grim fandango på en modern pc

Permalänk
Medlem

grim fandango på en modern pc

skaffade nyss grim fandango som jag har hört så mycket bra om. men på min dator (3800+, x850xt) så ser spelet jättekonstigt ut, det är som en massa fält av förskjutning i bilden. om jag försöker ta ett screenshot så ser bilden bra ut i paint. jag har försökt med kompabilitetsläge men det hjälper inte. vad skall jag göra ? jag vill jättegjärna testa detta spel....

Permalänk
Visa signatur

*Windows said Reboot. I said no. Windows reminded me who's in control*

Permalänk
Medlem

jepp la in den med en gång. ( har inte testat utan)

Permalänk

Borde gå med ScummVm, testa med det.

Edit: Kolla in denna sida http://www.scummvm.org/subprojects.php

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

scumm verkar inte kunna hitta något

Permalänk

edit: va inget

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

testar dosbox nu men hur får man in "\" ?

Permalänk
Medlem

Egenskaper på .exe filen och kör i windows 98 kompitabelt läge löste det för mig.

edit: såg att det inte löste ditt problem

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne

Tror det är shift + ö. Annars så fungerar nog "/" lika bra.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne

Som whalle skrev, "/" funkar lika bra. Detta problem beror på tagentbord layouten som man kan läsa i readme/faq filen.

Grim Fandango ska tydligen funka i Xp så antagligen ligger felet på nån drivrutin lr liknande.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

misstänker det med. får ta och lägga in det på en gammal dator