Permalänk
Medlem

Tracking number?

Hej.

Vet att detta kanske inte är rätt forum, men vi kan väl säga att det tillhör grafik, när det rör sig om en film.

Jag har nyligen skickat in en film till en filmfestival. Jag fick ett meddelande där de bad mig skicka två stycken stillbilder ur filmen, samt skriva "tracking number" i subjekt-fältet.
Någon som är lite insatt i filmskapande kanske kan berätta för mig vad det betyder? Jag skickade ett mail till dem och frågade, men de har inte svarat. Skulle vara skönt att få det här överstökat bara.

mvh

Permalänk
Medlem

Hmm, en vild chansning...

Men de menar inte att du skall skriva "tidskoden" från där bilden är tagen?

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Jo, jag tänker också det. Men, det känns så konstigt, borde de inte ha strivit tracking time då? Eller åtminstone tracking numberS, iom att det rör sig om mer än en bild.

Men men, får hoppas de svarar snart.

Permalänk
Medlem

Trackning number kan vara postförsändelsens kod, typ kollinummer. Fast det lär ju inte vara aktuellt om allt sker digitalt.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att din film har blivit tilldelad något nummer som de vill att du ska ha på bilderna så att de känns igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alvedon
Kan det vara så att din film har blivit tilldelad något nummer som de vill att du ska ha på bilderna så att de känns igen?

Japp, precis så var det. Fick ett mail för en månad sedan som jag helt glömt bort, där det stod "Please remember your tracking number: 884-06"

Hehe.