör man 20/31/0 kan man ju få 3p i 2h spec åxå, men ändå ha Blood Thirst, om det nu är värt det.

http://tinyurl.com/mrmrm Har bara 14p i Arms ... visst man ser inte lika höga crittar i gult men i stället så slipper man dras med Deep Wounds och så kan man få med sig ännu mer mumma från fury trädet. Sugen på att testa den själv ... några tankar?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

http://www.thottbot.com/?i=10591 (Deep Woods) + http://www.thottbot.com/?i=40555 (The Lobotomizer) Furyspecc

eller TUF och MSspecc http://www.thottbot.com/?i=40529 ?

Har inget bra gear alls lite randomblåa och lite valor

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Well +hit är jävligt viktigt som fury då man har en högre missrate än MS, så det är värt att gimpa sig lite. Sen finns det items med AP, crit och +hit, och dom är rätt många faktiskt

barnarbetare: den där critten var söt men du har väl Untamed Blade ändå? Den proccen + crusader proc och den där critten är inte så speciellt tbh.

Jag märker att kunskapsnivån ligger högt här. Crusader stackar inte med utb.
Men ja, det var en UTB proc när screenen togs, men visa mig en högre ms.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barnarbetare
Jag märker att kunskapsnivån ligger högt här. Crusader stackar inte med utb.
Men ja, det var en UTB proc när screenen togs, men visa mig en högre ms.

Har jag sagt att den stackar? Eller att jag kan göra en högre ms? Kommenterade bara för det verkade som att du försökte få det att se ut som att du hade vilka vapen som helst (som inte hade någon galen proc då, bloodthirst har ju inget med vapenskadan att göra) och att det där händer hela tiden ^^ Bloodthirst är en grym attack och tycker den äger MS speciellt i raids när man är så uppbuffad och har fint med AP. Sen har jag iofs sett folk göra ~3000 med ms men då är det ju också speciella situationer som du med proccen (recklessness, buffs, etc).

T: Förlorade Claw of the Black Drake till en rogue igår :/ 10 dkp mer än mig hade han, det sved lite >_< Men nästa gång vi dödar Firemaw kanske den droppar ;p

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

Halloj, skulle behöva lite hjälp vid val av fury talents till min warrior. Skulle gärna vilja testa fury men vet inte riktigt vad som passar mig pga av min EQ. vore schysst om ni kunde kola vad jag har http://ctprofiles.net/105968 och sen säga en schysst build, Danke schön

Permalänk
Medlem

Allså, det är massa +critt chance och wpn dmg ifrån amrs trädet.

Ta tex Axe specc eller Polearm specc, +5 critt, det med cruelty = 10% + standard? typ 5% = 15%

Jag säger inte att fury suger, det äger! Jag kör 31/20/0 och det knäcker!

Min build: http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

Visst man crittar sjukt mycket med fury men vad gör det om man inte gör någon skada.

31/20 build och Maydie >> Er alla, L2P...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
[B]text/B]

Eh... "Jag säger inte att fury suger, det äger!" "31/20 build och Maydie >> Er alla, L2P..."? Vad har vanlig tråkig MS-build med att fury äger att göra? Och vad har det med "learn 2 play" att göra?

Sluta göra bort dig, med rätt vapen kan man göra helt galen skada med fury. Och det där med weapon dmg från arms, flesta som kör fury build kör med dom talentsen med (t ex jag). Då kör man ner till Impale i Arms trädet och några andra talents där.

Sen att du kanske ska lära dig att Maydie är en pvpfilm där han klippt ihop all klipp där han har recklessness och en mängd buffs. Det är inte direkt så det fungerar i verkligheten och alla har inte direkt rank 14 svärdet

Så snälla, prata inte om saker du inte förstår något om. Med rätt gear är fury sjukt bra.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Allså, det är massa +critt chance och wpn dmg ifrån amrs trädet.

Ta tex Axe specc eller Polearm specc, +5 critt, det med cruelty = 10% + standard? typ 5% = 15%

Jag säger inte att fury suger, det äger! Jag kör 31/20/0 och det knäcker!

Min build: http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

Visst man crittar sjukt mycket med fury men vad gör det om man inte gör någon skada.

31/20 build och Maydie >> Er alla, L2P...

Kom till min server och slåss mot mig så ska du se att att MS inte är så överlägset. Och Maydie suger ... i filmen kör han alltid reklessness, och så zoomar han in så man inte ska se buffs och debuffs. Kolla på Capnsausage om du vill se en bra/rolig PvP film. Han visar att det går att äga med både MS och fury. Ganska intressant förresten, att du hoppat över den bästa talenten i arms-trädet.

@Gurkläsk: tUF är ett ganska bra 2h fury vapen. Kör en 17/34/0 build och skippa DW spec och lägg de poängen nån annanstans i furyträdet så ska du se det blir bra. Och kör man fury med tUF förlorar man inte ens nån vapen spec.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Någon som har en server o rekommendera, tröttnat på Xavius där horde vinner hela tiden och alla springer runt med USF och IBS. Medans alliance inter har vunnit en enda gång ännu.

Dom har faktiskt vunnit AV typ 3 gånger eller nått !

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Kom till min server och slåss mot mig så ska du se att att MS inte är så överlägset. Och Maydie suger ... i filmen kör han alltid reklessness, och så zoomar han in så man inte ska se buffs och debuffs.

Fråga nån på hans server om han är duktig

Permalänk
Medlem

Spelar samma realmen som Birgitta,och ja han är duktig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Fråga nån på hans server om han är duktig

Om du menar Maydie? Ligger nog mest i hans gear. Vem som helst med rank 14 gear ska äga mig med tanke på min nivå på gear, annars är det nått fel. Likvärdig nivå på gear så är Arms eller Fury ganska likvärdigt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Allså, det är massa +critt chance och wpn dmg ifrån amrs trädet.

Ta tex Axe specc eller Polearm specc, +5 critt, det med cruelty = 10% + standard? typ 5% = 15%

Jag säger inte att fury suger, det äger! Jag kör 31/20/0 och det knäcker!

Min build: http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

Visst man crittar sjukt mycket med fury men vad gör det om man inte gör någon skada.

31/20 build och Maydie >> Er alla, L2P...

L2P tard. Fury gör mycket mer skada i PVE med rätt gear än vad en MS-build kan göra.

Permalänk

denna builden kanske skulle funka om man kör Dual Wield eller vad tror ni http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04