Winamp spelningslistan bli sabbad när jag spelar upp en enstaka låt

Permalänk
Medlem

Winamp spelningslistan bli sabbad när jag spelar upp en enstaka låt

När jag dubbelklickar på en mp3-fil i explorer så raderas min winamp playlist och filen spelas upp och ligger sedan ensam på spellistan. Så vill jag absolut inte att det skall vara.

Jag vill ha det som såhär:

Filen spelas upp men lägs inte till på spellistan (samma effekt som att ta enque, spela låten och ta bort den från spellistan).

Är detta möjligt?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Vila i frid

tror ej det, men bara att deleta låten när du har tagit enque.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Är väl bara att ändra så enqueue blir default och inte play? Finns det ingen inställning för detta i själva Winamp kan man ändra det manuellt. Kolla bland inställningarna för fil-typer och deras tillhörande program.

edit: Missade din special-grej, trodde du ville ha en vanlig enqueue. My bad.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Re: Winamp spelningslistan bli sabbad när jag spelar upp en enstaka låt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Är detta möjligt?

Mig veterligen, men då är jag ingen expert. (sitter med WinAmp 2.91)

Blir nog tvungen att spara spellistan först och sedan ladda den, alternativt enque och ta bort den igen manuellt, men det har du tydligen redan listat ut?

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Det har jag redan listat ut. Det är som sagt specialaren som är intressant

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

Gör som jag, så fort jag lägger till en låt sparar jag låtlistan, så ifall jag/någon skulle råka dubbelklicka på en MP3:a så är det bara att ladda om låtlistan.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn